Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › z20let max pk en nm??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2011 om 20:26 #17514346
Dan moet je Aaron (nickname GOAT) aanspreken
Die heeft zelf zijnn blok opgebouwd/verbouwd dus weet er veel vanaf13 februari 2011 om 20:28 #17514347thnx, hij zit ook op het OPC-forum toch?
zal eens contact met hem opnemen…13 februari 2011 om 20:40 #17514348[rquote=1867939&tid=111022&author=DEEF]thnx, hij zit ook op het OPC-forum toch?
zal eens contact met hem opnemen…[/rquote]Yep,
dat is hij :thumbup13 februari 2011 om 21:38 #17514349Wat zijn jullie toch bofkonten dat jullie een dikke OPC kunnen rijden. Is voor mij al mijn leven lang een droom auto.
Met name dan de Astra G station OPC.14 februari 2011 om 20:59 #17514350[rquote=1868044&tid=111022&author=Dolby]Wat zijn jullie toch bofkonten dat jullie een dikke OPC kunnen rijden. Is voor mij al mijn leven lang een droom auto.
Met name dan de Astra G station OPC.[/rquote]Hier dan een Astra G member Station .:D
Ik lees toch wel af en toe erge onzin van z.g. monteurs bij opel.
Een pop-off die zou zorgen voor een slechte motor zoal die daaar stuk van gaat:angel
Op de motor zit normaal al een dump-valve,alleen intern.
Rijd nu al 3 jaar met z.n dump valve(pop-off) en nooit een probleem evenzo met de software van EDS Fase 1.
En denk niet dat ik het motortje niet heb belast hoor?
Er zijn 11 uur circuit rijden bij ;waarbij ik er niet zacht zinnig mee om ga.Dan ook nog div. cannonball runs gedaan,
Slechte benzine
open luchtfilter
Verkorte inlaat lucht
Dat zijn de 3 hoofd oorzaken van grote problemen.Mvgr, Peter (die weet het beter):cool:
14 februari 2011 om 21:58 #17514351als ik heel eerlijk ben heb ik ook niet zo’n hoge pet op van de opel”monteurs” hier in venlo…
wisten niet eens wat een MAP-sensor was :fy1
heb eerlijk gezegd wel problemen gehad met de blow-off,maar het betreft een HKS.schijnen vaker problemen te geven na chippen.
is opgelost met gesloten systeem ;)15 februari 2011 om 12:02 #17514352Geweldig dat er mensen zijn die een OPC station G kunnen rijden en dan nog in Nederland. Diep deip respect. Het is mijn droom auto al jaren. Vooral lekker snel en met gezin erg handig.
Groetjes,
Jos
[rquote=1868956&tid=111022&author=gijzbed-opc][rquote=1868044&tid=111022&author=Dolby]Wat zijn jullie toch bofkonten dat jullie een dikke OPC kunnen rijden. Is voor mij al mijn leven lang een droom auto.
Met name dan de Astra G station OPC.[/rquote]Hier dan een Astra G member Station .:D
Ik lees toch wel af en toe erge onzin van z.g. monteurs bij opel.
Een pop-off die zou zorgen voor een slechte motor zoal die daaar stuk van gaat:angel
Op de motor zit normaal al een dump-valve,alleen intern.
Rijd nu al 3 jaar met z.n dump valve(pop-off) en nooit een probleem evenzo met de software van EDS Fase 1.
En denk niet dat ik het motortje niet heb belast hoor?
Er zijn 11 uur circuit rijden bij ;waarbij ik er niet zacht zinnig mee om ga.Dan ook nog div. cannonball runs gedaan,
Slechte benzine
open luchtfilter
Verkorte inlaat lucht
Dat zijn de 3 hoofd oorzaken van grote problemen.Mvgr, Peter (die weet het beter):cool:[/rquote]
15 februari 2011 om 14:32 #17514353[rquote=1869285&tid=111022&author=Dolby]Geweldig dat er mensen zijn die een OPC station G kunnen rijden en dan nog in Nederland. Diep deip respect. Het is mijn droom auto al jaren. Vooral lekker snel en met gezin erg handig.
