z20let max pk en nm??

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) z20let max pk en nm??

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17514346
    Jerk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2004

      Dan moet je Aaron (nickname GOAT) aanspreken
      Die heeft zelf zijnn blok opgebouwd/verbouwd dus weet er veel vanaf

      #17514347
      DEEF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 May 2007

        thnx, hij zit ook op het OPC-forum toch?
        zal eens contact met hem opnemen…

        #17514348
        Jerk
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2004

          [rquote=1867939&tid=111022&author=DEEF]thnx, hij zit ook op het OPC-forum toch?
          zal eens contact met hem opnemen…[/rquote]

          Yep,
          dat is hij :thumbup

          #17514349
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Wat zijn jullie toch bofkonten dat jullie een dikke OPC kunnen rijden. Is voor mij al mijn leven lang een droom auto.
            Met name dan de Astra G station OPC.

            #17514350
            gijzbed-opc
              Lid sinds:
              30 June 2004

              [rquote=1868044&tid=111022&author=Dolby]Wat zijn jullie toch bofkonten dat jullie een dikke OPC kunnen rijden. Is voor mij al mijn leven lang een droom auto.
              Met name dan de Astra G station OPC.[/rquote]

              Hier dan een Astra G member Station .:D
              Ik lees toch wel af en toe erge onzin van z.g. monteurs bij opel.
              Een pop-off die zou zorgen voor een slechte motor zoal die daaar stuk van gaat:angel
              Op de motor zit normaal al een dump-valve,alleen intern.
              Rijd nu al 3 jaar met z.n dump valve(pop-off) en nooit een probleem evenzo met de software van EDS Fase 1.
              En denk niet dat ik het motortje niet heb belast hoor?
              Er zijn 11 uur circuit rijden bij ;waarbij ik er niet zacht zinnig mee om ga.Dan ook nog div. cannonball runs gedaan,
              Slechte benzine
              open luchtfilter
              Verkorte inlaat lucht
              Dat zijn de 3 hoofd oorzaken van grote problemen.

              Mvgr, Peter (die weet het beter):cool:

              #17514351
              DEEF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 May 2007

                als ik heel eerlijk ben heb ik ook niet zo’n hoge pet op van de opel”monteurs” hier in venlo…
                wisten niet eens wat een MAP-sensor was :fy1
                heb eerlijk gezegd wel problemen gehad met de blow-off,maar het betreft een HKS.schijnen vaker problemen te geven na chippen.
                is opgelost met gesloten systeem ;)

                #17514352
                Dolby
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  Geweldig dat er mensen zijn die een OPC station G kunnen rijden en dan nog in Nederland. Diep deip respect. Het is mijn droom auto al jaren. Vooral lekker snel en met gezin erg handig.

                  Groetjes,

                  Jos

                  [rquote=1868956&tid=111022&author=gijzbed-opc][rquote=1868044&tid=111022&author=Dolby]Wat zijn jullie toch bofkonten dat jullie een dikke OPC kunnen rijden. Is voor mij al mijn leven lang een droom auto.
                  Met name dan de Astra G station OPC.[/rquote]

                  Hier dan een Astra G member Station .:D
                  Ik lees toch wel af en toe erge onzin van z.g. monteurs bij opel.
                  Een pop-off die zou zorgen voor een slechte motor zoal die daaar stuk van gaat:angel
                  Op de motor zit normaal al een dump-valve,alleen intern.
                  Rijd nu al 3 jaar met z.n dump valve(pop-off) en nooit een probleem evenzo met de software van EDS Fase 1.
                  En denk niet dat ik het motortje niet heb belast hoor?
                  Er zijn 11 uur circuit rijden bij ;waarbij ik er niet zacht zinnig mee om ga.Dan ook nog div. cannonball runs gedaan,
                  Slechte benzine
                  open luchtfilter
                  Verkorte inlaat lucht
                  Dat zijn de 3 hoofd oorzaken van grote problemen.

                  Mvgr, Peter (die weet het beter):cool:[/rquote]

                  #17514353
                  Jerk
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 July 2004

                    [rquote=1869285&tid=111022&author=Dolby]Geweldig dat er mensen zijn die een OPC station G kunnen rijden en dan nog in Nederland. Diep deip respect. Het is mijn droom auto al jaren. Vooral lekker snel en met gezin erg handig.

                    Groetjes,

                    Jos

                    [/rquote]

                    Dan moet je een Zafira OPC nemen,
                    die is nog groter ;)

                    #17514354
                    OPCdriver
                      Lid sinds:
                      1 August 2009

                      Ik denk dat net zo is als in het algemeen met mensen
                      (en dus ook monteurs) je hebt
                      goeie en minder goeie en/of slechte.

