Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › z20let max pk en nm??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2009 om 19:47 #17211575
Hallo allemaal, momenteel heb ik fase 1 van eds op mijn za4a opc. Wat is jullie mening/ervaring wat dit standaard blok aan kan. Ik zie dat er bij fase 3 wel andere zaken zoals turbo en intercooler worden vervangen maar niet het binnenwerk van de motor. Ze trekken er dan 300 pk en 445 nm uit. Ben benieuwd maar jullie reacties. Greetz martijn
21 augustus 2009 om 20:15 #17514322Voor fase 2 heb je al een andere (grotere) intercooler nodig…… ;)
En voor fase 3 komt er iets meer bij kijken idd.Mij is verteld dat je het beste fase 2 kan doen.
Dan hoef je alleen een andere voorkat en een dikkere FMIC te monteren, laten chippen en je hebt ongeveer 250-255 pk.21 augustus 2009 om 20:26 #17514323dus fase 1 is eigenlijk een eitje voor deze motor en hij kan dus veel meer aan?
21 augustus 2009 om 20:29 #17514324In principe wel.
Maar als jij fase 3 wilt dan moet je geloof ik wel je blok een beetje aanpassen om alle pk’s te kunnen bergen.
Maar mij is verteld dat 255 pk een goed moment is om te stoppen.
Om nog een stap verder te gaan kost nog net ff iets meer ;)21 augustus 2009 om 21:01 #17514325wil niet verder gaan dan fase 1 om er zeker van te zijn dat het blok blijft bestaan. ga er vanuit dat fase 1 no problemo is voor mijn car.
22 augustus 2009 om 10:05 #17514326ik heb de fase 3
op de bank bij eds 308 pk met 468 nm
vervangen:turbo leh,injetors leh,nokkenassen,interkoooler,luchtmassameter leh,soft ware.dit is wel de grens van een z20let,wil je meer komt, stalen drijfstangen,zuigers,bodumkoeling erbij
22 augustus 2009 om 13:04 #17514327In een Corsa A? :o
22 augustus 2009 om 14:43 #17514328zou hem gewoon origineel laten.heb de ervaring met zafira’s die bij fase 1 al de geest hebben gegeven.zelfs al met alleen een andere dumpvalve problemen krijgen met ontsteking, lm-meters enz. Tom
22 augustus 2009 om 15:26 #17514329dat is nogal een uitspraak! En wat is daar dan oorzaak van? Bij meerdere zafira’s…. Allemaal opc?. Wat vonden de tuners hiervan?
22 augustus 2009 om 15:37 #17514330Het is nogal wat om zo’n uitspraak te doen onder een andere account.
Lijkt me sterk dat je vandaag voor het eerst op het Opelforum komt, een account aanmaakt en gelijk zo’n mening geeft………….22 augustus 2009 om 16:00 #17514331origineel gepost door Baas J.
In een Corsa A? :ojep z20let met f23 bak in een corsa a
ben nog wel druk aan het bouwen
22 augustus 2009 om 16:08 #17514332ziet er netjes uit :thumbup zal wel van zn plek komen ook :o:o
22 augustus 2009 om 17:13 #17514333Zo… klasse hoor…
23 augustus 2009 om 08:45 #17514334lees het verhaal van bono maar ff
23 augustus 2009 om 08:50 #17514335ben hier wel nieuw maar werk bij een dealer heb daar ervaring met verschillende opc’s vandaar.rijd zelf ook zafira opc.dus op dat gebied ben ik niet nieuw vandaar mijn reactie.
23 augustus 2009 om 10:42 #17514336bono heeft nog geen oorzaak..alleen speculaties. wil feiten horen van de oorzaak en geen meningen….
