Z16XE P302 Cilinder 2 misfire

Forumindex Forums Techniek Ecotec Z16XE P302 Cilinder 2 misfire

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 75)
  • Auteur
    Berichten
  • #18095201
    GRLWBNL
      Lid sinds:
      12 October 2010

      Bedankt voor de reacties!

      Ik zal deze tips/informatie doorgeven aan de garage! Ik houd jullie op de hoogte!

      #18095202
      danny
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        Geen dank : Laat je het wel weten als het opgelost is … en wat het anders mischien was

        mvg

        #18095203
        GRLWBNL
          Lid sinds:
          12 October 2010

          Lekkage lijkt uitgesloten te zijn. De garage heeft een compressietest gedaan en daaruit concluderen ze dat dat niet het geval is.

          Wegens tijdgebrek kunnen ze pas morgen de injectoren controleren. Ben benieuwd wat daar uitkomt.

          #18095204
          GRLWBNL
            Lid sinds:
            12 October 2010

            Vandaag niet veel verder gekomen. De injector is gecontroleerd en blijkt in orde. Wel is er een wat valve cleaner bij de tank in gedaan maar tot dusver merk ik niet veel verschil. De auto blijft een knipperend mm lampje geven en loopt vrijwel constant op 3 cilinders.

            Zowel lekkage als een falende injector is dus uitgesloten.

            Heeft iemand nog andere suggesties, aangezien ze er bij de garage ook niet uit komen?

            #18095205
            danny
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Krijgt die wel spanning op de injector, en is er ook wel een vonk dan ?

              #18095206
              GRLWBNL
                Lid sinds:
                12 October 2010

                Ik heb geen idee. Het enige wat ik van de garage te horen kreeg is dat de injector normaal functioneert.

                #18095207
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  ik vermoed toch dat de nieuwe bobine ook stuk is.

                  #18095208
                  CommoCruiser
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 March 2007

                    @GRLWBNL wrote:

                    Ik heb geen idee. Het enige wat ik van de garage te horen kreeg is dat de injector normaal functioneert.

                    Hebben ze ook twee injectoren verwisseld om te kijken of het probleem dan bij dezelfde cilinder voorkomt of een andere ?

                    #18095209
                    the-duke
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2007

                      Ben toch bang dat wellicht je ECU gaar is. Kan diverse foutcodes opleveren, maar bij een kennis van me deze in ieder geval
                      P0202 – (4) Cylinder 2 Injector Circuit Open
                      P0302 – (1) Cylinder 2 Misfire detected

                      ANWB dacht coil pack, was het niet (bleek na vernieuwen)
                      Dealer verving de ECU, was het wel. Slechte soldering waarschijnlijk, want werd hersteld.

                      Wat duidelijk was, was dat ook hier de auto steeds vaker op 3 cylinders bleef lopen en soms weer op 4.

                      Gr,
                      The Duke

                      #18095210
                      danny
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        Kan je ergens je ecu laten testen dan ?

                        #18095211
                        GRLWBNL
                          Lid sinds:
                          12 October 2010

                          Goede tip!

                          Ik had zelf namelijk ook al een ingeving om de kabelboom en ECU te laten controleren. Kan me vaag herinneren dat ik hier op het forum eerder iets gelezen heb over dat een slecht functionerende ECU of slechte kabelboom misfires kan veroorzaken.

                          #18095212
                          CommoCruiser
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 March 2007

                            @GRLWBNL wrote:

                            Goede tip!

                            Ik had zelf namelijk ook al een ingeving om de kabelboom en ECU te laten controleren. Kan me vaag herinneren dat ik hier op het forum eerder iets gelezen heb over dat een slecht functionerende ECU of slechte kabelboom misfires kan veroorzaken.

                            Goed plan !
                            Als de bobine wel in orde is (hij is per slot van rekening nieuw!), dan zou de aansturing ervan misschien niet goed kunnen zijn.
                            Misschien is er iemand bij je in de buurt met dezelfde motor, zodat je ECU (en als dat niet helpt voor de zekerheid ook nog de bobine) met de ander uit kan wisselen.

                            #18095213
                            GRLWBNL
                              Lid sinds:
                              12 October 2010

                              Ik ken wel iemand met dezelfde auto maar die heeft een X16XEL. Ik denk niet dat deze ECU’s uitwisselbaar zijn, alleen al omdat ik een elektronische gashuisklep heb.

                              Verder zou ik in eerste instantie de verbindingen eens bij langs kunnen gaan. Kan ik dat in ieder geval uitsluiten.

