Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Z1.8XE vermogen verlies.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2015 om 14:37 #18285709
Software versie maakt geen ruk uit, als die goed liep op de vorige!.
27 mei 2015 om 14:40 #18285710Hoor je een sis geluid als je na eind rijden je tankdop losdraait? Zonee word de tank niet vacuum gezogen. En bij mij ook een keer gehad dat die verstopt zat tank was dicht gezogen gewoon helemaal plat maar vermogensverlies trad pas op als die dus echt plat dicht was. En dan zou die het dus ook niet op gas moeten hebben.
27 mei 2015 om 15:24 #18285711@Haasje17 wrote:
Software versie maakt geen ruk uit, als die goed liep op de vorige!.
Was slechts een informatie bericht. Niet oververhitten voor niets. Wat is je probleem?
27 mei 2015 om 15:29 #18285712@liviu2004 wrote:
@Haasje17 wrote:
Software versie maakt geen ruk uit, als die goed liep op de vorige!.
Was slechts een informatie bericht. Niet oververhitten voor niets. Wat is je probleem?
Nou, mensen die zijn auto hebben laten chippen voor veel geld en dan software word geüpdate is software kwijt.
Software van sommige fabrikanten die chippen is niet te back-uppen.
Zelfde als EGR uitschrijven is leuk, maar het ding hoort gewoon goed te werken. Werkt die niet goed gewoon vervangen.
Software uitschrijven is leuk, maar je uitstoot verandert er wel degelijk door, wel maar heel weinig maar soms net genoeg om door de keuring te komen bijv.
Latere software van de Z18XE heeft ook als nadeel dat je maar 122pk hebt in plaats van 125pk. De vermogenscurve van verschillende Software versies verschild vaak ook nogal.
Update maar eens keer en zet voor en na op de bank en doe een reeks updates zie je de verschillen. Soms voordelig soms nadelig.27 mei 2015 om 15:48 #18285713Vectra-B1 V6 tm maart 1997software versie rijdt ook veel speelser dan de latere software welke beter voor de uitstoot en soeplesse van de motor zorgde.
De 1e software gimng het hardst.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
28 mei 2015 om 08:34 #18285714Komt ook alleen maar door die verdomde doorgeslagen co2 uitstoot. Het is goed dat je aan het milieu denken maar ze moeten niet doorslaan hierin.
80% van de plugin hybrides rijden gewoon alsof het een normale auto is. Dus heeft het milieu niks aan. Het milieu word hier echt niet beter van.
Alleen maar de mensen die hierdoor goedkoop een auto kunnen rijden. Belachelijk voor worden maar helaas wel de praktijk en niet de cijfers die ze beloofd hebben.
Ze moeten eerst eens deze mensen controleren en bekeuren. Die niet hun plugin gebruiken zoals de bedoeling is.Hierdoor worden bij de normale brandstof auto’s te veel opties gemonteerd om aan de steeds strengere regels te voldoen. Met als nadelige gevolgen
de motor steeds meer storingen krijgt die de milieu eisen. De bedoeling is goed maar in de praktijk is het helaas anders. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.