Forumindex › Forums › Modellen › Astra › z20let coupe turbo valt vaak weg
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2015 om 16:25 #18294539
Volgensmij wordt er vanaslles geconstateerd waar geen reet van klopt, dus mijn advies ga eens naar iemand die weet wat die doet en hoe het werkt!
21 september 2015 om 16:46 #18294540@Haasje17 wrote:
Volgensmij wordt er vanaslles geconstateerd waar geen reet van klopt, dus mijn advies ga eens naar iemand die weet wat die doet en hoe het werkt!
ben bij atm geweest hij heb ernaar gekeken en idd de terug loop slang van reservoir zwelt op en je ziet dat er lucht tussen zit. dus om nu dat motorblok opnieuw te gaan laten maken doe ik niet aangezien er dan al flink mee gegast is, plaats wel een 450 pk blok erin dn anders kost het me net zo veel.
toch
21 september 2015 om 17:29 #18294541Je gaat echt geen 450 pk blok kunnen kopen en er zo in lepelen voor het geld dat je je huidige waarschijnlijk kunt fixen hoor.
21 september 2015 om 17:57 #18294542@Haasje17 wrote:
Je gaat echt geen 450 pk blok kunnen kopen en er zo in lepelen voor het geld dat je je huidige waarschijnlijk kunt fixen hoor.
kan er een krijgen voor 4300 euro alles is dan ook aangepast gesmeede zuigers drijfstang etc gereviseerd dan he bij mrg motors duitsland
21 september 2015 om 17:58 #18294543@k.matic wrote:
@Haasje17 wrote:
Je gaat echt geen 450 pk blok kunnen kopen en er zo in lepelen voor het geld dat je je huidige waarschijnlijk kunt fixen hoor.
kan er een krijgen voor 4300 euro alles is dan ook aangepast gesmeede zuigers drijfstang etc gereviseerd dan he bij mrg motors duitsland
Hello
This engine is completely rebuild and we give warranty to 260 ps. We also have versions for 450 ps. This would be more expensive.
It is plug and play with all your parts and charger from your Astra G or H.Kind regards
Laura-Jane Toy
21 september 2015 om 18:00 #18294544Dus zonder turbo en ecu?
21 september 2015 om 18:01 #18294545Zou ook maar een vrijprgrameerbare ecu nemen want dat gaat je gewone ecu niet trekken.
21 september 2015 om 18:02 #18294546ecu hoefde niet en de turbo gaat ik alleen het compressor wiel halen voor 450 pond, het is volgens mij gewoon een let en geen leh blok en wat kost zon ecu dn ??
21 september 2015 om 18:03 #18294547ik reken op zon 5 a 6000 euro hoop ik alles bij elkaar maar ik moet iemand hebben die er verstand van heeft liefs iemand van dit forum die het al vaker heeft gedaan/
21 september 2015 om 18:05 #18294548Voor minder dan de helft kun je gewoon je huidige blok fixen en eventueel ook nog met gesmede zuigers en drijfstangen.
21 september 2015 om 18:07 #18294549ja alleen het onderblok is te dun dacht ik, de leh onderblok is sterker dus meer pks en verliefverlee dan gooit ik er een garret gt28 op dat gaan namelijk niet echt met de let blok, lijkt mij teveel van het goede of zeg jij van niet ??
21 september 2015 om 18:34 #18294550Enige verschil is zuigerbodem koeling welke je ook gewoon op een let kunt realiseren. Het onderblok zelf is net zo slecht als die van een LEH.
Dus maakt geen ruk uit verder. Vrij programeerbare ecu kost een 500 tot 1000 euro. Afstellen kost dan ook nog heel wat en kunnen er niet veel zul je zelf veel ervaring op moeten doen. Voor dat vermogen kun je beter een c20xe onderblok kopen.21 september 2015 om 21:08 #18294551Past een c20xe dan met de rest of moeten er nog aanpassingen gedaan worden ??
En ja zuigerbodem kan ook op let klopt, hmmzz dan maar mischien toch gaan voor een revisie als dat goedkoper zal zijn, alleen tot hoeveel pk kan het houden dat is meer de vraag, en als ik 350pk draai of hij het wel houd, alhoewel ik denk ik het op de 330 wil houden, en wat kost dan een algehele revisie dus motor, bak, en turbo, lijk mij dat ik ook wel zon 5 a 6000 kwijt zijn, of toch minder.
