z20let coupe turbo valt vaak weg

Forumindex Forums Modellen Astra z20let coupe turbo valt vaak weg

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 85)
  • Auteur
    b07

weet niet hoe het bij jou zit maar, ik weet wel dat auto’s met een 2e lambdasonde na de kat meestal een weerstand in de stekker stoppen zodat het mml lampje niet meer gaat branden, als ze een andere of open kat erop zetten.
      een cellfix word ook weleens gebruikt.
      zover ik begrepen heb doet de 2e lambdasonde ook niks meer dan kijken of de kat nog goed werkt, deze regelt verder niks en, is ook niet nodig voor de apk.

als je auto schommelt rijd alsof er een bak water achterin staat dan kan dat de lambdsonde zijn, daarom moet je is proberen deze los te trekken dan is het waarschijnlijk over en, in dat geval is het meestal de lambdasonde die niet meer goed werkt, waarschijnlijk is dit ook de 1e lambdasonde

k.matic
      Deelnemer

bank1 die meet het voordat het de kat in gaat dat is de foutcode ook idd

gerben rsv
        Deelnemer

Probeer eens om de luchtmassameter te wisselen met een andere auto.

Of proefrijden met een Tech 2 en dan kijken naar het signaal van de luchtmassameter.

Als deze erg wisseld bij een constante snelheid heb je grote kans dat deze defect is!

k.matic
          Deelnemer

@gerben rsv wrote:

Probeer eens om de luchtmassameter te wisselen met een andere auto.

Of proefrijden met een Tech 2 en dan kijken naar het signaal van de luchtmassameter.

Als deze erg wisseld bij een constante snelheid heb je grote kans dat deze defect is!

niemand die ik ken rijd turbo lol.

Tommy666
            Deelnemer

Waar woon je ergens in NL/BE? Misschien dat er iemand op het forum in de buurt woont en je kan helpen met het testen met een andere LMM.

Haasje17
              Moderator

Als de lambda voordat het de kat in gaat storing geeft heeft dat uberhaubt niets van doen met het feit dat er geen katalysator onder zit he! Dat doet de 2e lambda. En als je de precat bedoeld daar mag die geen storing van geven als die mist.

k.matic
                Deelnemer

@Tommy666 wrote:

Waar woon je ergens in NL/BE? Misschien dat er iemand op het forum in de buurt woont en je kan helpen met het testen met een andere LMM.

ja dat zou wel leuk zijn iemand die er ook veel mee bezig is, woon zelf in gouda / reeuwijk

k.matic
                  Deelnemer

@Haasje17 wrote:

Als de lambda voordat het de kat in gaat storing geeft heeft dat uberhaubt niets van doen met het feit dat er geen katalysator onder zit he! Dat doet de 2e lambda. En als je de precat bedoeld daar mag die geen storing van geven als die mist.

dat snap ik idd dat de 2de puur voor het kijken is of er een kat aanwezig is, maar toch de monteur had de foutcode gewist en het komt gewoon terug, voor de rest weet ik niet of het echt een must is om er een nieuwe in te zetten.

Haasje17
                    Moderator

Welke storing staat erin, lees m maar is uit durf te wedde dat er veel meer in staat als lambada.

k.matic
                      Deelnemer

de monteur zei dat het bank 1 was meer wist ik niet

Haasje17
                        Moderator

Post de foutcodes maar eens hier op het forum.

Haasje17
                          Moderator

Achter dat bank een hoort overigens nog sensor 1 of 2, omdat je een 4 cyl hebt is het altijd bank 1 is het een v6 heb je bank1 en 2.

k.matic
                            Deelnemer

maandag afspraak maar gemaakt met de opel dealer gaat me 200 voor 2 uurtjes kosten damn, maar had een vraag welke bougies raden jullie aan voor 300 pk vermogens
                              dach zelf de Bosch F5DPOR aangezien de bougies denk ook wel zon 40000 km oud. mishien daarom dat hij druk verliest en af en toe uitvalt.

k.matic
                              Deelnemer

@bart-gsi wrote:

