Forumindex › Forums › Modellen › Astra › z20let coupe turbo valt vaak weg
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2015 om 18:02 #17273287
goede dag allen,
ik ben nieuw hier en had een paar vragen over mijn z20let waar ik niet uit kom.betreft model coupe uit 2002 er zijn aanpassingen gedaan door mischien ook wel een bekende van dit forum.
K06 hybride van courtney – black diamond kopeling – scorpion 6x4inch turbo backbox rearbox – aangepaste nokkenas – chip van mtech dach stage 2 of 3 – dumpvalve forge – mischien dat ik wat mis, onderstel was dacht ik ook aangepast.
maar nu zit ik met een probleem en dat is dat als ik gas geef mijn turbo vaak weg valt en dan weer op komt,
vacuum slangen zijn vervangen pas geleden, motorstorings lampje brand wel maar dat komt doordat ik geen kat heb.
verder als ik flink gegast heb komt er beetje olie uit de kleppendeksel filter ofwel ontluchtig dat kleine powerfilterje, en soms valt hij gewoon uit als ik mijn koppeling indruk na flink geblazen te hebben.de auto schijnt rond de 300 pk te hebben. wie o wie kan mij helpen.
26 augustus 2015 om 11:45 #18294490een dumpvalve die niet goed afsluit geeft meestal stationair en, uitval problemen tijdens vacuum en, als die echt lek is dan krijg je ook turbodruk problemen on boost.
als je een verstelbare dumpvalve hebt kan je is proberen om die wat strakker te zetten.
anders zet je de standaard dumpvalve er is op om te testen.
heb ook nog even aan de wastegate zitten denken maar, ik zelf heb daar nooit problemen mee gehad van schommelende turbodruk, wel dat die te slap stond en de ingestelde druk niet haalde maar, denk niet dat dit het probleem bij jou
26 augustus 2015 om 14:01 #18294491Welke auto is het dan verder info?
En laat eens een test doen met je turbo de druk laten meten.
26 augustus 2015 om 15:58 #18294492okay en hoe kan ik weten hoeveel druk de turbo moet hebben of kan hebben, 1.5 of 2bar
26 augustus 2015 om 16:01 #18294493Werkplaatshandboek of vraagbaak van je auto.. En op google naar de vauxhall manuals
26 augustus 2015 om 16:05 #18294494het is alleen geen standaard turbo natuurlijk, en over de turbo kan ik niet veel vinden moet ik zeggen.
26 augustus 2015 om 16:22 #18294495Als je een aftermarket garret turbo hebt kun je met het serie nummer kijken voor de specs van je turbo.. Hoeveel bar druk deze kan leveren en voor welke vermogensklasse je turbo bestemt is..
26 augustus 2015 om 16:33 #18294496@bart-gsi wrote:
Als je een aftermarket garret turbo hebt kun je met het serie nummer kijken voor de specs van je turbo.. Hoeveel bar druk deze kan leveren en voor welke vermogensklasse je turbo bestemt is..
het is de K06 HYBRID dach behuizing van de 04 met 06 wiel
26 augustus 2015 om 16:39 #18294497K06 Turbocharger for Z20LEX 2.0 Turbo engines – Hybrid Turbo.
Reworked from a brand new K04 unit featuring an K06 Billet Compressor Wheel, uprated 360 degree thrust bearing, uprated seals, step gap rear oil seal and cut back to the turbine/exhaust wheel.
Features a K06 Billet Compressor wheel with re-profiled compressor cover, 360 degree thrust bearing kit for increased reliability allowing for higher boost levels, step gap rear oil seal, cut back to the turbine blades (exhaust wheel) to improve gas flow and reduce back pressure and compressor and turbine wheels balanced to a higher specification than standard.
Gains seen on Astra H VXR Z20LEH up to 310-315bhp and with our high flow inlet manifold up to 335+bhp on cars also fitted with suitable intercooler and 76mm full exhaust system.
Please Note: Due to the varied nature of fitment and application and lack of control regarding fitting environment we are unable to warranty turbo chargers supplied by mail order.
Note: Will require ecu mapping to ensure correct running and no damage to the engine and turbo. These turbochargers are built to order and sometimes experience delayed lead time
En maximale turbodruk is 22-24 psi ( ongeveer 1,5 bar)
26 augustus 2015 om 16:50 #18294498@bart-gsi wrote:
K06 Turbocharger for Z20LEX 2.0 Turbo engines – Hybrid Turbo.
Reworked from a brand new K04 unit featuring an K06 Billet Compressor Wheel, uprated 360 degree thrust bearing, uprated seals, step gap rear oil seal and cut back to the turbine/exhaust wheel.