Groetjes,
Jos
[/rquote]
Dan moet je een Zafira OPC nemen,
die is nog groter ;)15 februari 2011 om 17:58 #17514354Ik denk dat net zo is als in het algemeen met mensen
(en dus ook monteurs) je hebt
goeie en minder goeie en/of slechte.15 februari 2011 om 21:24 #17514355[rquote=1868956&tid=111022&author=gijzbed-opc][rquote=1868044&tid=111022&author=Dolby]Wat zijn jullie toch bofkonten dat jullie een dikke OPC kunnen rijden. Is voor mij al mijn leven lang een droom auto.
Met name dan de Astra G station OPC.[/rquote]Hier dan een Astra G member Station .:D
Ik lees toch wel af en toe erge onzin van z.g. monteurs bij opel.
Een pop-off die zou zorgen voor een slechte motor zoal die daaar stuk van gaat:angel
Op de motor zit normaal al een dump-valve,alleen intern.
Rijd nu al 3 jaar met z.n dump valve(pop-off) en nooit een probleem evenzo met de software van EDS Fase 1.
En denk niet dat ik het motortje niet heb belast hoor?
Er zijn 11 uur circuit rijden bij ;waarbij ik er niet zacht zinnig mee om ga.Dan ook nog div. cannonball runs gedaan,
Slechte benzine
open luchtfilter
Verkorte inlaat lucht
Dat zijn de 3 hoofd oorzaken van grote problemen.Mvgr, Peter (die weet het beter):cool:[/rquote]
Idd gewoon lekker je crossoverpipe erop houden haal je ook de 300 pk mee :D.
En van een fase 1 chip kan je blok niet stuk gaan want de dealer stel altijd je auto terug vanwegen milieu eisen.
19 februari 2011 om 09:30 #17514356Daarom zit ook die voorkat erop na de turbo, Milieu gelul. En ook dat buisje in het luchtfilter, schijnt met geluid en milieu te maken te hebben…..
19 februari 2011 om 10:05 #17514357euro 95 is echt uit den boze!!
en open luchtfilter is sowieso nutteloos,zuigt alleen warme lucht aan onder de kap en je LMM vol olie..
verkorte inlaat kun je toch inpassen in programma ECU??19 februari 2011 om 18:19 #17514358waarom is verkorte luchtinlaat een boosdoener dan?
19 februari 2011 om 19:18 #17514359[rquote=1872909&tid=111022&author=mrzuko]waarom is verkorte luchtinlaat een boosdoener dan?[/rquote]
De totale lengte van het inlaattraject heeft ook invloed op het koppelverloop. Hoe langer de totale lengte hoe meer koppel bij lagere toeren. Met het korter maken verschuif je de koppelkromme een stukje omhoog in het toerenbereik.
Dus veranderd er nog al wat!Gr/Peter.
19 februari 2011 om 19:35 #17514360kijk…weer wat bijgeleerd :P
maar na ombouw naar z22se luchtfilterhuis met olie-vrij sportfilter en grotere aanzuigbuis zou er toch meer (koudere) lucht aangezogen kunnen worden?en is de koppelkromme niet af te stellen??19 februari 2011 om 20:29 #17514361[rquote=1872988&tid=111022&author=DEEF]kijk…weer wat bijgeleerd :P
maar na ombouw naar z22se luchtfilterhuis met olie-vrij sportfilter en grotere aanzuigbuis zou er toch meer (koudere) lucht aangezogen kunnen worden?en is de koppelkromme niet af te stellen?? [/rquote]Dus als er meer koudere lucht wordt aangezogen, gaat hij armer lopen.
Hier komt het gevaar van kapotte motors al sterk naar voren.
Dus moet er meer brandstof toe gevoerd worden.
Het eé’n veranderen en het andere niet.Tsja dan heeft opeens de tuner een fout gemaakt.(voorbeeld).Gr. Peter.
19 februari 2011 om 20:44 #17514362er zitten grotere LEH injectoren in mijn LET en met het afregelen zijn de waardes van de lambda ook uitgelezen.
neem aan dat ze bij V-max weten wat ze doen ;)20 februari 2011 om 11:07 #17514363[rquote=1873034&tid=111022&author=gijzbed-opc]
Dus als er meer koudere lucht wordt aangezogen, gaat hij armer lopen.
[/rquote]Daarvoor heb je volgens mij die luchtmassameter en luchttemperatuursensor in je inlaatkanaal zitten, om variaties daarin te meten. De ecu compenseert hier dan weer voor ( tot een bepaalde grens natuurlijk).;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.