23 augustus 2009 om 10:54 #17514337vind het ook maar wazig, een blok gaat niet zomaar stuk daar moet een oorzaak voor zijn….
een drijfstang gaat niet van het ene moment op het andere stuk, daar komt meer bij kijken…
heb zelf al eens een tijdje met een KROMME drijfstang gereden omdat mijn pistonpen uit de zuiger was gelopen en een gruwelijke tik verookzaakte, heb daar ongeveer 1 week mee gereden voor ik erachter kwam dat het mijn pistonpen de boosdoener was van die tik…
en ik heb de kromme drijfstang nog steeds thuisliggen…
dus een blok gaat niet zomaar stuk….:vertag
23 augustus 2009 om 12:09 #17514338helemaal mee eens. Ik vind het te kort door de bocht om chippen de schuld te geven vandaar mijn vraag om ervaringen van mensen die dit blok net zo als mij opgepept hebben en niet van mensen die een mening hebben…… Maar zelf feitelijk niets hebben veranderd. Greetz martijn
23 augustus 2009 om 13:14 #17514339oorzaak was teveel nm op het blok dus het is geen mening maar ervaring
24 augustus 2009 om 06:23 #17514340ik heb bij opel dealer den hartog in hellevoetsluis gewerkt.
van de collega’s reden er twee met fase 3 eds
en ik weet niet hoeveel klanten er met een chip van eds rond rijden.
een klant heeft een opel speedster deze rijd met v-max en heeft 480pk.
allemaal z20let
tot op de dag van vaandag is er nog niet een kapot gegaan.als de z20let kapot gaan bij fase 1 door de nm is er echt iets anders aan de hand.
ik zeg niet dat het niet kan,alleen zal de oorzaak echt iets anders zijn,slecht onderhoud,foute olie.
dit is mijn mening,zeker omdat opel den hartog al jaren werkt met eds24 augustus 2009 om 08:16 #17514341origineel gepost door Tom2022
oorzaak was teveel nm op het blok dus het is geen mening maar ervaringda’s vreemd, vooral omdat ze eigenlijk allemaal heel blijven. En de meeste opel dealers zullen er alles aan doen om zelf niet de schuld te krijgen.
26 augustus 2009 om 18:33 #17514342Ja ik had vorige jaar ook mijn z20let bok opgeblazen……. 4de zuiger gesmolten. had toen eds fase 3 292pk en 502nm……
Oorzaak Klote benzine van texaco. Bij de tankstations staat soms wel 98 op de pomp maar ze verkopen je gewoon 95. als je dan in je hoge toeren komt, gaat de motor lopen pingelen…..
Na de motorschade contact gehad met eds, op verzoek van arno de auto daarheen gebracht na het opbouwen. auto heeft daar 5,5 uur op de bank gestaan Kostenloos.. uit eindelijk was het de benzine.
Dus er is altijd een oorzaak, maar geloof niet dat het zomaar aan de softwear ligt.
G~O~A~T
20 september 2009 om 22:13 #17514343chippen opzich is onmogelijk om blokken op te blazen.
tenzij hij zo is afgesteld dat het gaat pingelen.
ik denk dat algehele staat van de motor,factor x speeld.
enja fase 3 zou ik niet zo raar vinden als dan een blok ploft als hij stock is met aanzijnlijke kms.
of als het een rag bak is.
dat geld net zo,voor stock als van fase 1 2 3 3,5 4 5 etc.
voor alle tuners geld er een soort vorlgorde plan voor tuning.
maar staat van je blok is echt bepalend.21 september 2009 om 11:59 #17514344Amen! :jerry
13 februari 2011 om 20:21 #17514345wil toch even een oud topic weer leven in blazen…..
ben rond aan het kijken wat de grens is van de Z20let motor.iedereen zegt iets anders.
rij nu met V-max software (267pk/376nm VOOR montage 3″ uitlaat vanaf kat) en wil binnenkort terug gaan om software aan te passen i.v.m. montage grotere FMIC.denk dat ik hem gewoon op hetzelfde vermogen laat.wil mijn zafira nog zeker 5 jaar rijden,maar heb geen zin in motorschade :o
ben al rond aan het kijken voor een reserve blok,en dit nieuw op te bouwen met gesmede zuigers,stalen drijfstangen en zuigerbodemkoeling.
zijn er mensen die dit ook gedaan hebben,en waar moet ik allemaal rekening mee houden??wat moet ik dan nog meer vervangen??
weet dat dit een kostbare aangelegenheid is en ik wil zoveel mogelijk zelf doen…gr. deef
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.