Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Z16XE injectoren vaak verstopt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2010 om 14:19 #17222224
hoi allemaal,
ik heb het volgende probleem met mijn astra G Z16XE,ik ben 2x bij de dealer geweest om motorlampje uit te laten lezen met betrekking tot uitlaat gassen,
volgens de VOD is de katalysator werking laag,
of een van de 2 (jaja 2 stuks :o) sensor kaduuk,
hetgeen me dus een nieuwe kat of 1 of 2 sensoren gaat kosten,:o (ze wilden me meteen al inplannen voor vervanging, was gelukkig net op tijd met “NEE” zeggen):fy1omdat ik dit probleem alleen heb als ik ‘per ongeluk’ de auto weer eens leeggereden heb, (nu dus 2x gebeurd)
weet ik dat dat niet direct aan kat/sensor kan liggen, :swear ROMMEL MEEGETROKKEN????:wtfheb op aanraden van een vriend 2x scherpe mix gemaakt, hele fles wyn’s injector cleaner op halve tank, die dus beide keren probleem heeft verholpen en daarna rij ik zonder problemen verder…
zit er niet ergens een filter waar ik makkelijk bij kan dat ik kan vernieuwen of een bijplaatsen??:hmmz OF Injectoren schoonmaken?:hmmz OF
andere/zwaardere injectoren van een ander motortype die er niet zoveel last van hebben? Z18XE injectoren ofzo?:Plaat jullie gedachten eens spelen…
ik hoor het wel…
Groeten jos!
8 juni 2010 om 14:36 #17685422edit: t zou dus volgens die vriend van mij gaan om nadruppelen/niet goed sproeien, en dus slecht mengen van benzine met lucht, valt ook te merken aan de auto.
Bij de eerstvolgende tankbeurt en lampje aan na leegrijden > trekt niet lekker…wynn’s injector cleaner lost t steeds op, maar voorkomen is beter dan genezen dus… laat maar horen…
8 juni 2010 om 14:42 #17685423> Injectoren reinigen
– We hebben ook preblemen gehad met de injectoren van het zusje van deze motor (de Z18XE), bij ons waren de injectoren ernstig vervuild, en zo ook de injectorrails.
– Injectoren + injector rails ultrasoon laten reinigen..
– omschrijving staat in Vectra gedeelte dan topic HOW-TO> Benzine filter:
– Deze zit onder de auto in de buurt van de benzine tank, en dient iedere de 30.000km vervangen te worden, helaas word deze vaak ”vergeten”
willem
8 juni 2010 om 14:47 #17685424Hoi Willem, Dank je wel…
toevallig heb ik de post over de injectoren van de vectra al gelezen, zal m nog eens opzoeken,
heb ik een goede reden om een U/S cleaner aan te schaffen, wilder er zowieso al een halen… maar die krengen zijn duur…
iig
bedankt voor de tip, zal eens neuzen voor benzine filter,
zat al te denken om een vetus brandstoffilter met waterscheider te gaan halen voor motorboten, en die ergens er tussen te knopen maar dan kan ik me dat al betalen…en nu gaat ik offline het begint hier te donderen in de lucht…
verdere tips en tricks hoor ik wel dan :D
Greetz, jos
8 juni 2010 om 14:51 #17685425Tja, Waterafscheider is wat overdreven voor een Benzine motor
kan ook gewoon zijn dat het benzine filter ernstig vervuild is
Willem
8 juni 2010 om 14:54 #17685426Goed ik zal je iig op de hoogte houden van het verhaal
:D
groetn jos…8 juni 2010 om 14:55 #17685427gewoion benzine filter vervangen voor origineel..
Willem
8 juni 2010 om 21:28 #17685428Wat ik wel eens zou willen weten, zit er eigenlijk veel verschil tussen de injectors van een Z16XE en Z18XE, behalve het volume aan benzine wat ze doorlaten?:hmmz
of zouden ze in het uiterste geval gewoon “uitwisselbaar” en regelt de ecu de rest?:hmmz
groeten jos…
:hmmz8 juni 2010 om 21:29 #17685429zou je moeten proberen
8 juni 2010 om 21:38 #17685430ok dat lijkt me wel een interessante,
aangezien de ecu via de luchtmassa sensor gegevens binnenkrijgt en onder andere daarop zijn brandstof afregelt via de injectors, zou dat best nog wel eens kunnen dat ze uitwisselbaar zijn…
tenminste, dat lijkt mij het meest logische…:P (en dat voor iemand die geen kaas gegeten heeft van electronische motorregelingen) en autotechniek…
-offtopic :angel de vakken zuigermotoren en gasturbine motoren + voorstuwing heb ik uit den treuren gehad op opleiding vliegtuig techniek, maar ECU, EFI, en dat gaat me meestal mijn petje te boven!
gaan we eens navragen en proberen :)
bedankt voor de info!
