Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Z16XE P302 Cilinder 2 misfire
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2013 om 08:59 #18095201
Bedankt voor de reacties!
Ik zal deze tips/informatie doorgeven aan de garage! Ik houd jullie op de hoogte!
14 januari 2013 om 18:46 #18095202Geen dank : Laat je het wel weten als het opgelost is … en wat het anders mischien was
mvg
15 januari 2013 om 19:48 #18095203Lekkage lijkt uitgesloten te zijn. De garage heeft een compressietest gedaan en daaruit concluderen ze dat dat niet het geval is.
Wegens tijdgebrek kunnen ze pas morgen de injectoren controleren. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
17 januari 2013 om 00:35 #18095204Vandaag niet veel verder gekomen. De injector is gecontroleerd en blijkt in orde. Wel is er een wat valve cleaner bij de tank in gedaan maar tot dusver merk ik niet veel verschil. De auto blijft een knipperend mm lampje geven en loopt vrijwel constant op 3 cilinders.
Zowel lekkage als een falende injector is dus uitgesloten.
Heeft iemand nog andere suggesties, aangezien ze er bij de garage ook niet uit komen?
17 januari 2013 om 00:40 #18095205Krijgt die wel spanning op de injector, en is er ook wel een vonk dan ?
17 januari 2013 om 00:42 #18095206Ik heb geen idee. Het enige wat ik van de garage te horen kreeg is dat de injector normaal functioneert.
17 januari 2013 om 07:45 #18095207ik vermoed toch dat de nieuwe bobine ook stuk is.
17 januari 2013 om 08:50 #18095208@GRLWBNL wrote:
Ik heb geen idee. Het enige wat ik van de garage te horen kreeg is dat de injector normaal functioneert.
Hebben ze ook twee injectoren verwisseld om te kijken of het probleem dan bij dezelfde cilinder voorkomt of een andere ?
17 januari 2013 om 17:36 #18095209Ben toch bang dat wellicht je ECU gaar is. Kan diverse foutcodes opleveren, maar bij een kennis van me deze in ieder geval
P0202 – (4) Cylinder 2 Injector Circuit Open
P0302 – (1) Cylinder 2 Misfire detectedANWB dacht coil pack, was het niet (bleek na vernieuwen)
Dealer verving de ECU, was het wel. Slechte soldering waarschijnlijk, want werd hersteld.Wat duidelijk was, was dat ook hier de auto steeds vaker op 3 cylinders bleef lopen en soms weer op 4.
Gr,
The Duke17 januari 2013 om 18:36 #18095210Kan je ergens je ecu laten testen dan ?
17 januari 2013 om 23:30 #18095211Goede tip!
Ik had zelf namelijk ook al een ingeving om de kabelboom en ECU te laten controleren. Kan me vaag herinneren dat ik hier op het forum eerder iets gelezen heb over dat een slecht functionerende ECU of slechte kabelboom misfires kan veroorzaken.
17 januari 2013 om 23:36 #18095212@GRLWBNL wrote:
Goede tip!
Ik had zelf namelijk ook al een ingeving om de kabelboom en ECU te laten controleren. Kan me vaag herinneren dat ik hier op het forum eerder iets gelezen heb over dat een slecht functionerende ECU of slechte kabelboom misfires kan veroorzaken.
Goed plan !
Als de bobine wel in orde is (hij is per slot van rekening nieuw!), dan zou de aansturing ervan misschien niet goed kunnen zijn.
Misschien is er iemand bij je in de buurt met dezelfde motor, zodat je ECU (en als dat niet helpt voor de zekerheid ook nog de bobine) met de ander uit kan wisselen.17 januari 2013 om 23:41 #18095213Ik ken wel iemand met dezelfde auto maar die heeft een X16XEL. Ik denk niet dat deze ECU’s uitwisselbaar zijn, alleen al omdat ik een elektronische gashuisklep heb.
Verder zou ik in eerste instantie de verbindingen eens bij langs kunnen gaan. Kan ik dat in ieder geval uitsluiten.
