Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Z20LEH motor heter dan normaal
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2014 om 07:47 #17267104
Om een of andere reden is de motor bedrijfstemperatuur elke keer 92 / 93 graden terwijl dit voorheen rond de 85 was. Zodoende draait de koelfan constant.
Wagen verbruikt geen koelvloeistof en de koelvloeistof is 100% helder, geen lekke koppakking of zulks.Enige wat ik heb veranderd is de secundaire koelwaterpomp weggehaald (hoort op een LET, LEH heeft ‘m fabrieks niet meer). Koelslangen die naar voren liepen naar de pomp blokkeerde de schakeltoren van de M32. Maar kan me niet voorstellen dat dit zo veel uitmaakt. Weet echter niet of de temperatuur daarvoor ook al hoger was.
Nu snap ik dat het wat warmer weer is, maar ook als het niet bloedheet is gaat de temperatuur over de 90 graden.
Wat kan dit veroorzaken? Kan er lucht in systeem zitten of misschien half defecte thermostaat? Iemand een idee?23 juli 2014 om 10:30 #18244041probleem heb ik ook. heb nu mijn airco gedemonteerd. heb nu schakelaar naar aircofan gemonteerd. laat ik deze constant draaien zit deze tussen 86 en 92°.
maar het probleem is nu dat de radiator fan pas opspringt bij 98° op volle toeren. kan ik achter dat probleem gaan zoeken pffffVerstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
23 juli 2014 om 14:05 #18244042Heb je de dikke koelvloeistof slang die van de radiator naar de oliekoeler gaat ook vervangen door die van de Leh motor? Daar zit namelijk een aftakking naar de turbo.
23 juli 2014 om 15:49 #18244043Ja alles zit al 3 jaar zo… maar nu wordt de motor opeens wat warmer
12 augustus 2014 om 11:58 #18244044Als die van mij goed warm is schommelt hij wat heen en weer tussen de 83 en 93 graden.
13 augustus 2014 om 08:11 #18244045Ik heb er zo’n 82gr thermostaat ingezet, scheelt wel iets. Maar tikt soms toch weer 90gr aan. Misschien zitten er wel wat kanaaltjes dicht in mn radiateur…ouderdom. Misschien eens vervangen voor zo’n dikkere van TX ofzo.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.