9 juni 2010 om 05:37 #17685431ik had de vraag al gesteld bij vectra z16xe injectoren how-to topic, maar misschien niet duidelijk te vinden?
welk spulletje is er gebruikt in de ultrasonic om de injectoren te reinigen?
vanmiddag gaat ik na het werk ff naar brezan automaterialen om een benzinefilterke te halen!edit: motorlampje voor uitlaatgassen is nu aangegaan zonder leegrijden? koude start met veel onverdampte benzine?
:o:swear:crygr. jos
9 juni 2010 om 08:32 #17685432het beste manier is het forte engine flush gebruiken.
ik hebt laats gedaan met mijn auto 1 fles forte flush ingieten in het motor oil gedeelte toen hebt ik door de garage halve uur gestationeerd laten draaien.
laten afkoelen dan motor oil verversen plus oil filter ook vervangen.
daarna hebt ik ook 1 fles forte fuel system cleaner in het benzine tank gegooit wow ik ben zeer tevreden met product ik hebt gemerkt dat mijn auto veel beter reageerd en ik bespaar nu ook meer bezine ik vindt het een goede product bestellen via deze site http://www.master-cars.nl/contents/nl/d50.html
9 juni 2010 om 08:34 #17685433mijn auto is astra sedan njoy ook met z16xe 16v motor .
9 juni 2010 om 16:50 #17685434origineel gepost door granripper
het beste manier is het forte engine flush gebruiken.ik hebt laats gedaan met mijn auto 1 fles forte flush ingieten in het motor oil gedeelte toen hebt ik door de garage halve uur gestationeerd laten draaien.
laten afkoelen dan motor oil verversen plus oil filter ook vervangen.
daarna hebt ik ook 1 fles forte fuel system cleaner in het benzine tank gegooit wow ik ben zeer tevreden met product ik hebt gemerkt dat mijn auto veel beter reageerd en ik bespaar nu ook meer bezine ik vindt het een goede product bestellen via deze site http://www.master-cars.nl/contents/nl/d50.html
Daar heb ik wel van gehoord ja, forte flush en fuel system cleaner.
Aan Willem
Ik ben er dus net achter dat injectoren redelijk in orde zijn, heb er een technisch getalenteerd iemand naar laten kijken, mooie waaiervorm komt er uit met hier en daar af en toe een druppeltje… zouden wat schoongemaakt kunnen worden… maar niet direct nodig,had de vectra how to injector cleaning tot op de letter gevolgd en ik kwam er heel goed mee uit de voeten :) fantastisch!
we gaan forte eens proberen… :hmmz:thumbup althans na dat ik eerst brandstof filter eens gewisselt heb, maar waar zit dat verrekte ding bij een opel astra G STATION??? heb snel even onder de auto gelegen in de regen, maar kon m niet direct zien…
motorolie zit er net 10 dagen nieuwe in, met spoelolie bijgevuld, daarna goed warmgereden en nog 10 minuten stationair laten draaien, 15 minuten laten staan, daarna afgetapt, Slick 50 er in, en nu zit er Valvoline 10w40 full synthetic in… (zat al full synt in)
dus ga dat niet 2x binnen een maand doen, maar de fuel system cleaner wil ik wel proberen…
gr. jos.
9 juni 2010 om 17:52 #17685435Zou eerst maar eens naar het benzine filter kijken..
Willem
9 juni 2010 om 19:32 #17685436Benzine filter heb ik zojuist vervangen, met name door de aanwijzingen van diverse personen hier, auto snel op krikje, even schroefke los, 2x klip los, nieuwe d’r in klikken en schroefke weer vast, :) werkt goed… echter…
:o kan het zo’n verschil maken? heb het idee dat de auto al een stuk rustiger stationair loopt (koude motor wel) of verbeeld ik me dat maar??
:) ben wel happy dat dat iig achter de rug is… :P kreeg wel sloot benzine over me heen, maar dat geeft niet :P
groeten jos!
9 juni 2010 om 19:46 #17685437ja dat kan, heb je de oude leeg laten lopen in een bak en eens de kleur bekeken van de vloeistof.
Verschil merk je juist koud, daar de motor daar erg veel benzine vraagt.
Willem
9 juni 2010 om 19:47 #17685438er kwam inderdaad vieze gele snottige benzine uit t oude filter, misschien maar goed… t filter zag er ook OUD uit… dus :P wie weet zit het er al langer in als 30;000km
danku voor de info… :wors
9 juni 2010 om 19:53 #17685439denk dat het het eerste of 2e filter is, en daarna nooit meer vervangen…
Dat gebeurt vaak..
Willem
9 juni 2010 om 19:55 #17685440dat zegt genoeg :o :P :(
hehe ok naja tot de volgende update,ga nu ff douchen en dan op tijd naar m’n nest toe, morgen heb ik weer dagdienst dus… :) ik zal wel laten weten hoe de auto rijdt morgenvroeg/middag…
groetjes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.