17 januari 2013 om 23:44 #18095214@GRLWBNL wrote:
Ik ken wel iemand met dezelfde auto maar die heeft een X16XEL. Ik denk niet dat deze ECU’s uitwisselbaar zijn, alleen al omdat ik een elektronische gashuisklep heb.
Verder zou ik in eerste instantie de verbindingen eens bij langs kunnen gaan. Kan ik dat in ieder geval uitsluiten.
Stekkers controleren, kabels naar de bobine doorpiepen, om te kijken of er nergens een slechte verbinding is.
Daar heb je wel een elektrisch schema voor nodig, om te kijken welke pen je in de stekker van de ECU moet hebben.17 januari 2013 om 23:59 #18095215ECU, kun je niet zomaar uitwisselen! moet geprogrammeerd worden. En van een X16XEL kan al helemaal niet.
Controleer maar eens of je wel vonk hebt op alle 4 cilinders. Heb hetzelfde gehad met een X18XEI zelfde weg doorlopen als jij nu, ook alles al vervangen toen bleek een uitgang van de ECU defect…. ACtronics heeft em toen gefixed, koste iets van 280 euro…succes
18 januari 2013 om 00:52 #18095216Wederom bedankt voor de tip!
Ik wist dat de ECU’s niet zomaar uitwisselbaar zijn. De € 280,- voor reparatie ervan wist ik echter niet!
Ik hoop dat ik goedkoper uit ben. Ben nu al ongeveer € 300,- kwijt aan diagnoses en nieuwe onderdelen!
18 januari 2013 om 07:50 #18095217Jij moet een ECU hebben van een Z16XE, Z16SE of Z14XE, deze moet dan wel uitgeleerd zijn dan kunnen ze deze bij de dealer gewoon weer inleren.
18 januari 2013 om 07:51 #18095218Of iemand met een opcom
18 januari 2013 om 11:33 #18095219Heb een stukje op internet gevonden wat mijn vermoedens een beetje bevestigd:
19 januari 2013 om 12:17 #18095220Ben erg nieuwsgierig hoe dit afloopt
keep us updated king:19 januari 2013 om 20:07 #18095221Anders ik wel! Laat het nog wel weten.
20 januari 2013 om 16:29 #18095222Vandaag weer nieuwe ontwikkelingen. Heb de ECU eens gereset en alle stekkers ingespoten met contactspray. Nu is het zo dat de auto weer normaal rijdt tenzij je boven de 50 km/u komt. Boven de 50 km/u begint het lampje weer te knipperen en loopt ie weer op drie cilinders. Wanneer ik nu onder de 50 km/u komt gaat et lampje weer uit en lijkt de auto weer normaal te lopen.
Toen ik trouwens de oliedop eraf haalde om de beschermkap eraf te halen, zag ik wat witte aanslag op de dop zitten. Foto volgt later. Ik heb eens gelezen dat dat ook iets betekent.
20 januari 2013 om 19:57 #18095223Hierbij de foto van mij oliedop;
21 januari 2013 om 18:41 #18095224Het schijnt zelfs door je egr te kunne komen
als deze open staat creeer je ook een verkeerd vacuumFijn he die nieuwe eco troep :puke
21 januari 2013 om 18:42 #18095225@GRLWBNL wrote:
Vandaag weer nieuwe ontwikkelingen. Heb de ECU eens gereset en alle stekkers ingespoten met contactspray. Nu is het zo dat de auto weer normaal rijdt tenzij je boven de 50 km/u komt. Boven de 50 km/u begint het lampje weer te knipperen en loopt ie weer op drie cilinders. Wanneer ik nu onder de 50 km/u komt gaat et lampje weer uit en lijkt de auto weer normaal te lopen.
Toen ik trouwens de oliedop eraf haalde om de beschermkap eraf te halen, zag ik wat witte aanslag op de dop zitten. Foto volgt later. Ik heb eens gelezen dat dat ook iets betekent.
Tja condens vorming door korte stukjes rijden blijf je houden helaas
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.