Z20leh turbo

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Z20leh turbo

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    mrzuko

Als ik gereden heb laat ik altijd de motor ff draaien voor smering van de turbo.
      Maar ik lees ook dat bij sommige autos de oliepomp nog even blijft rondpompen na uitzetten van de motor. hoe zit dat bij een h opc? Stopt de koeling en smering gelijk of blijft dat nog even doorgaan

Groeten

Haasje17
      Moderator

De oliepomp van de motor stop direct met pompen waneer het toerental 0 is. Het koelwater daarintegen word in de meeste Z20LEH/T s nog even rondgepompt door een electisch pompje.

Mark16v
        Deelnemer

1-2 minuten voor je thuis bent rustig rijden zou al voldoende moeten zijn, tenzij je echt hebt lopen blazen. ;)

Ikzelf zorg altijd dat als ik mijn woonplaats in kom rijden na een snelwegrit dat ik niet meer boven de 2500 toeren kom. Dit is dan wel met een standaard auto, als je hoge druk oid rijd zou je misschien 100 euro kunnen investeren in een goeie turbotimer.

Koelwater loopt idd na door middel van een elektrisch pompje, kun je makkelijk controleren door te kijken of er nog koelvloeistof je expansievat instroomt nadat je de motor hebt afgezet.

NoFear1696
          Deelnemer

bij de let draait er na uitschakelen van de motor nog een electrisch pompje die koelvloeistof rondpompt. bij de leh is dit niet zo. motor uit klaar.

mrzuko

ik laat hem altijd ff na draaien, en rij rustig als ik ergens aan kom.
              maar ik wilde weten hoe het bij de opel turbo’s zit.
              omdat ik lees dat bij ( nieuwe ) auto’s nadraaien niet meer hoeft, en dat er nog even olie rond gepompt word etc.
              waarom bij de let wel en de leh niet?

XpLoD
              Deelnemer

Bij de z20leh hebben ze geen externe waterpomp (Correct me if im wrong) :)

Het beste is voordat je op je bestemming bent bereikt de laatste 2 a 3 kilometer rustig rijden, zo weet je zeker dat de turbo netjes afgekoeld is.

suikerbuikje

ik heb een LET maar als ik de motor uit zet loopt er geen pompje meer en staat alles stil…………alle slangen na gelopen maar kan ook nergens een pompje of iets vinden wat de koelvloeistof nog ff zou moeten laten rond pompen………ps mijn opc LET komt uit 2004.

predator
                  Deelnemer

@suikerbuikje wrote:

ik heb een LET maar als ik de motor uit zet loopt er geen pompje meer en staat alles stil…………alle slangen na gelopen maar kan ook nergens een pompje of iets vinden wat de koelvloeistof nog ff zou moeten laten rond pompen………ps mijn opc LET komt uit 2004.

Die van mij pompt wel rond.
                    Komt uit 2003.

suikerbuikje

zo je voor mij anders eens een foto kunnen maken en kunnen zeggen waar dat dat pompje precies moet zitten……………alvast bedankt

predator
                      Deelnemer

Ik zal morgen even kijken als ik in Assen ben.

suikerbuikje

oke alvast bedankt :-) :thumbup :thumbup :thumbup :thumb

relaxie

265 pk met fase 1 suikerbuikje das vreemd ik rij orginele h opc met 240 pk en loop uit op jou auto terwijl ik ook nog zwaarder ben haha

suikerbuikje

is niet vreemd, relaxie (flexie)……….dit is het streven waar hij zo ongeveer op moet uitkomen als ie klaar is………..hij zit momenteel ongeveer rond 235 a 240pk……hij is inmiddels ook al niet meer zoals hij was (bij meneer van weele)…..er van uit gaande dat je een keer tegen hem gereden hebt………ik zelf heb namelijk nog maar 1x tegen een zwarte H opc gereden en deze kwam/komt uit Westkapelle en ging tot de 230km/h gelijk op, dus of je op me uitloopt weet ik niet…………(hoop dat Hakan(blackthunder) snel alles kan doen voor me(koprevisie ivm lekke seals en koppakking), en dan richting EDS om op de bank af te stellen)…..heb trouwens je ouwe opc’tje op schouwen rond zien rijden als ik me niet vergis…………….

relaxie

Aha dat heeft hij toch zijn rijbewijs nu kijken of hij ook wel eens op het het forum hier zit maar lekke seals en koppakking bij die kilometer stand kan bijna niet was mooie opc

suikerbuikje

is zeker een nette opc en nog steeds :D :D echter pluimt hij al vanaf begin dat ik hem heb zeer licht bij zowel warme als koude start en aangezien er nu een 1liter koelvloeistof in moet na 500km rijden en hij nog al wit rookt uit de uitlaat is het vermoede op lekke kop………..ik wil dus geen risico`s nemen en de kop gaat eraf en zal worden gevlakt en dan gelijk voor die paar tientjes meer maar gelijk seals meenemen, distributie met rollen en waterpomp is ook over 12***km aan de beurt dus dan is dat ook gelijk maar gedaan…….voor de rest is sinds ik hem heb de 1e kat vervangen, rijd momenteel met LEH turbo maar zit aan garrit turbo te denken, de 470 LEH injectoren zijn geplaatst en er is een andere fase 1 van EDS opgezet ivm met de LEH turbo en injectoren……..ook is luchtbak vervangen voor die van een 2.2 met k&n inleg filter, (dus nu directe lucht inlaat op de turbo en niet eerst over het blok heen zeg maar)ook interieur al wat aangepakt zoals: lederen deurpanelen, nieuw middenconsole (oude grijze had nog al wat krauwen en krassen), stoelverwarming(orgineel) ingebouwd…….rondom 3cm verlaagd, de hella afterburners geplaatst en de xenon koplampen……………dus zoals je ziet/leest is de opc gelukkig in goede handen gekomen en zal voorloopig ook nog wel ff blijven rijden en de nodige aandacht krijgen…..maar komt trouwens wel vaker voor hoor bij dit type blok dat de seals tussen de 140 en 150***km vervangen dienen te worden………en wat de lekke koppakking betreft is gewoon domme pech……….helaas………weet trouwens niet wie je oude opc gekocht heeft maar kwam hem vorige week tegen bij Z Zee, zat een wat oudere man achter het stuur……..

suikerbuikje

@predator:…….foto is niet meer nodig…….pompje alsnog gevonden, enkel deed deze het niet, dus ff de tech2 eraan en ja hoor stond op gedeactiveerd, dus geactiveerd en nu doet hij het wel………

Anoniem

@suikerbuikje wrote:

ik zelf heb namelijk nog maar 1x tegen een zwarte H opc gereden en deze kwam/komt uit Westkapelle en ging tot de 230km/h gelijk op, dus of je op me uitloopt weet ik niet

?? Heb ik ooit tegen jouw gereden dan?
                                      Nu ken ik niet iedereen hier op het dorp, maar volgens mij ben ik de enige met een H opc hier. ;)
                                      En volgens mij heb jij een keer m’n oude borbets overgenomen? :hmmz

Of ben ik mis?

suikerbuikje

He,……..
                                        idd heb toen je velgen overgenomen………
                                        en idd dat is waar ook…….jij had toen idd een zwarte opc……….meen dat je toen ook zei dat ie van fase 2 was voorzien………(dus ja denk niet dat ik het tegen je ga reden :thumb :thumb )……….
                                        Maar de opc waar ik tegen reed stopte bij de markt bij jullie in het dorp en zag hem iets later daar bij 1 van de woningen naar binnen gaan……….dus vandaar dat ik had neer gezet kwam/komt……uit westkapelle…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.