Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Z18XE : koppeling en gaspedaal haperen, help ?!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2013 om 17:40 #17256120
Vanmiddag op weg naar het werk reageerde de Vectra erg raar, na schakelen was mijn gaspedaal erg stroef voor in te duwen en bleef mijn koppeling half ingeduwd. Bij wat gas bijgeven schoot de koppelingspedaal dan precies ‘los’, en ging het gaspedaal veel vlotter.
Eerst dacht ik dat het mijn nieuwe vloermat was die onder mijn pedalen was geraakt, zo voelde het een beetje, maar dat was het dus niet.
Zou het de gasklep kunnen zijn, of moet ik het eerder bij de koppeling liggen?
Want een nieuwe koppeling is wel het laatste waar ik nu op zat te hopen….
11 maart 2013 om 18:59 #18115474gaspedaal zou ik erg raar vinden
een z18xe heeft namelijk een ELECTRISCH gaspedaal en heeft geen gaskabel.
stroomdraadjes zijn zo stroef nietik zou eens met je giegel onder je stuur kruipen en kijken of er niks tussen zit.
11 maart 2013 om 19:37 #18115475Is elk z18xe met een elektrisch gaspedaal?
Want de mijne heeft bijvoorbeeld ook standaard geen egr-klep…
Zal sowieso straks eens kijken op de parking met mijn zaklamp !12 maart 2013 om 11:27 #18115476@Smithy wrote:
Is elk z18xe met een elektrisch gaspedaal?
Want de mijne heeft bijvoorbeeld ook standaard geen egr-klep…
Zal sowieso straks eens kijken op de parking met mijn zaklamp !Ja alle z18xe motoren zijn e-gas.
Klopt van de egr de vec heeft deze niet. En ik geloof de astra weer wel :hmmz12 maart 2013 om 14:18 #18115477astra heeft idd een egr klep… sommige vec’s hebben hem ook de meeste niet…
mijn 1.8 corsa c heeft ook een egr klep helaas14 maart 2013 om 09:30 #18115478even een update…
gaspedaal was dus inderdaad een stokje/twijgje dat in de achterkant van het rubber rond de pedaal geraakt was :wtf
Maar kom, dat is dus weg nu :thumbHet koppelingspedaal doet wel nog altijd hetzelfde, bij het terug loslaten van de koppeling blijft hij de laatste 2 cm hangen, en springt dan los.
Koppeling zou eigelijk niet mogen, anderhalf jaar is ze uitelkaar geweest bij de dealer voor een nieuwe drukplaat (onder garantie wel)14 maart 2013 om 16:27 #18115479Alleen Drukplaat zonder Hydraulisch druklager, en plaat zelf??
Dan vind ik het niet raar hoor..
Probleem klikt als een van de 2 Koppelings Cilinders.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.