Z12XEP nokkenas vastgelopen

Forumindex Forums Techniek Ecotec Z12XEP nokkenas vastgelopen

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    jipser

Hallo,

Ik heb onlangs een corsa c gekocht met motorschade deze had de nokkenas bout van de inlaat afgebroken waardoor de motor opelkaar is gelopen. Deze bout is afgebroken doordat de nokkanas was vastgelopen door te weinig smering waarschijnlijk. Nu heb ik een gereviseerde schone cilinder kop gemonteerd nieuwe ketting tandwielen etc. Carter pan helemaal ontdaan van black slutch nieuwe zeef in carterpan alles netjes schoon gemonteerd. Na 10 km rijden gebeurden weer hetzelfde alleen brak nu de bout van de uitlaat nokkenas de nokkenas zatweer vast door weer geen smering.

Hoe kan het dat ik met een nieuwe zeef alles schoongemaakt toch geen olie boven in de kop krijg slutch mischien in olie kanalen van het onderblok of de olie pomp defect wat denk jullie ?

Alvast bedankt Jasper

Vannos
      Deelnemer

lijkt er op dat er ergens een olie kanaal flink dicht geslipt zit. of dat de olie pomp zelf te weinig opbrengst meer heeft. Olie druk lampje gaat wel aan en uit >?

sjoerdie
        Deelnemer

Met zo een defect gekocht, en dan de pomp niet gecontroleerd of vervangen?

TheFist

Lijkt me toch als je een probleem koopt, en je dan een nieuwe kop erop zet, op zn minste toch je olie pomp controleerd?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

wim-v6
            Deelnemer

Wel belangrijk inderdaad ook de Oliekanalen door te spoelen, en Oliepomp te controleren en evt reinigen, of vervangen…

Willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.