Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Z20LET rammelt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2011 om 21:51 #17900898
Bij welke km stand gaan die bakken vaak aan gort dan?
29 juli 2011 om 08:00 #17900899zoals ik dus meteen al zei,
kopppeling is iets niet goed. druklager/plaat/ drukgroep
29 juli 2011 om 15:14 #17900900Bak gaat eraf, ga dit toch zelf doen met een maatje van me, vandaag de prijs gehoord bij de dealer daar wil ik het zelf wel eens voor proberen . Motortakel is in bestelling, gelukkig ben ik nog 3 weken vrij
29 juli 2011 om 16:05 #17900901ik heb dit probleem ook gehad bij een peugeot 306 bij mij was ook de druklager na ze gortje ik heb gewoon doorgereden gehad(volgens garage kon dat nog wel ff) tot op begeven moment de auto zelfs niet meer kon koppelen dus kon niet meer schakelen en alles stond ik mooi op straat dus waarschijnlijk is je druklager na de haaie suc6 ermee
29 juli 2011 om 19:41 #17900902Quote : Motortakel is in bestelling, gelukkig ben ik nog 3 weken vrij
Die heb je niet nodig uitbouwen kun je het beste naar onderen zo
zijn de motor en bak er ook in (onder) gegaan.
Evengoed S6.29 juli 2011 om 23:31 #17900903@Blitzkrieg wrote:
Bak gaat eraf, ga dit toch zelf doen met een maatje van me, vandaag de prijs gehoord bij de dealer daar wil ik het zelf wel eens voor proberen . Motortakel is in bestelling, gelukkig ben ik nog 3 weken vrij
Ga je samen met Bob doen ofniet? Dan komt het vast goed, mocht je er niet uit komen moet ie maar ff bellen.
29 juli 2011 om 23:58 #17900904@youri_corsa_gsi wrote:
@Blitzkrieg wrote:
Bak gaat eraf, ga dit toch zelf doen met een maatje van me, vandaag de prijs gehoord bij de dealer daar wil ik het zelf wel eens voor proberen . Motortakel is in bestelling, gelukkig ben ik nog 3 weken vrij
Ga je samen met Bob doen ofniet? Dan komt het vast goed, mocht je er niet uit komen moet ie maar ff bellen.
APM terminal?
31 juli 2011 om 15:58 #17900905@Blitzkrieg wrote:
@youri_corsa_gsi wrote:
@Blitzkrieg wrote:
Bak gaat eraf, ga dit toch zelf doen met een maatje van me, vandaag de prijs gehoord bij de dealer daar wil ik het zelf wel eens voor proberen . Motortakel is in bestelling, gelukkig ben ik nog 3 weken vrij
Ga je samen met Bob doen ofniet? Dan komt het vast goed, mocht je er niet uit komen moet ie maar ff bellen.
APM terminal?
Ja
31 juli 2011 om 21:42 #17900906Hij whatsappde het gister, kleine wereld blijkt maar weer.
Ik ga het met een ander maatje doen, Bobby heeft het ff te druk met zn huis9 augustus 2011 om 15:51 #17900908Update: M32 overleden!!!
we hebben de schuur niet gehaald, helft van de rit gesleept geen aandrijving meer en niet meer schakelen naar 1 en 2 en naar 5 en 6
Willem
9 augustus 2011 om 16:10 #17900909Erg vervelend, ik kan me herinneren dat M-tech regelmatig de bak moest vervangen van die astra H station, wel een heel werk, auto weer terug naar 240 pk bouwen voor de garantie, ik meen in totaal 2 of 3x nieuwe bak er onder.
De wagen is sinds een jaar inbezit van m,n broer,de auto is ook gewoon origineel gebleven na die tijd.
Suc6 met de reparatie
Gr.Kerni9 augustus 2011 om 21:40 #17900910Na nader onderzoek is er iets heel anders uit gekomen!!!!!!
Het is niet de M32, deze is nog keurig in takt!!!
hierbij de M32:
Probleem schuilt m in de Montage van het vliegwiel..
Deze zat met ERG korte bouten vast, hiervan zijn er 5 gebroken en 1 losgelopen, ze zijn gelukkig allemaal uit de krukas gekomen.
de restanten van de boutjes vonden we in de drukgroep tussen koppeling en vliegwiel:
hier zijn ze weer compleet:
Ook is het druklager hierdoor overleden:
ER is gelukkig niet al te veel schade, de bak is nog heel, vliegwiel is gelukkig op zijn plek gebleven.
De rest Volgt nog.
