Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Z18XE : ABS-unit kapot, lampje eruit gehaald…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2012 om 07:16 #17711228
@evertfisherman wrote:
En wat is de oorzaak?
De lmm gaf inderdaad een slecht contact, deze is nog vervangen onder garantie (net zoals de abs-sensor) :thumb en de bougies zijn ook vervangen.
Weer meer vermogen in lage toeren, wat ben ik gelukkig om eindelijk weer met m’n Vec te rijden :worsondanks alles kan ik echt niet klagen over m’n dealer…
ik heb mss een wagen gekocht waar het een en ander aan scheelde, maar tot nu toe is alles perfect gerepareerd onder garantie.Het mag nu wel eens gaan ophouden :D !
24 februari 2012 om 19:22 #17711229Mooi dat het opgelost is.
Trouwens ik had toen ik mijn auto kocht ook na een maand dat het MM lampje ging branden.
Toen was ik ook teruggegaan onder garantie.
Mijn kachel hadden ze wel gemaakt, die deed het ook alleen op stand 1 en 2 en dan ineens naar voluit, dus stand 7. Dat was netjes verholpen.Zou men het gewoon eruit kunnen halen die foutmelding en dan zeggen dat het gemaakt is?
Of komt de melding na een bepaalde tijd dan terug?
Destijds was ik ook nog geen lid van het forum dus ik had niet doorgevraagd wat het was.24 februari 2012 om 19:46 #17711230@evertfisherman wrote:
Mooi dat het opgelost is.
Trouwens ik had toen ik mijn auto kocht ook na een maand dat het MM lampje ging branden.
Toen was ik ook teruggegaan onder garantie.
Mijn kachel hadden ze wel gemaakt, die deed het ook alleen op stand 1 en 2 en dan ineens naar voluit, dus stand 7. Dat was netjes verholpen.Zou men het gewoon eruit kunnen halen die foutmelding en dan zeggen dat het gemaakt is?
Of komt de melding na een bepaalde tijd dan terug?
Destijds was ik ook nog geen lid van het forum dus ik had niet doorgevraagd wat het was.Ik denk dat de melding wel zou terugkomen als het probleem niet verholpen is…
Vind het toch wel netjes dat er nog goede dealers bestaan ! Want heb hier al veel slechte dingen gelezen op het forum !
Ik heb nog het geluk dat m’n dealer nog een gewoon klein familiebedrijf is,
waar je gewoon kunt wachten op je wagen met uitzicht op de werkplaats.
Dus je kunt perfect zien wat ze allemaal uitspoken en ondertussen een praatje slaan met de dochter aan de balie king:24 februari 2012 om 20:02 #17711231@arjontje wrote:
@sw_reijnders wrote:
@evertfisherman wrote:
@sw_reijnders wrote:
hey evert . . . in mijn B haal ik op korte stukken in de stad 1op10 zeker.
en als ik 120 op de CC rijdt, gaat tie richting de 1op15.
100 op de CC rijdt tie 1op17dus ik vind dat die 1.8 van jou um nogal stevig lust zeg maar :hmmz
Ja dat komt dus door de massa van 1275 kg i.c.m. een 1,8 liter motor die steeds weer op gang gebracht moet worden hier in het stadsverkeer met ontzettend veel stoplichten. Dat kost gewoon meer brandstof.
die B van mij weegt 1245 op kenteken.
dus dat zal um ook niet worden :angelis de z motor 13 kilo zwaarder dan??
Of heb je een open dak.Scheelt 30 kilo.
2 maart 2012 om 16:52 #17711232Ga mijn vraag hier ook maar posten, het het al in het kleine-vragen topic gezet maar misschien krijg ik hier vlugger antwoord :
een goeie week geleden heb ik de Vec binnengebracht voor de ABS-storing op te lossen.
Ze hebben mij gezegd dat er een storing op de abs-sensor was, en dit opgelost was.
Gisteren bij het mistige weer moest ik even wat harder in de remmen, en ben ik toch een beetje beginnen glijden..Nu is me ook opgevallen dat het ABS-lampje niet brandt als ik het contact aanzet, dit is toch normaal wel zo?
2 maart 2012 om 17:12 #17711233@evertfisherman wrote:
@arjontje wrote:
@sw_reijnders wrote:
@evertfisherman wrote:
@sw_reijnders wrote:
hey evert . . . in mijn B haal ik op korte stukken in de stad 1op10 zeker.
en als ik 120 op de CC rijdt, gaat tie richting de 1op15.
100 op de CC rijdt tie 1op17dus ik vind dat die 1.8 van jou um nogal stevig lust zeg maar :hmmz
Ja dat komt dus door de massa van 1275 kg i.c.m. een 1,8 liter motor die steeds weer op gang gebracht moet worden hier in het stadsverkeer met ontzettend veel stoplichten. Dat kost gewoon meer brandstof.
die B van mij weegt 1245 op kenteken.
dus dat zal um ook niet worden :angelis de z motor 13 kilo zwaarder dan??
Of heb je een open dak.Scheelt 30 kilo.
