Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Z20LET een feit, update 01-02 70mm RVS voorpijp + demper
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2009 om 10:28 #17490091
Nee… ik ga naar EDS in Duitsland…. daar chippen en banken.
21 juli 2009 om 14:07 #17490092AnoniemLid sinds:
1 January 1970haha is joed joh :P, Al de weg op geweest trouwens ? :D
21 juli 2009 om 14:24 #17490093Nee, misschien vanavond eerste proefrit….
21 juli 2009 om 19:51 #17490094origineel gepost door Baas J.
Nee, misschien vanavond eerste proefrit….Dat zou wel gaaf zijn Jordy,
ik hoop dat je snel van je turbo blok kan gaan genieten.
Dan wil ik hem wel weer eens bewonderen.
Ik heb hem vorig jaar ff gezien toen we naar Antwerpen gingen voor het fabrieksbezoek. Ik vond toen je achterlichten al uber dik! super donker met leds lkkr hoor.Ik hou je topic in de gaten kerel. mzzl
Willem
21 juli 2009 om 20:01 #17490095wat voor achterlichten zijn dat eigenlijk?
21 juli 2009 om 20:03 #17490096Ik weet alleen dat ze super donker waren :wors met LED’s
Nice!!!
21 juli 2009 om 20:03 #17490097origineel gepost door b07
als ik dit zo zie krijg ik gelijk de kriebels en, fantaseer ik over een eigen garage naast me huis waarin ik ook een andere motor in me astra bouw :Dkan ook buiten kijk maar naar jordy:D
groeten Twan
21 juli 2009 om 20:07 #17490098Ik heb er net mee testgereden!!!
Moest wel een beetje oppassen, mn remmen zijn nog brakjes (lees niet goed ontlucht in combinatie met nieuwe schijven en blokken).
Verder heb ik volgens mij ergens een lekkage… denk dat t of de uitlaatspruitstukpakking is of de kat pakking… donderdag afspraak bij de Opel voor een check-up. Verder nog airco systeem vullen, data check, remmen pulserend ontluchten, even rondje onderkant maken, kijken of alles oké is. Naja, en alles wat we verder nog tegenkomen..
Wat me opviel is dattie erg snel door zn toeren heen is, en dattie bij hogere toeren snel trekkracht verliest, mn x20xer was echt een toerenmachine en begon pas vanaf 4000t tot 7000… je kon in zn 4 doortrekken tot 200. Deze heeft een stuk meer kracht onderin en heb het idee dat t bij 5500/6000 toeren wel een eind op is? Kan ook misschien aan de versnellingsbak liggen. Compleet andere rij eigenschappen in elk geval.
Voor de rest alles een beetje getest en alles leek te werken… niet echt extreem gedaan omdat mn remmen niet oké zijn.
Ik heb over de ombouw precies een maand gedaan zie ik. De planning was 3 dagen… king:
Ik wil vooral Steven (Astranomic) bedanken voor zijn hulp betreffende de motorswap ansich, had niet gelukt zonder jou, bedankt man!!
Verder wil ik Marciano (Coupegek) bedanken voor tips, en broodnodige morele msn steun ;)
ImpY bedankt voor de elektrische schema’s..en dan vooral om het gevalletje niet werkend brandstofmetertje op te lossen.
En iedereen hier die t allemaal een beetje heeft gevolgd en gereageerd.
Last but not least degene die zijn terrein beschikbaar heeft gesteld om te kunnen slopen.. maar die kennen jullie niet ;)
21 juli 2009 om 20:09 #17490099dat is vaak een beetje typerend voor turbo motoren (de kracht onderin)
21 juli 2009 om 20:09 #17490100netjes:D goed om te horen dat de testrit plaats heeft gevonden:P
groeten Twan
21 juli 2009 om 20:15 #17490101Netjes hoor Jor!!!
Ben benieuwd naar het resultaat. Binnenkort toch weer is meeten, is al zo lang geleden.