Willem
9 augustus 2011 om 23:00 #17900911phiew dat is even mzzl dan zeg, nieuw druklager heb je al voor 130euries dus je zal niet al teveel kwijt zijn gelukkig :thumb succes met herstel heren.
10 augustus 2011 om 03:15 #17900912Was wel een kleine opluchting toen Carlo belde en het vertelde :thumb
Gelukkig waren/zijn Carlo en Wim bereid om naar de auto te kijken en weer te maken :wors op straat sleutelen was toch niet zo een gers plan :angel
10 augustus 2011 om 06:09 #17900913is gewoon niet te doen op straat dit, je moet echt een hoop weg halen voordat uberhaupt het subframe er onderweg kan.
Carlo gaat nu kijken voor de juiste bouten, het vermoeden bestaat dat de verkeerde vliegwiel bouten zijn gebruikt voor de montage van het vliegwiel. (Z20LET ipv Z20LEH).
Je mag vooralsnog van geluk spreken dat het vliegwiel niet door de bak naar buiten is gevlogen..
Willem
10 augustus 2011 om 08:18 #17900914De bouten waren origineel z20leh besteld bij de opel dealer waar ik werk, alles is er nieuw en op moment op gegaan, dus mogelijk toch door vermogen/of koppeling gebruik. Ik zou nou voor een setje ARP vliegwiel bouten gaan die zijn een stuk sterker ;)
10 augustus 2011 om 08:28 #17900915@mike1984 wrote:
De bouten waren origineel z20leh besteld bij de opel dealer waar ik werk, alles is er nieuw en op moment op gegaan, dus mogelijk toch door vermogen/of koppeling gebruik. Ik zou nou voor een setje ARP vliegwiel bouten gaan die zijn een stuk sterker ;)
Bedankt voor de tip! :thumb
10 augustus 2011 om 10:22 #17900916@mike1984 wrote:
De bouten waren origineel z20leh besteld bij de opel dealer waar ik werk, alles is er nieuw en op moment op gegaan, dus mogelijk toch door vermogen/of koppeling gebruik. Ik zou nou voor een setje ARP vliegwiel bouten gaan die zijn een stuk sterker ;)
Bouten die er uit komen zijn van een Z20LET 25mm draadlengte
die van de LEH zijn 27mm draadlengte ivm 2 massavliegwiel, Carlo werkt bij een dealer, en kan in alle systemen kijken wat dat betreft.
bouten worden nu dus ook vervangen voor 27mm bouten.
Willem
10 augustus 2011 om 10:46 #17900917Die bouten van een z20let zijn naar mijn weten 6 kant bouten aangezien die ook in mijn coupe zitten, de lengte durf ik niet te zeggen uit mn hoofd.
Maar ik zou dan nu wel voor de ARP bouten gaan, zijn wel wat duurder maar veel sterker.10 augustus 2011 om 11:05 #17900918LEH zijn imbusbouten.
10 augustus 2011 om 13:06 #17900919Ik persoonlijk heb het idee dat ze los gelopen zijn en daarna afgebroken, daar er van de 5 bouten maar hele korte eindjes in de krukas zaten, en 1 in zijn geheel is uitgekomen.
maar dat is wat ik denk hoor wat er gebeurt is.
Wat er exact is gebeurt zullen we nooit weten.wat ik wel weet is dat de afgebroken draadjes wel heel makkelijk los kwamen uit de krukas (gelukkig maar in dit geval)
ze zitten nu vast met borgvloeistof en op de juiste aanhaal momenten zoals voorgeschreven.
Persoonlijk vind ik het toch wel dat de bevestging van het vliegwiel van zo’n motor maar weinig voorsteld als je ziet hoeveel kracht er op komt.
vind ik de bevestiging vsn de C20LET C20XE en V6 zussen een stuk vertrouwder voor mijn gevoel
Willem
10 augustus 2011 om 15:51 #17900907Nou dan nou maar hopen dat alles nu heel blijft iig goed bezig, en gelukkig maar dat de bak met sper nog heel is ;)
10 augustus 2011 om 22:06 #17900920Idd LEL / LER / LEH allemaal hebben ze imbusbouten er in.
22 augustus 2011 om 09:07 #17900921@Baas J. wrote:
LEH zijn imbusbouten.
Je bedoeld die Torx bouten denk ik ;-).
Lullig dat je dit overkomt. Echt knudde, wie heeft je auto opgebouwd dan??
De onze vandaag weer APK gekeurd alleen ashoes naar de haaien….
22 augustus 2011 om 12:57 #17900922Nee bedoel imbusbouten. Daar zit het vliegwiel van een LEH mee vast.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.