z12xe egr afdoppen

Forumindex Forums Techniek Ecotec z12xe egr afdoppen

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Turill
    Deelnemer

Een simpele vraag..

Kun je de EGR van een z12xe afdoppen? Mijne is namelijk mogelijk kapot.
      Ik kom nergens een antwoord tegen, maar het lijkt me toch niet onmogelijk.

Bedankt!

jeroenk
      Deelnemer
        Turill
        Deelnemer

Een stap in de goede richting, maar ik vraag mij af of dit geen storing gaat geven? Misschien kan ik hem wegschrijven?

beurjean

Volgens mij gaat dit wel storing geven maar pas na een rit van +- 100 Km. Nu zijn er ook Corsa’s zonder egr, misschien dat je deze software kunt laten programmeren in je huidige Corsa. Wat misschien ook een optie is om bij het programmeren een land al Polen te kiezen die hebben niet zulke emissie eisen.

jeroenk
            Deelnemer

@Turill wrote:

Een stap in de goede richting, maar ik vraag mij af of dit geen storing gaat geven? Misschien kan ik hem wegschrijven?

Dat is een andere vraag dan die je stelde ;)

Ja, bij sommige motortypes gaat inderdaad het motormanagementlampje branden. En volgensmij niet zoals hierboven wordt beweerd bij lange ritten. Je weet echter wel waardoor het lampje dan gaat branden.

Volgensmij moet je EGR wel functioneren op het moment dat je deze afdopt.

Turill
              Deelnemer

Die link die je gaf is idd interessant maar je hebt ook dezelfde kit met een “cheater” erbij. In de tekst erbij staat dat deze nodig is bij een z12xe dus wellicht is dat dan ook wel zo. Maar het scheelt nogal.. een plaatje van 4 pond of een kitje van 25 pond.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.