z16xe foutcode p0141 astra

Forumindex Forums Modellen Astra z16xe foutcode p0141 astra

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    klaas9823
    Deelnemer

beste astrarijders,

vandaag is mijn astra z16xe uitgelezen, omdat het motorlampje (zonder de steeksleutel) brandde, niet knipperde en de auto hield in bij optrekken. Één foutcode, p0141 iets met lambdasonde. Maar ook is een meting gedaan bij draaiende motor en toen gaf het display aan een luchtinlaattemperatuur van …min -39 graden! in de volle zon.

Wat kunnen die twee met elkaar te maken hebben?

Ik stel me voor, de inlaatsensor stuurt de totaal verkeerde en extreem lage  buitentemperatuur door naar de ecu? die de lambdasonde weer de verkeerde gegevens doorstuurt, waardoor het hele mengsel fout gaat, te veel benzine, is inhouden. Ik zeg maar wat, heb er geen verstand van. Ik wil voorkomen dat de garage van alles gaat vervangen, terwijl er maar 1 ding echt defect blijkt te zijn.

Kunnen er nog andere oorzaken zijn?

Hoe lang gaat zo’n sensor mee gemiddeld?

klaas9823
      Deelnemer

kan iemand me vertellen hoe ik die luchtinlaattemp sensor er uit moet halen? je kunt hem rond draaien, hij lijkt er in geklikt te zitten?

dan kan ik hem even doormeten.

moet die hele inlaat er af of kan je dat ding er met een mesje uitwippen?

hoop op spoedig antwoord. motor is z16xe

sensor is hella 4082300408348

klaas9823
        Deelnemer

niemand? dacht ik al, té moeilijk.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.