z2.2se op lpg

Forumindex Forums Modellen Astra z2.2se op lpg

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Andy6446
    Deelnemer

Hallo,
      Ik ben van plan om de Astra Bertone 2.2 op LPG te gaan kopen. Ik weet ook dat de Z1.8XE een geniale motor voor gas is maar over de Z2.2SE kon ik niet echt veel op dit forum vinden (en nog minder i.c.m. LPG).
      Mijn vraag is, zijn er toch hier mensen die ervaringen met deze motor op LPG hebben?
      alvast bedankt voor jullie reacties
      groet,
      André

Haasje17
      Moderator

De Z22SE is een motorblok wat ik niet direct op gas zou laten draaien. Maar er zijn er een aantal welke al bijna 150.000 km draaien op gas zonder enige problemen.

Dus kan prima, wel zorgen dat je altijd e olie op zijn max houd omdat anders je kettingspanner en ketting snel slijten.

Andy6446
        Deelnemer

Over de ketting problemen heb ik gelezen maar ik zou wat meer inhoudelijke reacties over dat motorblok i.c.m. gas willen ontvangen.
          iig bedankt voor je antwoord

rob astra
          Deelnemer

Ik rij er een op gas. Heb hem gekocht met78.000 km, toen gas in laten bouwen. In 8 maanden 35.000 km gereden, geen enkel probleem. Alleen dynamo vervangen, maar dat was op benzine ook gebeurd…

Maar ik heb dus nog redelijk weinig ervaring. Ik heb hem gekocht met het idee dat ik er minimaal 150.000 km mee wil rijden, liefst meer. Hoop dat ik dat ga redden!

Mijn pa rijdt de x18xe1 (astra g met 115 pk). Die staat op 325.000 op gas, loopt nog prima. De 2.2 rijdt beter maar is onzuiniger. Ik verbruik 1 op 9 tot 1 op 11 en veel lange afstanden.

Qua technische kennis ben ik niet goed, kan ik je niet mee helpen…

Andy6446
            Deelnemer

goed om te horen dat je probleemloos op gas rijdt en dat die minder zuinig zou zijn was te verwachten :( maar die extra pk’s… da’s toch verleidelijk… ;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.