Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Z18XE : ABS-unit kapot, lampje eruit gehaald…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2012 om 17:18 #17711196
kijk aan!!
en welke foutcode kwam er uit de ABS?
was natuurlijk ook wel heel voor-de-hand liggend . . . lampje eruit gedraaid :sleeping7 maart 2012 om 17:37 #17711195Mocht je zelf voor de kosten moeten opdraaien, meestal als de ABS unit zelf kapot zou zijn is het in geval van een Kelsey Hayes pomp meestal het relais wat kapot is, daarvan is ook een HOW-TO hoe deze te repareren…
Scheelt ongeveer 900 euro op de complete reparatiekosten.
Willem
7 maart 2012 om 18:15 #17711203De 900,- hoeft hij gelukkig niet zelf te betalen, aangezien het nog steeds garantie is. Vind het wel hufterig dat ze hun verplichtingen zo onder het tapijt willen gooien…
Garantie-periode ‘uitzitten’ en wegwezen daar…
Heb je nog geluk dat ze het lampje van de olie er niet uit hebben gedraait, bij zo’n probleem ben je verder van huis :P
7 maart 2012 om 19:24 #17711202@wim-v6 wrote:
Mocht je zelf voor de kosten moeten opdraaien, meestal als de ABS unit zelf kapot zou zijn is het in geval van een Kelsey Hayes pomp meestal het relais wat kapot is, daarvan is ook een HOW-TO hoe deze te repareren…
Scheelt ongeveer 900 euro op de complete reparatiekosten.
Willem
Dat is nu wel interessant voor te weten, in het geval dat het toch niet onder de volledige garantie valt zou ik dit wel eerst eens durven proberen…
Scheelt hem dan toch ook 300€ :vertag
Alleen, hoe weet ik of de vec een Kelsey Hayes pomp heeft?@Klopper wrote:
De 900,- hoeft hij gelukkig niet zelf te betalen, aangezien het nog steeds garantie is. Vind het wel hufterig dat ze hun verplichtingen zo onder het tapijt willen gooien…
Garantie-periode ‘uitzitten’ en wegwezen daar…
Heb je nog geluk dat ze het lampje van de olie er niet uit hebben gedraait, bij zo’n probleem ben je verder van huis :P
Wel, de dealer waar ik vandaag geweest ben zei ook dat het mogelijk is om mijn garantie te laten overzetten naar daar, denk dit ik dat wel zou durven doen…
En ik vind het ook ongelofelijk achterbaks dat ze het zo oplossen, uiteindelijk heb ik nog relatief veel geld betaald voor een wagen die perfect gecontroleerd moest zijn.
Mijn schoonzus en -tante zijn daar ook klant, maar denk dat ze ook wel zullen overstappen als ‘k hun dit vertel…
Toch weer 2 klanten kwijt :agent8 maart 2012 om 21:55 #17711201Staat K-H in de Code, of de volledige naam van het merk op de pomp..
Willem
19 maart 2012 om 14:08 #17711249Even een update :
na een paar telefoontjes naar de opel klantendienst was het geregeld dat ik de abs-unit zou kunnen laten vervangen bij de VOD waar ik laatst was geweest,
maar wel met eigen inleg van de 350€.
Ik had zoiets van, ok het is 350€ maar nog altijd beter dan de volle pot :vertagEn nog geen 2uur later kreeg ‘k telefoon van de dealer waar ik de wagen gekocht heb, de ‘big boss’ himself.
Hij betreurde het hele voorval verschrikkelijk, en wist me te melden dat ik de wagen deze week nog kosteloos kon laten herstellen bij hem.
Nog even een gratis vervangwagen afgepingeld, en dan akkoord gegaan dat ik de Vec donderdag binnenbreng voor reparatie !In elk geval vraag ik na de reparatie of ik de oude unit kan meekrijgen, of op z’n minst eens kan zien ;)
19 maart 2012 om 15:32 #17711250zet er een merk teken op ;)
19 maart 2012 om 16:02 #17711251AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik dacht dat dit soort praktijken al lang de wereld uit waren of alleen bij dat soort Oostblok garages. Maar bij een erkende dealer what the fuck. Gelukkig word het toch nog goed opgelost hopelijk dan. En net als bas aangeeft markeer zo onopvallend mogelijk het onderdeel. Iets met een lakstift of kras er iets in.
19 maart 2012 om 17:54 #17711252@Helmer opelfan wrote:
Ik dacht dat dit soort praktijken al lang de wereld uit waren of alleen bij dat soort Oostblok garages. Maar bij een erkende dealer what the fuck. Gelukkig word het toch nog goed opgelost hopelijk dan. En net als bas aangeeft markeer zo onopvallend mogelijk het onderdeel. Iets met een lakstift of kras er iets in.
dan zal ik die droom van je de wereld uit helpen . . . dat is dus niet zo :ass
ging vorige zomer ook kijken naar een corsa c met mn vriendin.
de olie spoot uit de uitlaat en die vent maar zeggen . . . nee hoor prima bakkie meneer (oke was wel geen dealer, maar toch) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.