Maar creert de turbo wel druk tussen de 1 a 1,5 bar?? Of doet doe helemaal niks??

haalt de 1bar maar net en dat is heel soms en vaak in 1 en 2de versnelling

k.matic
                                Deelnemer

heb denk ik al de boosdoener de blowoff sluit niet goed, je hoort ook heel veel lucht blazen als ik gas geef.

b07

dat zij ik in het begin al :D

k.matic
                                    Deelnemer

en de garage zei vandaag tegen mij dat hij even in de turbo had gekeken, maar het schijnt dat mijn lager vast of niet goed draait. en dat mijn turbo waarschijnlijk kapot kan zijn en dat hij niet durfde te rijden omdat er anders metaal in het motorblok kan komen beetje vaag allemaal.

hij zegt dat de schoeppen kunnen breken als ik door blijf rijden, en dat hij tegen de slakhuis aan komt en dat dat de reden is dat hij het even doet en dat weer niet.

een turbo geinstalled bij 145000 km en er zit nu 197000 op lijkt mij beetje te vroeg voor overlijden toch???

Haasje17
                                      Moderator

Zawel flink getrapt zijn met die bak en dan goed heet en dan meteen af gezet.

k.matic
                                        Deelnemer

@Haasje17 wrote:

Zawel flink getrapt zijn met die bak en dan goed heet en dan meteen af gezet.

zit turbo timer op en ja als je een turbo heb ga je hem denk wel gebruiken. ik heb net ff gekeken ff de slang eraf gehaald maar ik kan niks of geen beschadigingen zien dus ik weet niet hoe hij heeft gekeeken, met een camera slang ofzo das de enige manier om het te kunnen zien. volgens mij is het gewoon broodje aap verhaal.

je hoort duidelijk dat als ik gas geef en weer los laat dat hij al zijn druk er uit gooit als het ware, en hij bokt dan ook heel erg als je gas geeft en gas los gelijk gas bij gas los.

vorige week een klapper gehad met mijn voor wil overde stoep heen nu klapperen ook dat nog erbij lol, rijd ik de snel weg op traject 80,mijn abs lampje branden aan uit aan uit dus ik wil gas geven doet hij niks dan smooren, terug in andere versnelling hetzelfde inplaats van dat ik sneller gaat remt hij helemaal af,
                                          nou ik snel de vluchtstrook op auto slaat uit, nou denk zet contact uit en start hem weer, ff paar keer optrekken niks aan het handje, hup weer de snelweg op vol gas verder niks meer aan de hand. wat ik wel vaak heb is dat de abs gaat knipperen en in de bochten gaat trillen op het pedaal lijkt alsof hij veels te snel ingrijpt wat bloedje link is . rara wat is het probleem wat erbij is gekomen, is mijn abs ring kaduk door de klap op de stoep met mijn velg en mischein ook met de veer iets mis is, lijkt er ook op als ik naar links en dan naar recht stuur en dat heen en weer alsof hij idd aan de rechter kkant zweeft naar een kant.

alsof er een storing in het systeem zit die verloop van tijd die kuren veroorzaakt alsof er een spook in zit.

kortom heb een hoop werk aan dit bakkie gelukkig zit hij nog strak in de lak. ps ene meneer dennis van driel heeft aan deze bak gewerkt mischien een bekende hier op het forum, zou wel eens willen weten wat hij er pcies allemaal aan gedaan heeft lol.

k.matic
                                          Deelnemer

dat is em

bart-gsi
                                            Deelnemer

zit een kleine marge in de ruimte tussen de turbineschoepen en het slakkenhuis… dus als je de slang eraf haalt bij je turbo en je drukt met duim en wijsvinger tegen de as en je beweegt deze heen en weer dan zit er al teveel speling op… er mag geen speling zijn bij de lagers en op de as waar je turbineschoepen op zitten…

als je auto zwevering aanvoelt kijk eens naar je schokdempers of die lekken en je fuseekogel of die nog goed is…