                      #17514355
                      zetos
                        Lid sinds:
                        4 January 2009

                        [rquote=1868956&tid=111022&author=gijzbed-opc][rquote=1868044&tid=111022&author=Dolby]Wat zijn jullie toch bofkonten dat jullie een dikke OPC kunnen rijden. Is voor mij al mijn leven lang een droom auto.
                        Met name dan de Astra G station OPC.[/rquote]

                        Hier dan een Astra G member Station .:D
                        Ik lees toch wel af en toe erge onzin van z.g. monteurs bij opel.
                        Een pop-off die zou zorgen voor een slechte motor zoal die daaar stuk van gaat:angel
                        Op de motor zit normaal al een dump-valve,alleen intern.
                        Rijd nu al 3 jaar met z.n dump valve(pop-off) en nooit een probleem evenzo met de software van EDS Fase 1.
                        En denk niet dat ik het motortje niet heb belast hoor?
                        Er zijn 11 uur circuit rijden bij ;waarbij ik er niet zacht zinnig mee om ga.Dan ook nog div. cannonball runs gedaan,
                        Slechte benzine
                        open luchtfilter
                        Verkorte inlaat lucht
                        Dat zijn de 3 hoofd oorzaken van grote problemen.

                        Mvgr, Peter (die weet het beter):cool:[/rquote]

                        Idd gewoon lekker je crossoverpipe erop houden haal je ook de 300 pk mee :D.

                        En van een fase 1 chip kan je blok niet stuk gaan want de dealer stel altijd je auto terug vanwegen milieu eisen.

                        #17514356
                        tijgetje57
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2004

                          Daarom zit ook die voorkat erop na de turbo, Milieu gelul. En ook dat buisje in het luchtfilter, schijnt met geluid en milieu te maken te hebben…..

                          #17514357
                          DEEF
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 May 2007

                            euro 95 is echt uit den boze!!
                            en open luchtfilter is sowieso nutteloos,zuigt alleen warme lucht aan onder de kap en je LMM vol olie..
                            verkorte inlaat kun je toch inpassen in programma ECU??

                            #17514358
                            mrzuko
                              Lid sinds:
                              13 March 2010

                              waarom is verkorte luchtinlaat een boosdoener dan?

                              #17514359
                              gijzbed-opc
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                [rquote=1872909&tid=111022&author=mrzuko]waarom is verkorte luchtinlaat een boosdoener dan?[/rquote]

                                De totale lengte van het inlaattraject heeft ook invloed op het koppelverloop. Hoe langer de totale lengte hoe meer koppel bij lagere toeren. Met het korter maken verschuif je de koppelkromme een stukje omhoog in het toerenbereik.
                                Dus veranderd er nog al wat!

                                Gr/Peter.

                                #17514360
                                DEEF
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 May 2007

                                  kijk…weer wat bijgeleerd :P
                                  maar na ombouw naar z22se luchtfilterhuis met olie-vrij sportfilter en grotere aanzuigbuis zou er toch meer (koudere) lucht aangezogen kunnen worden?en is de koppelkromme niet af te stellen??

                                  #17514361
                                  gijzbed-opc
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    [rquote=1872988&tid=111022&author=DEEF]kijk…weer wat bijgeleerd :P
                                    maar na ombouw naar z22se luchtfilterhuis met olie-vrij sportfilter en grotere aanzuigbuis zou er toch meer (koudere) lucht aangezogen kunnen worden?en is de koppelkromme niet af te stellen?? [/rquote]

                                    Dus als er meer koudere lucht wordt aangezogen, gaat hij armer lopen.
                                    Hier komt het gevaar van kapotte motors al sterk naar voren.
                                    Dus moet er meer brandstof toe gevoerd worden.
                                    Het eé’n veranderen en het andere niet.Tsja dan heeft opeens de tuner een fout gemaakt.(voorbeeld).

                                    Gr. Peter.

                                    #17514362
                                    DEEF
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 May 2007

                                      er zitten grotere LEH injectoren in mijn LET en met het afregelen zijn de waardes van de lambda ook uitgelezen.
                                      neem aan dat ze bij V-max weten wat ze doen ;)

                                      #17514363
                                      giuliettaevo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 November 2006

                                        [rquote=1873034&tid=111022&author=gijzbed-opc]
                                        Dus als er meer koudere lucht wordt aangezogen, gaat hij armer lopen.
                                        [/rquote]

                                        Daarvoor heb je volgens mij die luchtmassameter en luchttemperatuursensor in je inlaatkanaal zitten, om variaties daarin te meten. De ecu compenseert hier dan weer voor ( tot een bepaalde grens natuurlijk).;)

                                      18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.