Features a K06 Billet Compressor wheel with re-profiled compressor cover, 360 degree thrust bearing kit for increased reliability allowing for higher boost levels, step gap rear oil seal, cut back to the turbine blades (exhaust wheel) to improve gas flow and reduce back pressure and compressor and turbine wheels balanced to a higher specification than standard.
Gains seen on Astra H VXR Z20LEH up to 310-315bhp and with our high flow inlet manifold up to 335+bhp on cars also fitted with suitable intercooler and 76mm full exhaust system.
Please Note: Due to the varied nature of fitment and application and lack of control regarding fitting environment we are unable to warranty turbo chargers supplied by mail order.
Note: Will require ecu mapping to ensure correct running and no damage to the engine and turbo. These turbochargers are built to order and sometimes experience delayed lead time
En maximale turbodruk is 22-24 psi ( ongeveer 1,5 bar)
dan gaat ik dat van de week even checkn wat de druk is, het is niet zo dat hij geen druk leverd maar het lijkt een soort vn compressor die tijdelijk door zijn druk is en op nieuw moet bouwen, beetje zon effect, maar als hij de 130 tikt blijft hij door gaan
26 augustus 2015 om 16:55 #18294499@b07 wrote:
een dumpvalve die niet goed afsluit geeft meestal stationair en, uitval problemen tijdens vacuum en, als die echt lek is dan krijg je ook turbodruk problemen on boost.
als je een verstelbare dumpvalve hebt kan je is proberen om die wat strakker te zetten.
anders zet je de standaard dumpvalve er is op om te testen.
heb ook nog even aan de wastegate zitten denken maar, ik zelf heb daar nooit problemen mee gehad van schommelende turbodruk, wel dat die te slap stond en de ingestelde druk niet haalde maar, denk niet dat dit het probleem bij jou
wastgate en dump zijn goed blaast goed hard af, alleen je hoort na het afblazen inde auto wel een soort van geschraap maar volgens mij hoort dat.
27 augustus 2015 om 10:23 #18294500als je geschraap hoort denk toch dat er wat mis is, je zou de turbo op speling kunnen controleren door aan het schoepenwiel te voelen en, gelijk kijken of de schoepen beschadigt zijn, misschien raken ze het huis door de speling
27 augustus 2015 om 10:27 #18294501@b07 wrote:
als je geschraap hoort denk toch dat er wat mis is, je zou de turbo op speling kunnen controleren door aan het schoepenwiel te voelen en, gelijk kijken of de schoepen beschadigt zijn, misschien raken ze het huis door de speling
Dan zie je ook schaafplekken in het slakkenhuis staan
27 augustus 2015 om 11:02 #18294502neem aan dat als ik de bende loshaal niet weer een storing op zal duiken of wel ??
het geluid de 5de auto de gele van dit klipje dat is het geluid wat i maakt
https://www.youtube.com/watch?v=ZtFX12ydjmY” onclick=”window.open(this.href);return false;
27 augustus 2015 om 11:05 #18294503Inlaatbuis van je luchtfilter naar je turbo loshalen en in het slakkenhuis vanje turbo kijken voor schaafplekken of schade aan de turbine bladen en of er speling op de as zit
Hierdoor krijg je geen storing als je de buis eraf haald..
27 augustus 2015 om 11:09 #18294504@bart-gsi wrote:
Inlaatbuis van je luchtfilter naar je turbo loshalen en in het slakkenhuis vanje turbo kijken voor schaafplekken of schade aan de turbine bladen en of er speling op de as zit
Hierdoor krijg je geen storing als je de buis eraf haald..
okee, tis nu alleen kut weer om te gaan kijken met al dat regen, ff wachten tot het wat droger word lol
27 augustus 2015 om 11:13 #18294505@k.matic wrote:
@bart-gsi wrote:
Inlaatbuis van je luchtfilter naar je turbo loshalen en in het slakkenhuis vanje turbo kijken voor schaafplekken of schade aan de turbine bladen en of er speling op de as zit
Hierdoor krijg je geen storing als je de buis eraf haald..
okee, tis nu alleen kut weer om te gaan kijken met al dat regen, ff wachten tot het wat droger word lol
heb het trouwens gevonden, schijnt de tail te zijn die je hoort na het sissen lol.
27 augustus 2015 om 11:26 #18294506Maar creert de turbo wel druk tussen de 1 a 1,5 bar?? Of doet doe helemaal niks??
27 augustus 2015 om 11:33 #18294507Even ter info, als je geen kat hebt, maar wel goed afgestelde motor en beide lamdas mag dat geen problemen geven.
