Ik heb een astra h met een z19dtj motor. Hoe kan je eigenlijk zien als hij aan het regenereren is? Ik heb namelijk het idee dat ie dit nooit doet terwijl ik toch wel ooit lange stukken 150 rijd in zijn 6 (2600 toeren ofzo). Ik had van de week ook mijn op-com binnen gekregen en daar stond bij de dpf sensor 104%, wat houd dat precies in?
En hoelang duurt dat proces ongeveer? Mijn motor temperatuur zit wel meestal maar tussen de 70 en 80 graden, misschien dat hij niet op temperatuur komt en daarom niet gaat regenereren? Hij heeft er ook nogal een handje van om voor flinke zwart/grijze rookwalmen te zorgen bij flink gasgeven
regenereren duurt meestal een minuut of 5 – 8 mits je aan de voorwaarden voldoet;
tempratuur, rijsnelheid, toerental
Je merkt het inderdaad dat de auto iets meer gaat verbruiken, en hij hou iets rouwer moeten gaan lopen, echter heb ik dat ook nog nooit gemerkt hoor. Verder merk je er weinig aan.
Hij regenereerd vast wel, want anders zit hij naar een 1000 kilometer zeker verstopt, soms ook veel eerder, soms ook later…
Auteur
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.