Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Z19dth mist 35pk en 40nm vermogen :(
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2014 om 21:51 #17269635
Vandaag was het de bedoeling om mijn auto te laten chippen helaas is dit tot mijn grote teleurstelling heel anders afgelopen aangezien de auto maar 115pk en 280nm leverde op de testbank bij unlimited-tuning hierom hebben we besloten de tuning toch maar niet uit te voeren aangezien er duidelijk iets mis is ! wat dus eerst opgelost moet worden.
het gaat hier om een astra h gtc z19dth 150pk versie zonder roetfilter k&n inlegfilter afgedopte en zowel weggeschreven egr !
zover ik weet is de turbo nog nooit vervangen de km stand is 225.000
unlimited tuning dacht dat het probleem in de laaddruk zit vermoedelijk turbo of dergelijke, de auto roet ook extreem erg als je hem op zijn donder geeft komt er een heel rook spoor onderuit dit is al sinds aanschaf dacht eerst dat dit door het lange stilstaan kwam, en dat dit met wat rondjes over de snelweg scheuren wel weg zou gaan maar dit doet de auto 5000km verder nog steeds
normaal als de motor op temperatuur is gaat bij mij het gas er vrijwel altijd toch wel goed op op dus aan mijn rijstijl ligt het niet ! het was zelfs zo erg dat de hele hal van unlimitedtuning vol stond met rook ondanks de lucht-afvoer
ik heb de auto ongeveer 5000km in mijn bezit pas een grote beurt uitgevoerd en de koppeling-set vliegwiel en toebehoren vervangen, de auto heeft sinds de aanschaf al wel een aanwezig turbo fluitje mischien dat de mede z19dth eigenaren naar het luisteren van de opname kunnen vertellen of hun dit ook ervaren of dat de turbo mogelijk echt aan zijn eindje is
https://www.dropbox.com/s/ibnhla4k4a8zb97/Spraak%20006.m4a?dl=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
19 december 2014 om 22:10 #18265396Je kan hem uit laten lezen , en dan kan je kijken hoeveel laaddruk de computer wil en ook hoeveel die daadwerkelijk krijgt , aan de hand daarvan kun je verder zoeken
19 december 2014 om 22:16 #18265397er zaten wel wat foutcodes in de auto waaronder swirls dus de wervelkleppen
ze hebben de foutcodes gewist deze zijn na de runs ook niet meer terug gekomen.
auto geeft verder geen foutcodes meer
ik heb van hun het adres van een turbo specialist in utrecht gehad ik ga hun morgen gelijk bellen en een afspraak maken voor diagnose.
waar ik met name voor nu erg benieuwd naar ben is
of dit turbofluitje welke je bij het luisteren van de opname duidelijk hoort, normaal is voor deze motor.20 december 2014 om 11:32 #18265398is de distributie wel goed afgesteld? Ik weet niet of dit type motor stelbare poellies heeft? Daar gaan ongemerkt nog wel eens wat paardjes verloren.
20 december 2014 om 12:57 #18265399Het filmpje werkt niet, maar ze hebben bijna allemaal dat fluitje.
20 december 2014 om 16:24 #18265400Je weet ook dat UT op de wielen en niet op de krukas. De waardes die de fabrikant opgeeft is altijd vanaf de krukas gemeten
20 december 2014 om 16:52 #18265401ja dat begrijp ik maar 35 pk en 40nm is nogal wat de meeste z19dth motoren halen dit ook op de vermogensbank.
maar goed vandaag naar de turbo specialist geweest en deze is tot de conclusie gekomen dat de turbo aan zijn einde is.
deze gaat dus binnenkort vervangen worden . voor een stage 2 turbo hierna nog maar eens meten en eventueel laten chippen.
20 december 2014 om 17:46 #18265402Oke , iig je gaat een leuke snelle motor krijgen
21 december 2014 om 00:37 #18265403Teveel interne verliezen van inlaat drukkant naar uitlaatkant.
21 december 2014 om 05:32 #18265404is het niet gewoon een DTJ of DTL?
Hebben ze gemeten en vergeleken wat de turbodruk was ten opzichte van andere of was het een vermoede?
Was de brandstofdruk hoog genoeg?
Heeft de vorige eigenaar hem laten chippen en is die foutief gechipt?
Heb je de orginele bandenmaat?
Waarom heeft UT het probleem niet opgelost? Te weinig kennis van motoren?
22 december 2014 om 14:32 #18265405Om je vragen kort te beantwoorden-
het is een z19dth
brandstofdruk te hoog weet ik niet
hij is nooit gechipt dat is zeker.
de originele bandemaat is gemonteerd.
en op de laatste vraag heb ik geen antwoord het lijkt mij dat zij zich enkel met het chippen van motoren bezig houden.ik zelf denk dat er zoiezo 1 verstuiver gaar is dit door het vele roken * zie de video https://www.dropbox.com/s/hhyattyl49nd3bn/VID-20141219-WA0001.mp4?dl=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ook start de auto sinds 2 dagen zeer moeilijk met de koude start na ruim voorgloeien tevens zijn alle 4 de gloeiboegies net 2 maanden geleden vervangen * zie video met geluid aan ! https://www.dropbox.com/s/0vy0qdvgjomy3by/VID-20141221-WA0001.mp4?dl=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
dit wil ik eerst allemaal opgelost hebben voordat ik de turbo laat vervangen iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn de auto geeft op het moment geen foutcodes, ook lees ik veel op het forum over een injectormod ik weet niet of deze ooit is uitgevoerd hoe kan ik erachter komen of dit mogelijk de oorzaak is van mijn problemen.
