Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Z20LET op G3
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2011 om 19:15 #17241219
Ik ben aan het kijken naar een andere auto en wil vanwege de km wel op gas blijven rijden.
Heeft iemand ervaring met een z20LET op g3?
Graag hoor ik ervaringen of adviezen over de do’s and don’ts?Jos
8 september 2011 om 01:02 #17916580Ik rij zelf X16XEL op G3,
Rijd prima !
En van een kennis weet ik dat er installaties zijn voor turbo motoren, dus blijf even goed rondkijken, want het is er, alleen ik weet niet exact waar.
Is wel een slim idee ! octaan getal van LPG ligt boven de 100! dus als je een installatie hebt die genoeg kan inspuiten/ pompen / verdampen, dan zit je goed ;)Gr,
DdV
8 september 2011 om 08:36 #17916581je kunt dan het beste een prins systeem hebben daar rijden de saabrijders met turbomotoren ook mee.
Er zijn sommige die al 3 ton gelopen hebben en nog perfect lopen.
Ze kunnen met een prins systeem het autogas systeem afregelen op jou auto,er is zelf meer vermogen mogelijk :thumbup8 september 2011 om 08:55 #17916582
op naar de 400.000 king: rij overigens met de X16SZR automaat LPG-G3 welliswaar geen Turbo maar om aan te geven dat die blokken het heel goed kunnen hebben.8 september 2011 om 19:14 #17916583In duitsland heb ik best veel z20let’s op gas gezien, dus zou goed moeten kunnen.
Een klant van mn pa heeft een vecte 1.8 16V met ook 4ton + op gas.9 september 2011 om 17:11 #17916584Je kan een LET makkelijk op gas laten rijden. De systemen van tegenwoordig zijn zo goed in elkaar gezet dat het bijna niet meer uitmaakt.
10 september 2011 om 18:29 #17916585Ik rij nu ook een astra g 16 16v op G3.
Hier heb ik nu 250k opstaan en dat gaat ook prima.
Deze moet er weer uit en wil een g Cabrio met iig een grotere motor.
G3 bevalt mij ook prima alleen mis wel vermogen.
De opties die ik zou hebben:
– 2.0 turbo op G3
– 2.2 16v op G3
– 2.2 DTIMijn voorkeur is ook in deze volgorde.
Zoals ik het nu lees is de kans dat het de eerste optie gaat worden goed aanwezig.
Nog tips waarop ik moet letten bij een turbo op gas behalve dat prins systeem?
Jos
11 september 2011 om 09:48 #17916586ja, de turbo zelf. Bij een LET model gaan ze allemaal naar zijn mallemoer.
De turbo is het zwakste element van dat type motor. Is hij vervangen voor een LEH model dan is dat goed.
11 september 2011 om 10:39 #17916587@tijgetje57 wrote:
ja, de turbo zelf. Bij een LET model gaan ze allemaal naar zijn mallemoer.
De turbo is het zwakste element van dat type motor. Is hij vervangen voor een LEH model dan is dat goed.
Klopt helemaal, maar dat is op benzine ook zo. Van op gas lopen wordt dat niet slechter.
11 september 2011 om 21:48 #17916588Ik heb begrepen dat als de capaciteit van de gas installatie voldoende is ( druk en liters/uur) dat je met gas leuke dingen kunt doen, het heeft immers een hoger octaan getal en daar smult een turbo van !
Maar welke fabrikanten heel veel debiet kunnen leveren dat weet ik helaas niet.
Ik rij zelf x16xel op g3/gas
heeft nu 261000km gelopen en blijft het prima doen…
Ik heb wel uit voorzorg agip 10w60 racerij olie er in, daarmee werd het olieverbruik lager ( extreem laag)
En verbruik van gas werd minder…Grtz,
Dennis
12 september 2011 om 05:55 #17916589Ik rijdt zelf nu nog met 15W40 in mijn X16SZR valt de 10W60 mij aan te raden en waarom precies?
Moet ik dan ook eerst al me oude olie eruit gooien( er is een kleine maand geleden nieuwe olie, bougies en olie filter ingegaan)D’Angelo
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.