                              #18095214
                              CommoCruiser
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 March 2007

                                @GRLWBNL wrote:

                                Ik ken wel iemand met dezelfde auto maar die heeft een X16XEL. Ik denk niet dat deze ECU’s uitwisselbaar zijn, alleen al omdat ik een elektronische gashuisklep heb.

                                Verder zou ik in eerste instantie de verbindingen eens bij langs kunnen gaan. Kan ik dat in ieder geval uitsluiten.

                                Stekkers controleren, kabels naar de bobine doorpiepen, om te kijken of er nergens een slechte verbinding is.
                                Daar heb je wel een elektrisch schema voor nodig, om te kijken welke pen je in de stekker van de ECU moet hebben.

                                #18095215
                                CQPV6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  8 October 2008

                                  ECU, kun je niet zomaar uitwisselen! moet geprogrammeerd worden. En van een X16XEL kan al helemaal niet.
                                  Controleer maar eens of je wel vonk hebt op alle 4 cilinders. Heb hetzelfde gehad met een X18XEI zelfde weg doorlopen als jij nu, ook alles al vervangen toen bleek een uitgang van de ECU defect…. ACtronics heeft em toen gefixed, koste iets van 280 euro…

                                  succes

                                  #18095216
                                  GRLWBNL
                                    Lid sinds:
                                    12 October 2010

                                    Wederom bedankt voor de tip!

                                    Ik wist dat de ECU’s niet zomaar uitwisselbaar zijn. De € 280,- voor reparatie ervan wist ik echter niet!

                                    Ik hoop dat ik goedkoper uit ben. Ben nu al ongeveer € 300,- kwijt aan diagnoses en nieuwe onderdelen!

                                    #18095217
                                    Haasje17
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      8 September 2009

                                      Jij moet een ECU hebben van een Z16XE, Z16SE of Z14XE, deze moet dan wel uitgeleerd zijn dan kunnen ze deze bij de dealer gewoon weer inleren.

                                      #18095218
                                      Haasje17
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        8 September 2009

                                        Of iemand met een opcom

                                        #18095219
                                        GRLWBNL
                                          Lid sinds:
                                          12 October 2010

                                          Heb een stukje op internet gevonden wat mijn vermoedens een beetje bevestigd:

                                          http://www.ecu-express.co.uk/page8.htm

                                          #18095220
                                          danny
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 July 2004

                                            Ben erg nieuwsgierig hoe dit afloopt
                                            keep us updated king:

                                            #18095221
                                            GRLWBNL
                                              Lid sinds:
                                              12 October 2010

                                              Anders ik wel! Laat het nog wel weten.

                                              #18095222
                                              GRLWBNL
                                                Lid sinds:
                                                12 October 2010

                                                Vandaag weer nieuwe ontwikkelingen. Heb de ECU eens gereset en alle stekkers ingespoten met contactspray. Nu is het zo dat de auto weer normaal rijdt tenzij je boven de 50 km/u komt. Boven de 50 km/u begint het lampje weer te knipperen en loopt ie weer op drie cilinders. Wanneer ik nu onder de 50 km/u komt gaat et lampje weer uit en lijkt de auto weer normaal te lopen.

                                                Toen ik trouwens de oliedop eraf haalde om de beschermkap eraf te halen, zag ik wat witte aanslag op de dop zitten. Foto volgt later. Ik heb eens gelezen dat dat ook iets betekent.

                                                #18095223
                                                GRLWBNL
                                                  Lid sinds:
                                                  12 October 2010

                                                  Hierbij de foto van mij oliedop;

                                                  #18095224
                                                  danny
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 July 2004

                                                    Het schijnt zelfs door je egr te kunne komen
                                                    als deze open staat creeer je ook een verkeerd vacuum

                                                    Fijn he die nieuwe eco troep :puke

                                                    #18095225
                                                    danny
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 July 2004

                                                      @GRLWBNL wrote:

                                                      Vandaag weer nieuwe ontwikkelingen. Heb de ECU eens gereset en alle stekkers ingespoten met contactspray. Nu is het zo dat de auto weer normaal rijdt tenzij je boven de 50 km/u komt. Boven de 50 km/u begint het lampje weer te knipperen en loopt ie weer op drie cilinders. Wanneer ik nu onder de 50 km/u komt gaat et lampje weer uit en lijkt de auto weer normaal te lopen.

                                                      Toen ik trouwens de oliedop eraf haalde om de beschermkap eraf te halen, zag ik wat witte aanslag op de dop zitten. Foto volgt later. Ik heb eens gelezen dat dat ook iets betekent.

                                                      Tja condens vorming door korte stukjes rijden blijf je houden helaas

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 75)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.