Dus lampje brand om een andere reden als het goed is! Zoiezo rijden met lampje is nooit goed omdat je nooit weet waneer er nu wel iets mis is!27 augustus 2015 om 11:49 #18294508@k.matic wrote:
neem aan dat als ik de bende loshaal niet weer een storing op zal duiken of wel ??
het geluid de 5de auto de gele van dit klipje dat is het geluid wat i maakt
https://www.youtube.com/watch?v=ZtFX12ydjmY” onclick=”window.open(this.href);return false;
dat is geen schavend geluid maar turbo flutter, dat ontstaat doordat niet alle druk afgeblazen word , dan gaat het terug de turbo in en remt je turbo af en hoor je tutututut :D is niet echt goed voor de turbo .
het kan zijn dat je dumpvalve te strak staat.27 augustus 2015 om 13:24 #18294509@bart-gsi wrote:
Maar creert de turbo wel druk tussen de 1 a 1,5 bar?? Of doet doe helemaal niks??
de turbo trekt wel gewoon maar het lijkt alsof hij een soort van moet opladen, dan gaat hij ff dan stopt hij en dan gaat hij weer.
Maar boven de pakweg 130 blijft i het wel doen maar het lijkt alsof mijn vermogen wat minder word, eerst trok ik die audi.s wel weg maar nu gaat het langzamer lijkt het wel.27 augustus 2015 om 13:27 #18294510@Haasje17 wrote:
Even ter info, als je geen kat hebt, maar wel goed afgestelde motor en beide lamdas mag dat geen problemen geven.
Dus lampje brand om een andere reden als het goed is! Zoiezo rijden met lampje is nooit goed omdat je nooit weet waneer er nu wel iets mis is!hoi ik heb hem uit laten lezen en alles was goed behalve dat hij aan gaf dat de lamba niet werkte of niet goed, daarop zei de garage dat het komt door de kat omdat er niks in zit en geen goede waardes kan lezen. Voor de rest waren er geen fouten, hij zuipt wel ontieglijk en soms loopt hij weer wat zuiniger raar maar waar, denk dat de motor nu te rijk loopt door de storing wat mischien verklaart dat hij soms uitvalt na flink het pedaal in getrapt te hebben. maar kan het ook fout hebben.
27 augustus 2015 om 13:28 #18294511@b07 wrote:
@k.matic wrote:
neem aan dat als ik de bende loshaal niet weer een storing op zal duiken of wel ??
het geluid de 5de auto de gele van dit klipje dat is het geluid wat i maakt
https://www.youtube.com/watch?v=ZtFX12ydjmY” onclick=”window.open(this.href);return false;
dat is geen schavend geluid maar turbo flutter, dat ontstaat doordat niet alle druk afgeblazen word , dan gaat het terug de turbo in en remt je turbo af en hoor je tutututut :D is niet echt goed voor de turbo .
het kan zijn dat je dumpvalve te strak staat.de dump gaat vrijsnel open vind ik bij de 2.5 of 3000 toeren daaronder hoor je niks alleen een heel klein zacht sisje
27 augustus 2015 om 13:40 #18294512@k.matic wrote:
@Haasje17 wrote:
Even ter info, als je geen kat hebt, maar wel goed afgestelde motor en beide lamdas mag dat geen problemen geven.
Dus lampje brand om een andere reden als het goed is! Zoiezo rijden met lampje is nooit goed omdat je nooit weet waneer er nu wel iets mis is!hoi ik heb hem uit laten lezen en alles was goed behalve dat hij aan gaf dat de lamba niet werkte of niet goed, daarop zei de garage dat het komt door de kat omdat er niks in zit en geen goede waardes kan lezen. Voor de rest waren er geen fouten, hij zuipt wel ontieglijk en soms loopt hij weer wat zuiniger raar maar waar, denk dat de motor nu te rijk loopt door de storing wat mischien verklaart dat hij soms uitvalt na flink het pedaal in getrapt te hebben. maar kan het ook fout hebben.
trek de stekker van die lambdasonde is los en, ga weer rijden.
volgens mij maakt het niks uit of je een open kat heb, meestal zit de lambdasonde voor de kat en niet er na.
ik heb ook een open kat en, echt geen problemen met de lambdasonde het dan ook geen opel :D
27 augustus 2015 om 13:46 #18294513Full 3″ (76mm) Stainless Steel Turbo Back Exhaust System with sports cat for Astra VXR manufactured by Scorpion.
Manufactured in the UK from 304 grade stainless steel.This system has a lifetime warranty (excludes cat)
Silencer Optons:
A – 2 silencers (centre and tailbox)
B – 1 silencer (tailbox only)
We recommend the 2 silencer option. The single silencer option will be louder.Catalyst Options:
This system has a straight through front pipe with no pre cat and a 200 cell main sports cat.Tailpipe:
The system is neatly finished with an oval tailpipe, 135mm x 79mm.Please Note:
Sports Cat is designed for Motorsport use only (not for road use).
Running this system with a sports cat will allow your car to pass its MOT emissions check.
Cars running 1 silencer may not be track day friendly.mischien daarom
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.