z18xe dbilas turbo probleem

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) z18xe dbilas turbo probleem

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    chefke1989

Hallo

Ik heb een Astra G z18xe Met een dbilas turbo kit erop nu heb ik het volgende probleem als ik volgas geef stotterd enorm sterven dan heeft ie helemaal geen vermogen wat er wel hoort te zijn. Nu heb ik laatst een Smederij mijn dumpvalve eraf gehaald en schoon gemaakt Omdat de zuiger in de dumpvalve uitgestrekte zat, daarna met WD40 ingespoten en weer in elkaar gezet (is goed gebeurt). Nu is mijn afblaasgeluid ook veel harder Omdat die beter gesmeerd wordt, maar kan het nu zo zijn DAT-als ik optrek de druk gewoon bij de dumpvalve eruitkomt Omdat de zuiger in de dumpvalve nu zo makkelijk gaat moet ik van aan een ander probleem denken. ? ? bougies Van een gescheurde slang ofzo.? En de auto rookt soms ook een beetje maar verbruikt geen koelvloeistof of olie.?

Gr. jeffrey

OPCdriver

Ik weet niet of het verstandig was om je dumpvalve met WD40 in te spuiten , ik heb zelf een Baileys en die reageerde daar juist heel slecht op (zuiger liep vast) , siliconen spray werkte daarin tegen beter.
        Je geeft ook aan dat afblaasgeluid “moeilijker” klinkt , ik zou het dus opnieuw daar zoeken.
        Succes Marcel.

chefke1989

post even aangepast hij blaast beter af niet moeilijker:hmmz

sjoerdie
          Deelnemer

wd40 is siliconen…..

maar inderdaad, daardoor lopen ze vast, heb het zelf ook gehad met mijn dumpvalve.

Je kunt het natuurlijk zo testen door effe onder je kap te kijken enwat aan de gaskabel te hengsten.

als je dumpvalve al meteen opengaat is het neit goed.

ben je met terugmonteren niet een veertje of ringetje(s) vergeten?

die zijn namelijk om de hardheid (druk) van de veer mee af te stellen

chefke1989

Nee alles zit erin heb hem weer goed gemonteerd maar zou nog even verder kijken wat het ozu kunnen zijn

chefke1989

De dumpvalve is goed heb het net getest dus moet het iets anders zijn misschien bougie’s ofzo.?

CarloAstra
                Deelnemer

ja monteer maar nw bougies dan zal t wel over zijn

chefke1989

Ja weet niet zeker hor maar angezien ze om de 20000km vervangen moeten worden en die tijd er ongeveer wel opzit kan het misschien wel zo zijn toch.? turbo bouwt namelijk prima zijn druk op dus denk niet aan een turbo probleem maar zou de bougies wel eens vervangen kijken wat die dan doet

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.