Z18XER; Z18XEP onzeker accelereren zafira b 2007

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Z18XER; Z18XEP onzeker accelereren zafira b 2007

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    vfrmarcel
    Deelnemer

Ik heb deze auto nu een jaar en dit probleem zit er af begin in en gooi het maar eens in de groep

Ik heb een probleem bij het vlot accelereren van mijn zafira dat ik het gevoel hebt dat hij iets twijfelt en niet constant doortrekt
      (misschien hoort het,)
      Geen foutcode kunnen vinden ,nieuwe bobine en bougies zitten er al op staat nu op 120.000 km
      Opel Zafira (M75) 1.8 16_V Ecotec Z18XER; Z18XEP 103 kW bj 2007

iemand een idee :wors welke kant in op moet zoeken , komt misschien vaker voor? maar kan niets vinden op de site

Haasje17
      Moderator

hij heeft twinport systeem volgensmij hoort dat zo.

wagnas
        Deelnemer

Ik heb hetzelfde met mij Z18XER.

Onder 3000 toeren trekt hij mooi op en zelfs lekker sterk als een diesel.

Van 3000-5000 gaat de auto wel sneller maar lineaire vermogens opbouw denk ik, je hebt zeker niet het gevoel dat de auto flink accelereert. Waarschijnlijk is dit het inhouden wat je bedoelt. Ik heb een Corsa GSi gehad en die begon als een dolle boven de 4000 toeren.

En dan van 5000-6500 gaan wel alle kleppen en registers open en trekt hij mooi zoals het hoort bij een 16 klepper.

Alles heeft te maken met dat dit blok 125pk normaal had, alleen later heeft men wat vermogen toegevoegd. De 15 extra pks van de 140pk Z18XER zijn helemaal bovenin het toerenbereik te vinden.

arjontje
          Deelnemer

Dat van onder de 3000 toeren ben ik het niet eens.
            de z18xer vind ik aardig dood. Maar was ik wel gewend de X18xe1 doet het zelfde. al begint hij wel wat losser te komen. (Mischien de motor wat lui???)
            Pas vanaf 3000 toeren komt hij los. En idd vanaf 5000 toeren krijg je opeens een duw in de rug en gaat tot de toeren begrenzer door. :agent

Verder heeft de 125pk variant niks met de 140 pk te maken.
            het zijn compleet verschillende ontwerpen van de motoren.
            Zo heeft de 140 pk verstelbare nokkenassen,vaste stoters,waterpomp op de multi riem, egr in de kop/inlaat spruitstuk verwerkt, thermostaat aan de rechter kant naast de kop,enz.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.