Z20LET op G3

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    albertsjos
    Deelnemer

Ik ben aan het kijken naar een andere auto en wil vanwege de km wel op gas blijven rijden.

Heeft iemand ervaring met een z20LET op g3?
      Graag hoor ik ervaringen of adviezen over de do’s and don’ts?

Jos

DdV

Ik rij zelf X16XEL op G3,

Rijd prima !
        En van een kennis weet ik dat er installaties zijn voor turbo motoren, dus blijf even goed rondkijken, want het is er, alleen ik weet niet exact waar.
        Is wel een slim idee ! octaan getal van LPG ligt boven de 100! dus als je een installatie hebt die genoeg kan inspuiten/ pompen / verdampen, dan zit je goed ;)

Gr,

DdV

katurbotje
        Deelnemer

je kunt dan het beste een prins systeem hebben daar rijden de saabrijders met turbomotoren ook mee.
          Er zijn sommige die al 3 ton gelopen hebben en nog perfect lopen.
          Ze kunnen met een prins systeem het autogas systeem afregelen op jou auto,er is zelf meer vermogen mogelijk :thumbup

DMLB ceo

op naar de 400.000 king: rij overigens met de X16SZR automaat LPG-G3 welliswaar geen Turbo maar om aan te geven dat die blokken het heel goed kunnen hebben.

Basgsi
            Deelnemer

In duitsland heb ik best veel z20let’s op gas gezien, dus zou goed moeten kunnen.
              Een klant van mn pa heeft een vecte 1.8 16V met ook 4ton + op gas.

tijgetje57
              Deelnemer

Je kan een LET makkelijk op gas laten rijden. De systemen van tegenwoordig zijn zo goed in elkaar gezet dat het bijna niet meer uitmaakt.

albertsjos
                Deelnemer

Ik rij nu ook een astra g 16 16v op G3.

Hier heb ik nu 250k opstaan en dat gaat ook prima.

Deze moet er weer uit en wil een g Cabrio met iig een grotere motor.

G3 bevalt mij ook prima alleen mis wel vermogen.

De opties die ik zou hebben:

– 2.0 turbo op G3
                  – 2.2 16v op G3
                  – 2.2 DTI

Mijn voorkeur is ook in deze volgorde.

Zoals ik het nu lees is de kans dat het de eerste optie gaat worden goed aanwezig.

Nog tips waarop ik moet letten bij een turbo op gas behalve dat prins systeem?

Jos

tijgetje57
                  Deelnemer

ja, de turbo zelf. Bij een LET model gaan ze allemaal naar zijn mallemoer.

De turbo is het zwakste element van dat type motor. Is hij vervangen voor een LEH model dan is dat goed.

Basgsi
                    Deelnemer

@tijgetje57 wrote:

ja, de turbo zelf. Bij een LET model gaan ze allemaal naar zijn mallemoer.

De turbo is het zwakste element van dat type motor. Is hij vervangen voor een LEH model dan is dat goed.

Klopt helemaal, maar dat is op benzine ook zo. Van op gas lopen wordt dat niet slechter.

DdV

Ik heb begrepen dat als de capaciteit van de gas installatie voldoende is ( druk en liters/uur) dat je met gas leuke dingen kunt doen, het heeft immers een hoger octaan getal en daar smult een turbo van !

Maar welke fabrikanten heel veel debiet kunnen leveren dat weet ik helaas niet.

Ik rij zelf x16xel op g3/gas
                        heeft nu 261000km gelopen en blijft het prima doen…
                        Ik heb wel uit voorzorg agip 10w60 racerij olie er in, daarmee werd het olieverbruik lager ( extreem laag)
                        En verbruik van gas werd minder…

Grtz,

Dennis

DMLB ceo

Ik rijdt zelf nu nog met 15W40 in mijn X16SZR valt de 10W60 mij aan te raden en waarom precies?
                          Moet ik dan ook eerst al me oude olie eruit gooien( er is een kleine maand geleden nieuwe olie, bougies en olie filter ingegaan)

D’Angelo

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.