Oeps was een beetje onduidelijk. Ging van mijn auto uit die weegt 1233 heb ook een b met 1.8 maar dan de x18xe1
Ja je abs lampje hoort even aan te gaan bij het op contact zetten.
2 maart 2012 om 17:29 #17711234lampje kapot ;)
heb je je complete auto weggebracht om je ABS te repareren?
zo ja, lampie er uit gedraaid??zoooo nu brand het lampje niet meer meneer :ass :jerry
2 maart 2012 om 17:48 #17711235Ok, dacht ik wel…
hmm, vind het wel héél raar, kwam met de hele wagen bij de garage toe met het lampje brandend, en nu brand het gewoon niet meer.
Mijn idee was dus ook dat ze er het lampje hebben uitgehaald :hmmz
En een paar posts geleden zit ik hier mijn dealer nog wel te complimenteren.. :fy1
Maandag daar nog eens een bezoekje brengen, eens gaan vragen hoe dit eigelijk zit!2 maart 2012 om 17:58 #17711236ik zou eerst de tellerbak er eens uithalen en kijken of er wel een lampje in zit
is helemaal niet zo moeilijkzit er een lampje in en is die stuk -> vervangen . . . lampjes kunnen nu eenmaal stuk gaan.
zit er geen lampje in -> foto van maken, verhaal halen, bovag inlichten van oplichtingspraktijken en je geld terug eisen2 maart 2012 om 18:13 #17711237Dat kan ik inderdaad eens doen, heb hier al een how-to op het forum gezien.
Hmm.. bovag ken ‘k dus hier in Belgenland eigenlijk niet :wtf
Geld terugeisen zal moeilijk gaan, aangezien dit onder garantie ‘gerepareerd’ is ;)2 maart 2012 om 18:38 #17711238ah idd, das iets voor de hollanders ;)
dan zal de kans groot zijn dat het lampje eruit gedraaid is
echter weet je dat pas als je kijkt.staat in het HOW-TO gedeelte onder Leds Dashboard plaatsen
2 maart 2012 om 18:52 #17711239Denk als het inderdaad zo is, dat ik er gewoon een lampje indraai en terugrijdt, en zeggen dat het er nog steeds is…
Die zullen dan ook wel eens raar kijken :D2 maart 2012 om 22:25 #17711240@Smithy wrote:
@evertfisherman wrote:
Mooi dat het opgelost is.
Trouwens ik had toen ik mijn auto kocht ook na een maand dat het MM lampje ging branden.
Toen was ik ook teruggegaan onder garantie.
Mijn kachel hadden ze wel gemaakt, die deed het ook alleen op stand 1 en 2 en dan ineens naar voluit, dus stand 7. Dat was netjes verholpen.Zou men het gewoon eruit kunnen halen die foutmelding en dan zeggen dat het gemaakt is?
Of komt de melding na een bepaalde tijd dan terug?
Destijds was ik ook nog geen lid van het forum dus ik had niet doorgevraagd wat het was.Ik denk dat de melding wel zou terugkomen als het probleem niet verholpen is…
Vind het toch wel netjes dat er nog goede dealers bestaan ! Want heb hier al veel slechte dingen gelezen op het forum !
Ik heb nog het geluk dat m’n dealer nog een gewoon klein familiebedrijf is,
waar je gewoon kunt wachten op je wagen met uitzicht op de werkplaats.
Dus je kunt perfect zien wat ze allemaal uitspoken en ondertussen een praatje slaan met de dochter aan de balie king:Ja ik dacht gewoon even “resetten” en we hebben weer een tevreden klant.
Maar dan zou de melding dus terugkomen.3 maart 2012 om 12:31 #17711241Zit er niet toevallig een zekering in apart voor de ABS? Zo ja, even controleren.
Als dit niet het geval is of de zekering is heel, niets aan doen en terug naar de garage… Als je er aan gaat zitten rommelen, zeggen ze vol blijdschap dat je het zelf hebt gedaan ;)
Als de motor een raar geluidje maakt, dan is het niet de bedoeling dat ze je complete motor eruit slopen om het geluid niet meer te horen. :P
ABS-lampje hoort bij het aanzetten van je contact te gaan branden, en gaat (bij mij tenminste) als laatste uit…
3 maart 2012 om 13:51 #17711242als de zekering van de abs unit stuk is, dan hoort juist het lampje te gaan branden op je dashboard he ;)
je moet er inderdaad niet te veel aan gaan rommelen.
