Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Z20let met turbotimer???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2011 om 21:08 #17240684
Heeft er iemand ervaring met een turbotimer op een Z20let?
Ik ben aan het overwegen om hem in mijn Astra Coupe te bouwenMzzl Matty
30 juni 2011 om 07:36 #17910569Is wel een leuke extra bescherming voor je turbo natuurlijk , echter
had in mijn Astra OPC orgi. een electrisch waterpompje wat nakoelde
als de temp. wat hoog was na rijden als je bv van de snelweg komt
en dan direct je motor uit zou zetten.
Dus check even of die van jou ook zo’n pompje heeft.
Hij zit verstopt onder de accubak en je kunt hem vinden door
de koelwater leidingen te volgen.30 juni 2011 om 08:14 #17910570Wel ideaal zon turbotimer lijkt me. Wat kost zoiets nog?
1 juli 2011 om 06:11 #17910571oke bedankt, ik zal eens kijken of die er bij mij ook onder zit.
Ik kan een turbo timer van een maatje van me overnemen, het schijnt dat die dingen altijd universeel zijn. Alleen nu moet ik even uit gaan zoeken hoe ik die kan aansluiten op de bedrading van de coupé. Iemand og tips toevallig?Mzzl matty
5 juli 2011 om 17:34 #17910572Heb er twee jaar 1 in mijn zafira opc…….helaas nog steeds niet gelukt om aan te sluiten..tips!! Post ze hier!!
5 juli 2011 om 21:39 #17910573Is toch wel info te verkrijgen hoe zoiets aangesloten dient te worden? Ben BTW nog steeds benieuwd wat ze ongeveer kosten……
6 juli 2011 om 14:26 #17910574Tsja je hebt van 50 euro tot wel 150 euro.
Het is maar net wat voor kwaliteit je wilt hebben.6 juli 2011 om 14:53 #17910575Heb ook een apexi turbotimer in de auto, maar hetzelfde probleem als Martijn. Ook nog niet gelukt om hem aan te sluiten.
Ga als ik er de tijd voor hebt me erin verdiepen.6 juli 2011 om 20:47 #17910576@ronOPC1 wrote:
Heb ook een apexi turbotimer in de auto, maar hetzelfde probleem als Martijn. Ook nog niet gelukt om hem aan te sluiten.
Ga als ik er de tijd voor hebt me erin verdiepen.ff een DIY van maken ;)
8 juli 2011 om 19:31 #17910577http://www.zlet.co.uk/TT%20unit.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
8 juli 2011 om 21:31 #17910578Verhaal ziet er goed uit……wie durft? Eerst maar eens kijken of ik dezelfde draden heb op zowel mijn tt als mijn z20let
9 juli 2011 om 21:52 #17910579Heb dezelfde draden op mijn tt. Beschrijving is dodelijk. Nu durf,zin,tijd hebben/maken…
Ik heb.trouwens een super mini timer al netjes ingebouwd samen met een turbodruk meter.9 juli 2011 om 23:41 #17910580bedankt voor het linkje.
nu ff uitzoeken of mijn turbotimer ook op deze manier aangesloten kan worden.Mvg Matty
1 augustus 2011 om 18:47 #17910581heb bij mij ook een turbo timer op me astra turbo gezet van apexi werkt super. kan hem instellen vanaf 10seconden tot 8 minuten nadraaien , tevens zie je meteen je laadspanning (omdat hij op een voedings draad zit) en je lucht/brandstof verhouding . ideaal dus.
hier de link waar ik hem vandaan heb.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-HOT-APEXI-TURBO-TIMER-N-A-TURBO-BLACK-Color-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem1c15c5c7ecQQitemZ120624367596QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories” onclick=”window.open(this.href);return false;
11 augustus 2011 om 12:51 #17910582Heb hier ook nog een apexi liggen die kan aangesloten worden.
Alleen kan nergens vinden waar ik de witte o2 draad moet aansluiten.13 augustus 2011 om 15:08 #17910583Heb hier nog eens getest maar nou weet ik het niet meer…
– kon geen permanent live vinden achterop het sleutelgat, dus die dan maar afgetapt van de radio.
– de Ignition/Run draad gevonden achter op het sleutelgat
Mooi alles aangesloten, maar…
Als ik de sleutel draai en de motor start blijft de tt aan, wat goed is
Haal ik de sleutel eruit, dan hoor je dat gepiep en je ziet dat de tt aftelt.
Alleen nu gaat de motor ook uit als ik de sleutel eruit haal… terwijl mijnheer vrolijk aant aftellen is :D
Dus…13 augustus 2011 om 19:47 #17910584hehe…. :sleeping
Heb het al gevonden…
blijkbaar één draad niet goed getest :D
heb de Ignition/Run nu aangesloten één van de twee dikke zwarte draden
en nu werkt het :wubDus als ik de sleutel eruit haal, gooit de tt de spanning van de constant live draad
naar die dikke zwarte Ignition/Run draad voor het aantal sec/min wat jij hebt ingestelt.14 augustus 2011 om 19:15 #17910585Filmpje ;)
[youtube:2x5mz64t]http://www.youtube.com/watch?v=jkKREx-nccI[/youtube:2x5mz64t]14 augustus 2011 om 19:23 #17910586Ik wil dit ook maar dat aansluiten durf ik niet. Simpelweg niet handig genoeg voor….tt is al een jaar klaar voor inbouw.
hopenlijk kan iemand mij een keer helpen.
16 augustus 2011 om 17:37 #17910567Ja, opzich is het wel te doen.
Weet er zelf ook niet zo veel vanaf maar begin er gewoon aan.
Hier nog de aansluitingen voor de apexi tt voor een Astra Coupe met z20let blok.Aarde draad, dunne zwarte draad van tt en ff een oogje erop maken.
Aansluiten op je chassisbalk, achter je tellerbak.
Constant 12v, dikke rooie draad van tt. (kabel moeten verlengen)
Dikke rooie draad achter je radio daar.
Ignition/run draad, dikke groene draad van tt. (kabel moeten verlengen)
Dikke zwarte draad, die 12v geeft als de motor draait en 0v als hij uit staat.
Handrem Timer OFF, dunne grijze draad van tt.
Aansluiten onder je handremhoes, dunne bruin/witte draad.
o2 draad, dunne witte draad van tt.
Zwarte draad van je 1ste lambda sensor, kabel komt uit je uitlaat bij het motorblok.
Draad van tt moet dan wel van binnenuit door het tc gat naar de moter gebracht worden. En eventueel een kabelslang om het draadje.
(Dikke blauwe draad van tt wordt niet gebruikt.)
Natuurlijk even testen en dan alles solderen en tape erom.16 augustus 2011 om 18:05 #17910568Bedankt voor de pics!! Maar bv tellerbak uitbouwen zie ik als een probleem. Ik zal echt hulp in moeten schakelen.
ben best handig maar dit gaat boven mijn pet uit.27 oktober 2011 om 15:46 #17910587Zondag moet het gaan gebeuren. De inbouw van de turbo timer. Ben erg benieuwd.
27 oktober 2011 om 15:50 #17910588Ik vraag me altijd af om het niet mogelijk is de auto zo gemakkelijker te stelen is…
27 oktober 2011 om 16:01 #17910589Geen idee…zal het vragen.
28 oktober 2011 om 15:05 #17910590Maakt volgens mij niet uit.
Deuren doe je toch 2x opslot, en turbotimer stopt gewoon of je moet er de sleutel in duwen en naar stand 2 draaien -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.