Z16xep waterpomp Astra H

Forumindex Forums Modellen Astra Z16xep waterpomp Astra H

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Alper

Mede opel fanaten en engineers…

Ff een vraagje. De z16xep wordt morgen onder de brug geïnspecteerd en wordt ook de distributieriem meegenomen. Moet de waterpomp mee? want ik hoorde dat het niet hoefde. Word dit aangedreven door iets anders?

astra-gtc-freak

Klopt helemaal!
        De waterpomp van een z1.6xep loopt met de multiriem mee en hoeft dus niet vervangen te worden met de distributieriem.
        Ik zou hem ook niet preventief vervangen aangezien hij orgineel nog al duur is, uit het hooft ver over de 100,-euro.
        Alleen vervangen als er sporen van lekkage zijn of als hij niet helemaal lekker meer klinkt.
        Ff een ander puntje ik weet niet hoeveel je wagen heeft gelopen maar bij de z1.6xep is het zo dat de riem met 150dkm vervangen moet worden en dat dan de klepspeling ook moet worden gecontroleerd en of laten bij stellen.
        Ik zelf heb de riem en de klepspeling laten vervangen en controleren bij 120dkm omdat ik 150dkm erg veel vindt voor een riem en het risico niet wilde nemen om hem tot de 150dkm te laten zitten.

Succes.

Laagvlieger
        Deelnemer

Afhankelijk van het bouwjaar uis de Z16XEP of 6 jaar/90.000km of 10 jaar/150.000 km.
          150.000 is absoluut geen probleem voor deze riemen!
          Vergelijk de distributieloop en de riemsoort maar eens met die van bv de Z16XE.
          Dan zie je waarom de XEP riem het zo lang vol kan houden.
          Het is gewoon een heel degelijke constructie die de riem minimaal belast.

Alper

Zo, vanmiddag vervangen (distri en nieuwe olie).. :o FF siri olie ververst na 18000km (castrol Edge) en wat ik gelijk opmerkte was dat de auto snel ging optrekken? en nog fel reageerde op mn gaspedaal..:wtf. Morgen ff nog van Wynns petrol engine treatment erin pleuren en kijken wat ie doet:D

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.