Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Z19dth mist 35pk en 40nm vermogen :(
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2014 om 14:02 #18265420
@gtcz19dth wrote:
Vanochtend ben ik bij carrec technocenter geweest,
deze hebben diagnose gesteld en de monteur kwam 15 minuten later met de wervelklepstang aanlopen. deze lag los.
het inlaatspruitstuk moet dus vervangen worden deze zal het vermogenverlies moeten veroorzaken.gelijk voor aankomende maandag een afspraak gemaakt, hier worden ook nog de verstuivers getest.
ik ga het nieuwe jaar dus weer goed tegemoet :(
montage en demontage van het inlaatspruitstuk kost 280 euro gebasseerd op 4 uur werk is dit een redelijke prijs ?
Denk het wel.. beetje bedrijf neemt 60 in het uur. 60*4=240. 40 euro nog voor onderdelen.
29 december 2014 om 21:37 #18265421Voor 280 zit het inlaatspruitstuk er niet bij.
29 december 2014 om 23:23 #18265422AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ben benieuwd.. Kun je daar eens navragen wat ze rekenen voor die verstuivertest, en wat ze dan precies testen?
Worden ze er ook uit gehaald om het verstuiverbeeld te bekijken of alleen de buisjes eraan en kijken welke teveel inspuit?
30 december 2014 om 01:34 #18265423de verstuivertest kost 25 inc btw per stuk hier komen dan nog demontage montagekosten bij voor mijn motor kost een revisie verstuiver 175 euro.
ze hebben speciale testapparatuur voor verstuivers kijk anders even op hun website carrec technocenter in soesterberg.
zijn vooral gespecialiseerd in diesel motoren.30 december 2014 om 12:11 #18265424AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oke, dus 100 euro om ze te testen, maar daar komt nog zo’n(ik gok) 180 euro aan werk bij om ze eruit te halen?
Best klote, zoveel kosten alleen om te testen of ze nog oke zijn..
30 december 2014 om 12:47 #18265425inderdaad ze rekenen hier ongeveer 2uur voor ik ben het ook helemaal met je eens net alsof het niks is +- 240,- om enkel maar bevestigd te hebben of iets na behoren functioneert. ik vind het eigelijk een beetje belachelijk als je het bij een bedrijf laat demonteren en ook nog besluit bij hun de verstuivers te vervangen mits er 1 of meerdere slecht zijn je dan alsnog de vaste kosten van 100 euro betaald terwijl je in principe ook al gewoon uurloon betaald.
maar dat zal wel aan mij liggen.
1 januari 2015 om 22:12 #18265426Mijn ervaring daar is dat als dingen mee zitten dat je dat ook niet op je rekening krijgt.
maar een verstuivers testen kost toch geen 100 euro?
Kijk een ding blijft je kan er ook los ruil verstuivers kopen en dan zit die testprijs er natuurlijk ook niet bij in gerekend.
Een commonrail verstuiver test apparaat kost wel een klein vermogen.De kennis die daar rond loopt zal je niet in de dealer werkplaats tegen komen prima garage!
Ik kom er vaker, zat volgens mij zelf nog een bak koffie met je te drinken.2 januari 2015 om 15:13 #18265427Wat waren de totale kosten voor het vervangen van het inlaatspruitstuk incl. arbeid?
2 januari 2015 om 19:51 #18265428@Jones Newton wrote:
Mijn ervaring daar is dat als dingen mee zitten dat je dat ook niet op je rekening krijgt.
maar een verstuivers testen kost toch geen 100 euro?
Kijk een ding blijft je kan er ook los ruil verstuivers kopen en dan zit die testprijs er natuurlijk ook niet bij in gerekend.
Een commonrail verstuiver test apparaat kost wel een klein vermogen.De kennis die daar rond loopt zal je niet in de dealer werkplaats tegen komen prima garage!
Ik kom er vaker, zat volgens mij zelf nog een bak koffie met je te drinken.Hoi dat klopt inderdaad. we zaten inderdaad naast elkaar grappig dat we elkaar hier tegenkomen. ;)
de auto gaat maandag gerepareerd worden, ik heb ook bewust gekozen om daar de reparatie uit te laten voeren ondanks dat het voor mij 60km rijden is.
aan hun kennis twijfel ik zeker niet. de monteur had al binnen 10 minuten het probleem gevonden, een andere garage ik zal jullie de naam besparen had ook al diagnose gesteld en voorgesteld om de turbo te vervangen, waar het dus helemaal niet aan schijnt te liggen.wat betreft de prijs het testen van de verstuivers kost 100 euro dit is ex het demonteren van de verstuivers hier rekenen ze ongeveer 1.52u u voor
waar ik meer op doelde is dat het gewoon een hoop geld is om enkel te weten of iets na behoren functioneert. en ik weet ook dat dit een normale prijs is aangezien je bij de andere specialisten hetzelfde kwijt zult zijn.maar het blijft natuurlijk een hoop geld !
3 januari 2015 om 01:51 #18265429Klopt het blijft altijd veel geld maar qua prijs zitten ze dik onder de dealer.
en als je een keer iets raars hoort zijn ze nooit te beroerd om even te luisterenHeb ook wel eens een paar old timer verstuivers weg gebracht naar een bosch center en daar was ik ook 80 euro kwijt en die werden met de hand afgeperst.
Ik heb al een keer een oude benz met een gebroken ketting gehad waar de meeste garages het dubbele vroegen voor de ketting vervangen.
Laatst bij de laatste apk vanwege garantie plan bij de Opel en daar vond ik al dat mn auto nog al klapperde tussen de versnellingen en met starten en soort geluid maakte alsof er hydraulik pomp aanliep dealer zegt nee hoor hoor niets raars echter 2 maanden later daar voor ander mankement bevestigde zei toch mijn vermoeden zonder ik er om vroeg dat mn dmf op zn laatste poten loopt.
Waarschijnlijk laat ik hun komende week ook gelijk de auto chippen omdat de vorige op mn renault ook heel erg beviel.
Ik zie je maandag dan weer ;)
Groetjes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.