22 december 2014 om 16:01 #18265406ik heb diesels zonder roetfilter wel erger zien roken zonder dat er wat mis was, vaak zie je dan ook dat de achterkant van de auto sneller vies word van het roet.
ik zie op je 2e filmpje ook dat je olie lampje en MML blijft branden als de motor al gestart is en draait, gaan die wel snel weer uit ?
je filmpje is zo kort dat het niet te zien is22 december 2014 om 16:12 #18265407het filmpje is inderdaad net 2 seconden te kort mml lampje gaat gewoon uit en olielampje ook
dus echt geen storingen aanwezig !
dit filmpje heb ik puur gemaakt om aan te tonen dat de startmotor veel te veel slagen maakt om aan te slaan
dit gebeurt enkel als de motor snachts heeft stilgestaan
en ik sochtends weer start toen ik net om 8:00 17:00 klaar was van mijn werk sloeg de motor vrijwel meteen aan.22 december 2014 om 16:14 #18265408hoe zit het met de compressie op de cilinders ?
22 december 2014 om 16:17 #18265409dat heb ik altijd al gek gevonden, de Astra H olielampje en MML blijven veel langer banden dan bij een Astra G, daar zijn ze gelijk uit als de motor aan staat.
22 december 2014 om 16:19 #18265410compressie op de cilinders weet ik niet zover was ik nog niet.
ik denk zelf echt dat het moeilijk starten door een of meerdere versleten verstuivers komt.
en het groote vermogenverlies door de turbo
iemand die hierin mee kan gaan ?
22 december 2014 om 19:16 #18265411wat is wijsheid
ik kan de auto natuurlijk naar een normale garage brengen. deze zullen mij niet echt verder kunnen helpen. aangezien ze geen apparatuur hebben om turbodruk enzo te meten tevens is het voor hun ook maar gokken . want er zijn geen foutcodes aanwezig tevens zal de auto gewoon normaal starten als ik hem daarheen breng aangezien het slechte starten pas naar 24uur is .de opel dealer lijkt me ook geen goed idee aangezien deze liever alles vervangen zonder een diagnose te stellen en je 100.- per uur kwijt bent.
mischien kan ik het beste naar carrec technocenter om een diagnose te stellen aangezien dit een diesel specialist is.de kosten voor een uitgebreide diagnose bedragen daar ongeveer 200 euro. heeft iemand van jullie ervaring met dit bedrijf of een beter idee ?
22 december 2014 om 22:11 #18265412Vervelend maar voordeel bij dit nadeel is dat als je dit gefixed hebt al 35 pk gewonnen hebt! en (voorlopig) geen geld uit hoeft te geven aan tuning… dus wat dat betreft… ik hoop voor je dat de kosten voor reparatie gelijk/goedkoper zijn als dat je voor je tuning begroot had.
succes!
22 december 2014 om 22:36 #18265413Je kunt de turbodruk gewoon uitlezen.
Het zijn niet alleen foutcode’s wat de bedrijven kunnen zien, ook de parameters kunnen gecontroleerd worden.
Je moet dan wel weten wat een normale waarde is…22 december 2014 om 23:11 #18265414Inderdaad met een opcom van 30,- kan je m zo zelf uitlezen.
22 december 2014 om 23:16 #18265415het grootste probleem is toch echt het moeilijke starten.
en slecht lopen. is dit ook met de opcom te achterhalen ?een vriend van me heeft een China clone
deze problemen kunnen natuurlijk niet door een versleten turbo komen bekijk de video en je zult wel met me eens zijn dat er iets niet in de haak is.
ik heb geen idee hoe ik tot een oorzaak van mijn probleem kan komen. ik heb de auto wel gewoon nodig moet niet hebben dat hij eerdaags niet meer start of dat ik zometeen motorschade oploop. dat vermogenverlies dat staat denk ik los van het moeilijke starten.
23 december 2014 om 07:34 #18265416Defecte Brandstofpomp en lekke verstuivers kunnen lang starten veroorzaken.
Gaat die inhouden bij hogere toeren?23 december 2014 om 07:38 #18265417alleen bij lage toeren schokt hij heel iets maar dat is nouwelijks merkbaar
23 december 2014 om 12:27 #18265418heb voor maandag 29 december een afspraak voor diagnose staan. ik laat wel weten wat ze gevonden hebben.
29 december 2014 om 13:18 #18265419Vanochtend ben ik bij carrec technocenter geweest,
deze hebben diagnose gesteld en de monteur kwam 15 minuten later met de wervelklepstang aanlopen. deze lag los.
het inlaatspruitstuk moet dus vervangen worden deze zal het vermogenverlies moeten veroorzaken.gelijk voor aankomende maandag een afspraak gemaakt, hier worden ook nog de verstuivers getest.
ik ga het nieuwe jaar dus weer goed tegemoet :(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.