21 september 2015 om 21:35 #18294552een revisie zit rond die prijs voor de onderdelen en uren voor de revisie.. dus niet de in en uit bouw mocht dat een overweging zijn en kunnen bij de revisie die delen die je nodig hebt in bouwen…
zoals bij http://www.mannessen.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;21 september 2015 om 21:58 #18294553Ja of gewwooon die gereviseerde 450pk, die kost maar 4300 das al heel stuk goedkoper dan een compleet blok te laten reviseeren, kijk, als het reviseren 3000 zou kosten dan zou ik het nog wel doen. is lastig, moet zoiezo ff wachten op pegels lol
21 september 2015 om 22:10 #18294554alle 2 heeft zo zijn risico`s
je weet wat je aan je eigen motor hebt.. maarja hoe is de binnenkant van de motor nog voor revisie en valt het nog wel te maken… bijvoorbeeld gescheurde koppen en zachte koppen worden meteen bij het oud ijzer gegooit als onbruikbaar…bij een gereviseerde motor via internet weet je de historie niet.. en een papiertje zegt niet altijd alles… een papiertje kan niet zeggen of de motor nog 2500 km koud op volle toeren heeft staan draaien…
21 september 2015 om 22:23 #18294555@bart-gsi wrote:
alle 2 heeft zo zijn risico`s
je weet wat je aan je eigen motor hebt.. maarja hoe is de binnenkant van de motor nog voor revisie en valt het nog wel te maken… bijvoorbeeld gescheurde koppen en zachte koppen worden meteen bij het oud ijzer gegooit als onbruikbaar…bij een gereviseerde motor via internet weet je de historie niet.. en een papiertje zegt niet altijd alles… een papiertje kan niet zeggen of de motor nog 2500 km koud op volle toeren heeft staan draaien…
ja ik denk dat ik aan mijn blok nie veel zal hebben, had al gehoord dat de vorige eigenaar er al races mee had gedaan, dus daar kan ik wel vanuit gaan, en ja zon revisie blok heb ook fotos van is gewoon helemaal nieuw nog 0km gelopen, dus daar heb ik nog jaren plezier van en uiteindelijk ben ik goedkoper uit denk ik.
4300 voor de 450pk blok met inbouw pakweg 1000 en mischien voor wat klein materiaal 1000 zit je al op 6 dus ja, het blijft een moeilijke keus want ik heb zelf niet de tijd om het te fixen.en dan kan ik altijd nog zeggen dat ik maar 330 pk gebruik in plaats van de volle 450 dan speel je nog safe ook lijkt mij toch ?
21 september 2015 om 22:53 #18294556heb je een punt….
22 september 2015 om 04:42 #18294557Ik zie het punt niet heb even gekeken, de blokken die je koopt zijn niet nieuw he!
Ze zijn gereviseerd compleet, nou jou huidige blok ook als de kop krom is kan gewoon worden gereviseerd en gevlakt tot op zeker hoogte. Waarschijnlijk zijn die blokken die je koopt ook gewoon gereviseerde blokkken welke stuk gelopen zijn ergens door.Zeker gezien de fotos online, vriesdoppen zijn daar gewoon zwart (meegespoten).
Krukas geslepen enz. verder alles 1ste overmaat. Voor minder dan 2000 euro heb je drijfstangen zuigers en arp bouten.
Dan nog een 2000 voor revisie boren honen enz en klein spul en dan tel ik best ruim. Heb je je eigen blok.En je moet toch een nieuwe turbo, kabelboom overbouwen enz.
En als je dan ook nog kijkt de prijs die jij noemt is met inruil van je huidige motor volgensmij he anders komt er nog eens 900 euro bij.
Als je jou blok compleet laat reviseren ben je goedkoper uit en kun je er ook gesmede zuigers en drijfstangen in kwijt.
22 september 2015 om 04:46 #18294558En daarbij heb je zoveel problemen opgenoemd en oorzaken waarbij vaak iets heel anders aan de hand is dan wat er allemaal geschetst wordt. Je zou namelijk zomaar enkel een kapotte turbo kunnen hebben. Want de turbo wordt ook door koelwater gekoeld he! En dat kan ook lek raken en je koelwater van gaan borrelen.
22 september 2015 om 04:52 #18294559En als ik alles zo lees en lees dat je zelf niet kunt inbouwen, wat nog makkelijker is dan diagnose stellen wat er stuk is.
Denk ik dat je je snel wat laat aanpraten, en steeds weer wat anders laat aan praten met als gevolg dat alles al snel heel erg kapot lijkt terwijl dat vaak niet zo is. Nu is het een chipper waar je bent geweest die heeft gezegd dat je koppakking lek is, nu heb ik hier slechte ervaringen mee. Er zijn er heel weinig welke fatsoenlijk een diagnose kunnen stellen.Hebben ze ene uitlaatgassnuffelaar gebruikt om te kijken of er uitlaatgassen in de koelvloeistof zitten?
Gebruikt de auto koelvloeitstof? Hoe is de drukopbouw en termperatuur stijging van de turbo en motor?
