Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Z17DTH start nog steeds niet lekker
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2014 om 18:59 #17264959AnoniemLid sinds:
1 January 1970Althans, dat vind ik. Met koude motor vooral, dan maakt de startmotor wel 8 tot 10 slagen voordat hij aanslaat.
Hij heeft er nu 175.000 km op zitten, en rijdt voortreffelijk, maar heb wel het idee dat de auto wat meer gaat verbruiken. Ik heb 10.000 kilometer geleden de turbo inlaat schoongemaakt, deze zat dichtgekoekt.De accu net even doorgemeten. Motor uit = 12.3 volt, motor aan = 14.0 volt. Volgens mij prima waarden. Geen storingen bekend. Ik rij voornamelijk snelwegkilometers.
Dit is volgens mij de belangrijkste info zo ff, wat zouden de mogelijke oorzaken kunnen zijn?
Groetjes,
Sander26 maart 2014 om 20:16 #18226363Start spanning meten mag niet onder de 10,5V zakken, Dat wat betreft accu.
Kan ook zijn dat er een verstuiver niet helemaal goed meer is waardoor het wat langer duurt voordat ie aanslaat, een verstuiver lek test moet dit uitsluiten
26 maart 2014 om 20:52 #18226364AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat roept weer wat vragen op. Zo’n lektest is zeker niet makkelijk zelf uit te voeren?
Als dat het is, moet de verstuiver dan vervangen worden of opnieuw afgedicht worden? Die dingen zijn volgens mij nogal duur..
Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk
26 maart 2014 om 21:01 #18226365Nee kan je niet zelf in de garage is het zo gebeurd retour leidingen eraf 4 slangetjes met 4 potjes eraan en starten(zorgen dat ie niet aanslaat)
Als ze alle 4 ongeveer even veel terug lekken is er niks aan de hand, maar als er ééntje bij zit die het hele potje vol zeikt dan is dat de boosdoener.
En een verstuiver kost wel wat ja, en altijd opnieuw afdichten(brandplaatje,O ring)
Maar goed dit is ook iets wat zou kunnen, hoop voor je dat het je accu is scheelt nogal in de kosten.
26 maart 2014 om 21:12 #18226366Al eens de accu vervangen ?
12,3 is niet heel veel .
Goede accu’s zitten tussen de 12,65 en 12,8528 maart 2014 om 19:37 #18226367AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nou ik wacht het nog even af..
Accu nog niet vervangen, maar maakt dat zoveel verschil dan, die 0,3-0,5 volt??
30 maart 2014 om 20:25 #18226368Gaat om het instorten van de Accu Capaciteit bij Vragen veel Vermogen (Starten), hierdoor kan de Startsnelheid minder worden, en dan Duurt het langer voordat de Verbrandingskamers warm zijn, en zo duurt het langer vooraleer er een Verbranding kan plaatsvinden, en zodoende ben je langer aan het zwengelen.
Willem
24 april 2014 om 14:13 #18226369AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nog eens hierop terugkomend… Stel dat het niet de accu is, zou het kunnen liggen aan de retourleidingen zoals vaker op het forum te lezen? En dat is makkelijk te bekijken, kan ik daar goed bijkomen?
21 mei 2014 om 10:27 #18226370AnoniemLid sinds:
1 January 1970iemand?
12 juni 2014 om 20:49 #18226371AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nog een keer proberen een bump te geven, iemand een howto of duidelijke uitleg hoe de retourleidingen te vervangen?
14 juni 2014 om 13:39 #18226372AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat zijn precies de retourleidingen hier?
14 juni 2014 om 14:28 #18226373retour leidingen zijn die bovenop de verstuivers. Tussenalle vier verstuivers zitten de rubberen leidingen en monden uit in 1 leiding tussen de 2e en 3e verstuiver.
Suc6
14 juni 2014 om 14:31 #18226374AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bedankt. Waar loopt die midden leiding heen?
Iemand een idee wat zo’n nieuw setje kost?
14 juni 2014 om 14:35 #18226375Als het goed is naar de brandstofpomp. Geen idee wat een setje kost
15 juni 2014 om 18:44 #18226376AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oké, dus dit zijn dan de retourleidingkjes, en die komen uit op 1 leiding.
Die gaat vervolgens naar een plek onder de MAP/turbodruksensor.
Wat is dat dan precies?
