Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › z20let met leh gaat niet vlot meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2011 om 10:27 #17217935
beste heb de leh turbo er nu een maand of 3 opzitten maar hij geeft toch niet zijn vol vermogen
als ik optrek rond de 2500rpm en de 3000rpm voel je de turbo maar toch niet zo fel
wat ik mij nu afvraag is dat mijn originele blow off die op de turbo zelf staat hoor je zo fel
en rond de 3000rpm hoor je in de uitlaat echt een heel fel windgeluid net alof mijn turbo druk langs de uitlaat weg gaat
hij blaast echt heel fel zelfs met gesloten vensters heel goed hoorbaar zou dat een fout kunnen zijn in de software22 mei 2011 om 10:40 #17621320Waste gate klep verbrand of blijft open staan??
veriabel gedeelte van de turbo blijft op onjuiste stand staan??
Willem
22 mei 2011 om 12:57 #17621321beste wat je mij nu vraagt is chinees ??????????????
22 mei 2011 om 15:15 #17621322Als dat chinees is kan je m beter even naar de garage / tuner brengen denk ik.
22 mei 2011 om 19:21 #17621323hoe kan het veriabel gedeelte van de turbo onjuist staan en wat kan je er aan doen
23 mei 2011 om 17:55 #17621319heeft een LET/LEH turbo een variabel gedeelte :hmmz
denk dan toch eerder een niet goed werkende wastegate-klep23 mei 2011 om 20:21 #17621324een LET heeft een wastegate en de LEH een variabel schoepenwiel.
23 mei 2011 om 20:32 #17621325ah kijk, iemand die een mooie uitleg geeft.
als je dus geen of onjuiste aansturing hebt (LET met LEH turbo zonder aangepast programma eventueel), kan dit dus voor dit soort problemen zorgen denk ik zo..
willem
23 mei 2011 om 21:37 #17621326Die wastgaste-klep is dat dat ding met dat gele stickertje met DZ erop?
Stel dat dat ding niet goed werkt kan hij dan ook in houden?Aan de onderkant van die pin zit schroefdraad waarmee hij aan de turbo vast zit, stel dat je hem er even afpakt of een andere opzet moet je dan nog opletten met hoever hij met het schroefdraad in de turbo steekt? Of heeft dat nergens invloed op? En zowel, valt dat uit te leggen hoe je zoiets afsteld?
24 mei 2011 om 17:03 #17621327LET en LEH hebben alletwee een wastegate en een drukdoos (stickertje DZ erop)
ze zijn overigens wel anders qua voorspanning onderling (vandaar die verschillende stickers)
En de LEH heeft een verschillend schoepenwiel tov. de LET.
Om te kunnen contr. of de drukdoos stuk is ; even een lange vacuumslang erop
zetten en aan zuigen of blazen om te kijken of ie lek is.
Ook de electrische aansturing (die vlakbij zit) kan stuk zijn deze
is jammer genoeg niet zo makkelijk te checken.
De inwendige klep kan ook verbrand of gescheurd zijn daarvoor moet
de voorkat eraf gehaald worden wil je iets kunnen zien , beter is dan
het gehele verhaal (turbo+spruitstuk) te demonteren om dit goed te
kunnen onderzoeken.24 mei 2011 om 17:19 #17621328Wat bedoel je met drukdoos ?
Hoe ziet die eruit ?24 mei 2011 om 22:00 #17621329@belgium turbo wrote:
Wat bedoel je met drukdoos ?
Hoe ziet die eruit ?hier dat ding met dat gele stickertje met DZ erop
25 mei 2011 om 13:16 #17621330De ‘drukdoos’ met het DZ sticker is de wastegate actuator.
Mocht je wastegate echt overleden zijn, z.s.m vervangen/repareren.Een wastegate die niet functioneerd zorgt voor over/onderdruk.
Onderdruk maakt op het inhouden van vermogen verder niet veel uit qua schade.
Overdruk daarin tegen heeft nare gevolgen voor je motor (drijfstangen zullen onder de druk breken, of je zuigers knappen).Het blazend geluid wat jij omschrijft klinkt inderdaad als een (over)druk probleem, maar gelukkig blijft je wastegate open staan waardoor de schade beperkt blijft.
25 mei 2011 om 15:02 #17621331@D3nnis_ wrote:
De ‘drukdoos’ met het DZ sticker is de wastegate actuator.
Mocht je wastegate echt overleden zijn, z.s.m vervangen/repareren.Een wastegate die niet functioneerd zorgt voor over/onderdruk.
Onderdruk maakt op het inhouden van vermogen verder niet veel uit qua schade.
Overdruk daarin tegen heeft nare gevolgen voor je motor (drijfstangen zullen onder de druk breken, of je zuigers knappen).Het blazend geluid wat jij omschrijft klinkt inderdaad als een (over)druk probleem, maar gelukkig blijft je wastegate open staan waardoor de schade beperkt blijft.
Hoe kan je het best testen of de drukdoos nog goed is ?
Ik zit ook met een bailey dumpvalve , moet ik dan de originele afsluiten ?26 mei 2011 om 19:38 #17621332opgelost een vacuum darm los en nu gaat hij weer als tervoor alleen bij het schakelen gaat hij even in houden
je voelt dat hij dan terug druk moet op bouwen iemand hier een oplossing voor27 mei 2011 om 05:55 #17621333vacuum darm los?
waar zit die?Heb het idee dat ik het zelfde heb, of ik wen aan de snelheid.
27 mei 2011 om 08:21 #17621334achter kant aan het motorblok
maar wel op passen ben van 200pk naar 260 gegaan en dacht dat ik een nieuwe auto had zo goed ging hij maar je word het snel gewoon nu vind ik dat de mijne goed gaat maar ik wil nu nog meer -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.