Z16XE andere versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Astra Z16XE andere versnellingsbak

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    SlayrNeo
    Deelnemer

Ik zoek een andere versnellingsbak voor mijn Astra. Ik zie diverse types, maar ik wil graag een bolt-on(geen andere assen of zo). Ik vind dat de auto te hoog in de toeren zit in de 5de versnelling. Dit probleem heb ik al bij meer mensen gehoord. Welke type versnellingsbak past er gewoon op en zit lager in de toeren(vooral in de 5)?

wim-v6
      Deelnemer

Bakken die passen on de Astra-G Z16XE:

dat zijn de bakken van de Corsa-C / Astra-G / astra-H (mits stang geschakeld) / Zafira-A / Zafira-B (mits stang geschakeld), van de volgende typen:

F13-5 F15-5 F17-5

De F16 F18 en F20 gaan niet passen ivm Bigblock bak.

Verhoudingen bekijken en vergelijken.

Codes hiervan staan op de Bak:

Overbrenging omcijferen.

De laatste 4 tekens van de code geven het type en de eindoverbrenging weer.

bij foto 1 is dat dan C3,74, en dat houd in:
        C = Close ratio = Korte overbrengingen, = meer toeren
        3,74 = de overbrengings verhouding van de overbrenging van het differentieel, hoe lager het getal, deste minder toeren draait de motor bij een bepaalde snelheid.

Bij foto 2 is dan dan W3,94, en dat houd in:
        W = Wide Ratio = lange overbrengingen, = minder toeren
        3,94 = de overbrengings verhouding van de overbrenging van het differentieel, hoe lager het getal deste minder toeren draait de motor bij een bepaalde snelheid

De W 3,53 is de langste bak, en draait het minste toeren, de C4,29 is de kortste bak, en maakt het meeste toeren.

De Bak onder jouw astra zal een C3,94 of C3,74 zijn, als je alleen al een W3,74 zou monteren scheelt dat al..

Willem

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.