Zie hier:
15 juni 2014 om 19:30 #18226377Brandstofpomp
15 juni 2014 om 19:32 #18226378AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oke.. Dus van daaruit wordt de brandstof naar de injectoren gebracht. Dus stel dat die ergens een gaatje heeft waardoor er lucht in komt, kan dat de oorzaak zijn van het startprobleem na een dag stilstand?
15 juni 2014 om 19:38 #18226379Nee, zoals het woord als zegt, het zijn RETOUR leidingen, dus die voeren de overmatige diesel van de injectoren terug naar de brandstofpomp (en evt filter-tank). De metalen leidingen die zijdelings aan de injectoren komen voeren de diesel onder hoge druk aan.
Als er lucht in de retourleidingen komt kan dit inderdaad voor problemen zorgen. dat er dan dus bijvoorbeeld lucht in de aanvoerleiding zit op het moment dat je wil starten.Weet niet of het probleem hierdoor veroorzaakt wordt, maar het is mogelijk.
P.s. als de retourleidingen wilt vervangen kun je ook gewoon bij de onderdelenzaak halen. even de oude meenemen en je krijgt zo de goede mee (vaak zelf nog even op maat snijden). Dit kost niet de wereld. denk dat je ergens tussen een tientje of twee (max!) uitkomt
Suc6
15 juni 2014 om 19:45 #18226380AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oke, maar zitten er geen speciale aansluitingen op om ze op de injectoren te monteren? En te T stukjes, zijn daar ook te krijgen? Voor een paar tientjes is het wel het proberen waard…
Ik snap alleen nog even uit je verhaal niet dat als er lucht in de retour zit, er dan ook lucht in de aanvoer kan komen?
Bedankt alvast!
15 juni 2014 om 19:49 #18226381Hoi, T-stukjes weet ik niet of ze die hebben, maar die kun je normaal gesproken gewoon weer gebruiken. die speciale aansluitingen met pennetje heb je niks mee te doen, dit laat je gewoon zitten.
zoals je begrijpt komt de retour terug op de brandstofpomp, wat dus inhoudt dat hier lucht in kan komen, Dat komtdus dan in de aanvoer van de diesel vanaf de pomp.
15 juni 2014 om 20:02 #18226382AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oke, vandeweek eens informeren, aangezien ik boven een automaterialen zaak woon komt dat mooi uit! Ben benieuwd of dat het oplost, anders zou ik niet meer weten wat het wel moet zijn..
24 juli 2014 om 12:55 #18226383AnoniemLid sinds:
1 January 1970Retourleiding is vervangen, maar de auto start nog steeds slecht, en alleen als hij een hele dag heeft stilgestaan. Moet wel 10 slagen maken minimaal.. Als hij dan aanslaat een kleine grijze rookpluim (lucht of teveel diesel ingespoten?).
Als hij warm is, start hij verder prima..Iemand nog ideeen?
24 juli 2014 om 20:38 #18226384Volgensmij zit er ook een druk klep op de hoge druk brandstof pomp. (Astra bosch systeem)
Deze geven ook wel eens de geest (athans bij de corsa’s met denso inspuit systeem )24 juli 2014 om 20:51 #18226385AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is dat te testen op een of andere manier?
Verder kom ik nog niet echt wijs uit de werking van een accu. Kort gezegd zijn de omwentelingen die hij aan de startmotor geeft wel snel, waardoor je dus denkt dat de accu gewoon goed is. Hij levert ten slotte voldoende stroom om de startmotor te laten draaien. Kan er dan toch nog iets met de accu zijn die dit veroorzaakt?
25 juli 2014 om 19:52 #18226386AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kleine update: Vandaag moest ik even naar Zoetermeer maar was erg vroeg, dus even naar van der Burg Opel gereden. Verhaal voorgelegd, en hij bood aan om de accu even te meten(speciaal apparaat wat een diagnose stelt, de koplampen moet tussentijds ff aan en uit).
De accu was verrot, aldus de meter. Hij zei dat de accu nog maar 160 -iets- gaf, wat normaal 350 -iets- moest zijn.De Opel accu’s vond ik nogal duur, dus ik hem hem vriendelijk bedankt. Hij vond het niet erg dat ik zonder kopen weg ben gegaan. Heb bij mijn lokale leverancier een accu gehaald en gemonteerd. Daarna 1 keer gestart, de startmotor ging heel snel rond, maar de motor was natuurlijk warm.
Nu staat hij sinds vanmiddag stil, en morgenochtend ga ik hem starten. Dan zal blijken of dit het probleem was.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.