ik zou gewoon de tellerunit even eruit halen
geen lampje -> foto maken en boos naar de dealer en rechtsbijstandsverzekering gaan en zowiezo even de foutcode uitlezen met opcom ofzo
lampje stuk -> lampje vervangen en niets doen verder.3 maart 2012 om 14:03 #17711243Ze moeten het gewoon naar behoren repareren, en daarbij hoort het lampje gewoon bij de start even te branden… Of het lampje nou stuk is of niet… Is het lampje weg of stuk, dan moeten ze dat ook gewoon herstellen…
@sw_reijnders: Heb meer kennis van de Corsa’s die in mijn bezit zijn geweest, en daar zat geen ABS (meer) in, dus je zou goed gelijk kunnen hebben, al is het van mijn kant uit meer een logische beredenering :)3 maart 2012 om 14:41 #17711244we worden allemaal eens verstandig en kopen een vectra he :jerry
maar altijd goed dat er meegedacht wordt :thumb3 maart 2012 om 14:54 #17711245Ik kan niet ontkennen dat ik met de Vectra B-eter af ben dan de Corsa’s :P Al vind ik het wel jammer dat m’n 2L weg is…
Ach, wat extra comfort is lang niet erg :)
4 maart 2012 om 00:01 #17711246@Smithy wrote:
@evertfisherman wrote:
En wat is de oorzaak?
De lmm gaf inderdaad een slecht contact, deze is nog vervangen onder garantie (net zoals de abs-sensor) :thumb en de bougies zijn ook vervangen.
Weer meer vermogen in lage toeren, wat ben ik gelukkig om eindelijk weer met m’n Vec te rijden :worsondanks alles kan ik echt niet klagen over m’n dealer…
ik heb mss een wagen gekocht waar het een en ander aan scheelde, maar tot nu toe is alles perfect gerepareerd onder garantie.Het mag nu wel eens gaan ophouden :D !
En wat is je verbruik nu?
4 maart 2012 om 08:05 #17711247@evertfisherman wrote:
@Smithy wrote:
@evertfisherman wrote:
En wat is de oorzaak?
De lmm gaf inderdaad een slecht contact, deze is nog vervangen onder garantie (net zoals de abs-sensor) :thumb en de bougies zijn ook vervangen.
Weer meer vermogen in lage toeren, wat ben ik gelukkig om eindelijk weer met m’n Vec te rijden :worsondanks alles kan ik echt niet klagen over m’n dealer…
ik heb mss een wagen gekocht waar het een en ander aan scheelde, maar tot nu toe is alles perfect gerepareerd onder garantie.Het mag nu wel eens gaan ophouden :D !
En wat is je verbruik nu?
Wel, ik heb ondertussen nog geen tank leeggereden, maar heb op dit moment 452km met iets meer dan 40l gedaan, dus ongeveer 9l/100km.
Heb wel de bandenspanning ook verhoogd met 0,2bar, naar aanleiding van Willem’s raad in een ander topic ;)4 maart 2012 om 11:16 #17711248Ja dat kan zeker uitmaken hoor die 0,2 bar verschil qua brandstofverbruik.
Maar je hebt je banden nu op 2,4 bar voor en achter?
7 maart 2012 om 16:17 #17711200Zojuist bij de dealer hier in de buurt geweest, of die even wou kijken of er nog een lampje in het dashboard zat (zag het zelf niet zitten om te beginnen demonteren..).
Lampje is eruit gehaald, en bij het uitlezen werd snel duidelijk dat het probleem bij de ABS-unit ligt.
Nieuwprijs 957€ zonder montage :vertag
Omdak ik nu in de 2e helft van mijn G2 garantie zou dit op ‘maar’ 350€ franchise komen..Maaaar… ik heb dit probleem al aangekaart bij de garage waar ‘k hem gekocht had, tijdens mijn 1e 6maand volledige garantie !
Op aanraden van de dealer hier in de buurt ga ik (weeral eens) contact opnemen met Opel België, mijn probleem voorleggen en kosteloze herstelling eisen.
leuke anekdote : mijn wagen blijkt aangekocht en onderhouden te zijn tot 2010 bij de dealer hier in de buurt, maar volgens het onderhoudsboekje bij de verkoper waar ‘k hem kocht. Ook kloppen de kilometerstanden van de beurten niet met het dossier, dus het onderhoudsboekje is ook vervalst :fy1
7 maart 2012 om 16:35 #17711199Heel vervelend inderdaad!
Je moet echt je poot stijfhouden hoor dat je het in de eerste 6 maanden al gemeld hebt.
Probeer even na te gaan bij wie en wanneer en hoelaat je het hebt aangegeven. Dan goed confronteren.
7 maart 2012 om 17:00 #17711198oei oei
fraaie garage smitje!!
enig idee hoeveel km de teller is terug gedraaid?7 maart 2012 om 17:15 #17711197@sw_reijnders wrote:
oei oei
fraaie garage smitje!!
enig idee hoeveel km de teller is terug gedraaid?de teller is niet teruggedraaid, sorry als dit verkeerd uit m’n post kwam ;)
in het onderhoudsboekje staat er bij elke beurt de kilometerstand, en die komen niet overeen met de kilometerstanden waarop de beurten zijn uitgevoerd (bij de andere dealer)
ook staat in het boekje dat de onderhoudsbeurten zijn uitgevoerd bij dealer A (waar ik de wagen kocht), maar ze in feite zijn uitgevoerd bij dealer B (waar de wagen nieuw aangekocht is).maar ik heb dankzij dealer B de officiele onderhoudshistorie op papier dusja :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.