Ik hoop binnenkort te gaan beginnen met de ombouw21 juli 2009 om 20:23 #17490102origineel gepost door Matt-GSi
Netjes hoor Jor!!!Ben benieuwd naar het resultaat. Binnenkort toch weer is meeten, is al zo lang geleden.
Ik hoop binnenkort te gaan beginnen met de ombouwHey Matthew! Donderdag ben ik bij de Opel in Kr’dijke, hop anders even langs?
Bij jou een V6 erin he ;)
21 juli 2009 om 20:56 #17490103God man hou het toch geregeld wel in de gaten en leef echt met je tegenslagen mee, zo vind ik het dus ook echt super dat je hebt testgereden. Laatste kleine dingetjes en hij is weer klaar. Mooie bak man!
21 juli 2009 om 21:09 #17490104Donderdag zelf aan het werk in Bergen! Word moeilijk om langs te crossen!
Check je wel effe op msn:P
22 juli 2009 om 16:46 #17490105Graag gedaan Jordy, echt toppie man……, ik zei toch dat je het kunt…..
:thumbup
wil em wel een keer van dichtbij zien rijden…..:wors :wors22 juli 2009 om 20:51 #17490106gefeliciteerd Yordie!
27 juli 2009 om 18:56 #17490107Zo, net terug van een paar dagen Belgie en Frankrijk… turbo heeft zich prima gehouden, geen enkel vreemd geluid gehoord of gedrag opgemerkt!
Bij het tankstation bij de grensovergang Belgie – Frankrijk werd het nogal druk en was er geen plek meer om te parkeren. De Astra kreeg toen toch wel een beetje last van grootheidswaanzin, wat leidde tot bovenstaande foto’s..
Verder morgen terug naar Opel dealer om airco systeem te laten vullen, uitlaat lekt nog en ABS pomp moet vervangen worden door degene van de coupe. Op de Tech2 werd nl een canbus storing aangegeven, wat mogelijk verklaard waarom mn traction control systeem / TC knopje en cruise control niet functioneert.
28 juli 2009 om 06:12 #17490108wouw mooi ridje geweest man :D
nog paar kleine puntjes op de I zitten en je hebt een masterlijke astra :wors
29 juli 2009 om 10:20 #17490109Alles op de cruise control na werkt nu… daar volgende week nog even naar kijken bij de Opel.
Helaas kon de software niet geupdate worden (en dus naar 200pk gezet worden) omdat er Engelse software inzit en Opel daar geen NL software overheen mag zetten. Als ik het “legaal” wil doen moet ik voor die 8pk naar de UK rijden. Wat ik dus niet ga doen daar er een trip naar EDS in de planning staat om meteen naar circa 240pk te gaan.
30 juli 2009 om 21:12 #17490110ik heb wel eens problemen gehad met een licht vervuild contact van de remlicht schakelaar.
Als die af en toe niet goed werkt heb je ook geen tc/esp en werkt je cruise control ook niet.Groeten,
10 augustus 2009 om 19:19 #17490111Cruise control werkt ook nu… lag gewoon aan remlichtschakelaar :P
11 augustus 2009 om 08:36 #17490112haha dat valt dan weer mee :D, keuring ook ondergaan inmmiddels lekker man :wors
21 september 2009 om 22:26 #17490113Astra inmiddels Allrisk verzekerd (en als een echte OPC Turbo bij de verzekering bekend) !
Na al het werk leek me dat toch geen onverstandige keuze…
Wat extra aanpassingen alweer…
Direct airflow kit!
Plek voor de HKS DV!
22 september 2009 om 11:05 #17490114beters inderdaad jordy:D
goed bezig!groeten Twan
22 september 2009 om 16:24 #17490115Mooie motorruimte zeg, pfft lkkr hoor!!!
En idd goed verzekerd is wel zo belangrijk.
Veel plezier ermee ik hoop hem eens te kunnen bewonderen!!!
mzzl Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.