en met je ABS storing.. die kun je met opcom of tech 2 uitlezen… dan kun je zien op je sensor kapot is.. kabelbreuk heeft e.d. of dat deze uit de houden geslagen is… de abs ring krijg je niet zomaar kapot.. die zit vaak op de wielzijdes op de steekassen aan de homokineet dus dan moet je goed je best doen en je homokineet slopen wil je die ring kapot krijgen… maar alles is mogelijk…

bij trillen op de pedalen en trillen in bochten.. zitten je wielen wel gecentreerd op de naaf??? je weet vast wel met zo`n plastic of kunstof ring in het midden van je velg die de boel recht houdt
                                              wat ook een optie kan zijn is met het vervangen van je schijven dat ze de naaf niet goed schoon gemaakt hebben dan gaat je schijf scheef staan en dus ook je wiel die ja daarop monteerd…. of kromme schijven maar dan voel je de trillen vaak alleen in je rem pedaal bij het gebruik ervan en dat voelt

k.matic
                                              Deelnemer

@bart-gsi wrote:

zit een kleine marge in de ruimte tussen de turbineschoepen en het slakkenhuis… dus als je de slang eraf haalt bij je turbo en je drukt met duim en wijsvinger tegen de as en je beweegt deze heen en weer dan zit er al teveel speling op… er mag geen speling zijn bij de lagers en op de as waar je turbineschoepen op zitten…

als je auto zwevering aanvoelt kijk eens naar je schokdempers of die lekken en je fuseekogel of die nog goed is…

en met je ABS storing.. die kun je met opcom of tech 2 uitlezen… dan kun je zien op je sensor kapot is.. kabelbreuk heeft e.d. of dat deze uit de houden geslagen is… de abs ring krijg je niet zomaar kapot.. die zit vaak op de wielzijdes op de steekassen aan de homokineet dus dan moet je goed je best doen en je homokineet slopen wil je die ring kapot krijgen… maar alles is mogelijk…

bij trillen op de pedalen en trillen in bochten.. zitten je wielen wel gecentreerd op de naaf??? je weet vast wel met zo`n plastic of kunstof ring in het midden van je velg die de boel recht houdt
                                                wat ook een optie kan zijn is met het vervangen van je schijven dat ze de naaf niet goed schoon gemaakt hebben dan gaat je schijf scheef staan en dus ook je wiel die ja daarop monteerd…. of kromme schijven maar dan voel je de trillen vaak alleen in je rem pedaal bij het gebruik ervan en dat voelt

probleem is ik kan niet bij de schoepen komen het is bijna een soort van s bocht en mijn vingers zijn niet zo lang moet ik minstens 2 keer mijn wijsvinger hebben

b07

dan voel je aan de andere kant, moet je wel de dowpipe eraf halen

k.matic
                                                  Deelnemer

moet het dan weer door een garage laten doen daar is hij veels te laag voor, maar het lijkt mij dat als de turbo dood aan het gaan is dan krijg je toch olie druk problemen en rook uit de uitlaat bij mij is geen van de 2 het geval. wil de blowoff nieuw bestellen alleen weet niet welke type van forge er staat dat forge er aleen een van 1.8turbo heeft en geen 2.0t en dan bedoel ik de forge split r of maakt het niet uit of ik een 2.0t heb past hij daar ook gewoon op??
                                                    tevens maar gelijk een opcom gehaald om hem rijdend uit te gaan lezen ben toch benieuwd.

en er was mij verteld dat vaak bij het chippen de storings lampje voor de lambdas worden weg gechipt is dat zo dan ?? dus dat storingslampje wat ik elke keer weer krijg is er gewoon laten we maar zeggen in gechipped ofzo zodat de auto niet in noodloop gaat??

k.matic
                                                    Deelnemer

hallo mensjes, nou weet wat die probleem is, lekke koppakking mischien kromme kop ook, dus gaat er geen geld meer aan uit geven
                                                      is er iemand hier op het forum die bereid is en verstand heeft van turbo opel motoren mij te helpen.

wil dus een z20let blok halen die bestand is tegen 450 500 pk, alleen kan het zelf niet inbouwen. vandaar dat ik het hier vraag op het forum.

zal toch wel iemand zijn neem ik aan heb wel meer verhalen gehoord.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 85)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.