Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › Z14XEP – MOTRONIC ME7.6.1 – 1.4l code P1526 Lage stand klepregeling niet geleerd
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 april 2019om 18:26 door Johan6644.
-
AuteurBerichten
-
28 april 2019 om 12:38 #18365867
Z14XEP – MOTRONIC ME7.6.1 – 1.4l Storing P1526 Lage stand klepregeling niet geleerd
Deze storing trad bij mijn 2005 Tigra Twintop eergisteren op, uitgelezen met WOW Snooper. Proefrijden was geheel zonder problemen, nog voor de aanschaf uitgelezen, geen motorstoringen. Volgende ochtend loopt de motor na eerstvolgende start op 2000 tpm stationair, zodra de motor warmer is gaat het over in “zagen” tussen 1500 en 2000 tpm. Gasklephuis was inderdaad erg vuil dus losgenomen en weer fris gemaakt. Daarna een rit gemaakt om op te warmen en wachtend voor stoplicht denkt iedereen dat je ze uitdaagt… Trouwens met warme motor afremmen bij stoplicht gaat het toerental nog verder opjagen tot bijna 2400 tpm. Ik heb VAG-com gehad, Volvo Vida Dice, momenteel WOW (voor meerdere automerken), maar helaas geen Op-Com tot mijn beschikking. Heeft iemand tips hoe deze kwaal verholpen kan worden? Kun je met Op-Com inleren, calibreren, tpm aanpassen? Is er iemand die mij kan helpen met een Op-Com regio 6644?
28 april 2019 om 19:48 #18365881Heb gezien defect ecu maar ook defect gasklephuis (magneet afgebroken).
28 april 2019 om 21:45 #18365882Dank voor je vlotte reactie Liviu2004.
Heb je een suggestie hoe ik vanaf nu verder deze storing te “lijf” ga? Ik heb geen Op-com en zodoende kom ik niet tot ECU of het opnieuw inleren daarvan. Ik zag op soortgelijke storing dat een eigenaar ook nog de sleepbanen/sleepcontacten van het gasklephuis heeft gereinigd. Zou ik alsnog kunnen doen. Weet jij of de ECU hersteld kan, indien afgebroken magneet gasklephuis ook hersteld kan, zo ja waar? Of zit ik daarmee gelijk vast aan uitwisselen van totale vervangende items? Heb deze auto nu 3 dagen en “voor leuk” naast een dagelijkse voertuig is dit allemaal ineens toch iets minder leuk…
29 april 2019 om 09:39 #18365886[quote quote=18365882] kom ik niet tot ECU of het opnieuw inleren daarvan.[/quote]
Er is niets te inleren met opcom en gasklephuis.
[quote quote=18365882]Ik zag op soortgelijke storing dat een eigenaar ook nog de sleepbanen/sleepcontacten van het gasklephuis heeft gereinigd.[/quote]
Ik denk dat dit een slecht idee is.
[quote quote=18365882]Weet jij of de ECU hersteld kan, indien afgebroken magneet gasklephuis ook hersteld kan, zo ja waar?[/quote]
Dit model ECU kan niet worden gerepareerd. Gasklephuis ook niet. Zie photos.
[quote quote=18365882]Of zit ik daarmee gelijk vast aan uitwisselen van totale vervangende items?[/quote]
Ik kan je helpen met een diagnose en mischien een andere ecu.
30 april 2019 om 18:26 #18365921Dank voor je vlotte actie Liviu2004, je kennis en kunde zijn van hoog niveau.
Met juiste tools en de wetenschap om ook te denken naast één van de toegepaste diagnosetools maakte het een indrukwekkende ervaring op mij.
Storingen zijn weg, het hart van deze dakloze Opel gaat weer als een nieuwe.
Heerlijk rustige, zeer regelmatig draaiende motor op 750 tpm (bij stationair) is weer een fantastische beleving na een paar dagen 1500-2000 tpm.
Mijn dank is groot! En het bereikt resultaat nóg groter…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.