Wat doet die op de rollerbank aan uitstoot en lamda waardes? Zit er een open filter op? Gok bijna van wel gaat die ook rot van lopen.22 september 2015 om 11:02 #18294560@Haasje17 wrote:
En als ik alles zo lees en lees dat je zelf niet kunt inbouwen, wat nog makkelijker is dan diagnose stellen wat er stuk is.
Denk ik dat je je snel wat laat aanpraten, en steeds weer wat anders laat aan praten met als gevolg dat alles al snel heel erg kapot lijkt terwijl dat vaak niet zo is. Nu is het een chipper waar je bent geweest die heeft gezegd dat je koppakking lek is, nu heb ik hier slechte ervaringen mee. Er zijn er heel weinig welke fatsoenlijk een diagnose kunnen stellen.Hebben ze ene uitlaatgassnuffelaar gebruikt om te kijken of er uitlaatgassen in de koelvloeistof zitten?
Gebruikt de auto koelvloeitstof? Hoe is de drukopbouw en termperatuur stijging van de turbo en motor?
Wat doet die op de rollerbank aan uitstoot en lamda waardes? Zit er een open filter op? Gok bijna van wel gaat die ook rot van lopen.hij gebruikt lichtjes koelvloeistof idd, en als je de expansie vat opent geen druk of gesiss, de temp stijgt af en toe toch boven het middenpunt dus dach 90 a 95 graden, en dat is als die uit is en ik hem daarna weer aan doet. Verder zitten er 3 fannen op voor de koeling dus hij zal nooit boven de 100 komen, verder, ik heb zat power in zijn 1 en 2 maar daarboven is het crap en word het niks meer, hij geeft even boost en dan stopt hij dan weer dan weer stoppen,
tijdens gas geven geen rook wit of zwart of blauw, maar met flink gassen lijkt het wel of er benzine uit gespugt word.
het rare is dat de a/f meter 1.5 bar constand aan geeft maar ik dat bij lange na nooit haal ja in zijn 1 en 2 mischien net .
22 september 2015 om 11:13 #18294561Haal eerst maar eens alle troep van het blok weg wat er niet hoort zoals dumpvalve enzo.
Zodat het bijna een standaard let is met een andere turbo. Drukmeter enzo sloop dr ook maar af, denk gewoon vekeerd aangesloten dan of als die klopt is er wat anders aan de hand. Wellicht gewoon fout gechipt afgesteld veel te rijk ofzo. Wat voor intercooler enz zit er op? nergens geen lek, ook een heel klein lek kan de oorzaak zijn.
Zelfs al zou de koppakking licht lekken zou die gewoon goed moeten presteren hij zal dan enkel olie of koelvloeistof mengen en gebruiken.22 september 2015 om 11:27 #18294562@Haasje17 wrote:
Haal eerst maar eens alle troep van het blok weg wat er niet hoort zoals dumpvalve enzo.
Zodat het bijna een standaard let is met een andere turbo. Drukmeter enzo sloop dr ook maar af, denk gewoon vekeerd aangesloten dan of als die klopt is er wat anders aan de hand. Wellicht gewoon fout gechipt afgesteld veel te rijk ofzo. Wat voor intercooler enz zit er op? nergens geen lek, ook een heel klein lek kan de oorzaak zijn.
Zelfs al zou de koppakking licht lekken zou die gewoon goed moeten presteren hij zal dan enkel olie of koelvloeistof mengen en gebruiken.het rare is dat alles gewoon goed is toerenteller schommelt niet hij stottert niet hij rookt niet, je ruikt wel een vette benzine lucht maar dat komt omdat hij in noodloop loopt vanwege de lambda 1 bank 1 en omdat er niks inzit kat is leeg
22 september 2015 om 11:28 #18294563@k.matic wrote:
@Haasje17 wrote:
Haal eerst maar eens alle troep van het blok weg wat er niet hoort zoals dumpvalve enzo.
Zodat het bijna een standaard let is met een andere turbo. Drukmeter enzo sloop dr ook maar af, denk gewoon vekeerd aangesloten dan of als die klopt is er wat anders aan de hand. Wellicht gewoon fout gechipt afgesteld veel te rijk ofzo. Wat voor intercooler enz zit er op? nergens geen lek, ook een heel klein lek kan de oorzaak zijn.
Zelfs al zou de koppakking licht lekken zou die gewoon goed moeten presteren hij zal dan enkel olie of koelvloeistof mengen en gebruiken.het rare is dat alles gewoon goed is toerenteller schommelt niet hij stottert niet hij rookt niet, je ruikt wel een vette benzine lucht maar dat komt omdat hij in noodloop loopt vanwege de lambda 1 bank 1 en omdat er niks inzit kat is leeg
ps het is een turbo timer en druk en accu meter in een.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.