Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Z1.8XE vermogen verlies.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2015 om 17:17 #17272086
Onze vectra gts bj 2003 heeft vermogen verlies vooral bij lagere toeren. Het duurt echt lang tot dat ik snelheid/toeren kan maken. Normaal gesproken ging het veel sneller. Ik merk het verschil echt goed! We rijden op lpg, maar op benzine blijft dit probleem zich herhalen.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
Ik moet dit probleem vinden voordat ik op vakantie ga met de vectra.Groetjes Muss
26 mei 2015 om 17:22 #18285685brandstof filter?
26 mei 2015 om 18:17 #18285686@liviu2004 wrote:
brandstof filter?
Heeft dit niet met benzine te maken? Want op lpg heb ik dit probleem ook. De auto heeft zowel op benzine als lpg vermogen verlies.
26 mei 2015 om 18:24 #18285687Gaat er nog een motor lampje branden wanneer hij vermogens verlies heeft ?
26 mei 2015 om 18:26 #18285688@ZakhooiTM wrote:
Gaat er nog een motor lampje branden wanneer hij vermogens verlies heeft ?
Nee er brandt geen motor lampje
26 mei 2015 om 18:48 #18285689Ik weet niet of een turbo hebt als er echt veel vermogen verlies is.. Of hebben allen opc en diesels en turbo bij dit model vectra?? Ik doe maar een gok…
26 mei 2015 om 18:50 #18285690geen turbo. geblokkeerd kat.?
26 mei 2015 om 18:54 #18285691@bart-gsi wrote:
Ik weet niet of een turbo hebt als er echt veel vermogen verlies is.. Of hebben allen opc en diesels en turbo bij dit model vectra?? Ik doe maar een gok…
Z1.8XE heeft geen turbo, de 2 liter 4 cilinder vectra c heeft wel een turbo dacht ik. Maar goed toch bedankt voor je reactie. Dat is het dus ook niet
26 mei 2015 om 19:01 #18285692Bij mij weten is rijden op LPG 10% minder vermogen / pk’s dan dat je op benzine rijdt :hmmz
Maar aangezien het bij beide brandstoffen treft, gok ik dat de wisselklep van LPG benzine slechter is gaan werken?
(mits je een automatische omschakel systeem hebt van Benzine naar LPG)Of zou dit niet mogelijk zijn, dat die schakelaar niet meer zo goed werkt automatisch of hand :hmmz
26 mei 2015 om 19:16 #18285693@total_recall wrote:
Bij mij weten is rijden op LPG 10% minder vermogen / pk’s dan dat je op benzine rijdt :hmmz
Maar aangezien het bij beide brandstoffen treft, gok ik dat de wisselklep van LPG benzine slechter is gaan werken?
(mits je een automatische omschakel systeem hebt van Benzine naar LPG)Of zou dit niet mogelijk zijn, dat die schakelaar niet meer zo goed werkt automatisch of hand :hmmz
We hebben een systeem die automatisch omschakelt. Ik denk niet dat het met de lpg systeem heeft te maken. Onze lpg systeem is nog niet eens een jaartje oud. Ik rij niet altijd op lpg af en toe rij ik wel eens op benzine als ik bijv. geen tijd heb gehad om lpg te tanken.
26 mei 2015 om 19:17 #18285694@liviu2004 wrote:
geen turbo. geblokkeerd kat.?
Bedoel je de katalysator? Ik weet niet of dat zo aan de katalysator ligt.. misschien moet ik mijn katalysator maar eens laten nakijken.
26 mei 2015 om 19:20 #18285695Denk dat de kat voor beide speeld omdat zowel gas en benzine uitlaatgassen door je uitlaat gaat dus ik denk dat dat het ook niet is… In theorie.. In praktijk kan alles altijd anders zijn…
26 mei 2015 om 19:28 #18285696Is je brandstoffilter al eens vervangen??
26 mei 2015 om 19:34 #18285697Misschien een gek gedacht, maar zou je eens kunnen kijken hoe je gasklep eruit ziet ?
Heb wel eens gehad dat deze zwaar vervuilt was en ook soms dit soort klachten veroorzaakte, nadat ik deze schoon had gemaakt was het euvel opgelost.
Verder zou het een LMM kunnen zijn die begint op te raken waardoor deze niet goed meer reageert op lagere lucht volumes, luchtfilter welke zwaar vuil is of brandstof filter welke aan vervanging toe is.Edit :
Verder zou je ook eens de EGR kunnen uitbaggeren als deze erop zit :)26 mei 2015 om 19:40 #18285698Brandstoffilter is al tijdje terug vervangen. Kan het ook aan de einddemper liggen? Deze is wel aan vervanging toe.
Gasklep moet ik nog kijken. Misschien moet ik deze verschonen.
Hoe kan ik erachter komen dat de LMM begint op te raken? Deze wil ik ook wel eens controleren.Bedankt voor jullie reacties!
26 mei 2015 om 19:42 #18285699@ZakhooiTM wrote:
Edit :
Verder zou je ook eens de EGR kunnen uitbaggeren als deze erop zit :)EGR heb ik niet zo veel verstand van:(
26 mei 2015 om 19:47 #18285700EGR zit met 2 boutjes vast, heb je er zo vanaf. Uitbaggeren kan je met remmen of inlaat reiniger schoonmaken.
Wat je ook kan doen eens testen wat er gebeurd als je de stekker van de EGR klep aftrekt en dan stuk gaat rijden, kijk of je dan iets van verschil merkt (anders dan een lampje op dashboard :)LMM kan je niet makkelijk zonder uitlees gereedschap testen, hier heb je dus een Tech2 of OP-COM voor nodig
26 mei 2015 om 19:59 #18285701himm oke dat EGR is wel interessant:) Ik kan het wel met een op-com uitlezen. Waar moet ik dan op letten bij het uitlezen?
26 mei 2015 om 20:03 #18285702De hoeveelheid kg/h van de Mass Air Flow Sensor. Stationair moet deze tussen de 7-19 zitten waarbij bij mij 10-12 kg/h normaal is.
Wat je zou kunnen doen is met de OP-COM een opname maken tijdens rijden (dus Opname starten en rijden) deze krijg je dacht ik als bestand en kan je denk wel ergens uploaden en anders geef ik je wel een plek waar je het neer kasn zetten.26 mei 2015 om 20:17 #18285703Ik wil graag wel rijdend opname maken, maar helaas is mijn batterij van me laptop stuk. Wanneer ik deze uit de lader haal valt hij binnen enkele seconden uit:( Ik ga zo even met op-com uitlezen.
26 mei 2015 om 20:20 #18285704Denk niet dat egr gedoe uitmaakt echt dit lijkt mij op een defecte luchtmassameter (hoeft niet het lampje perse voor te gaan branden). Of een verstopte katalysator.
27 mei 2015 om 07:09 #18285705Lijkt inderdaad op een slecht werkende luchtmassameter.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 mei 2015 om 11:07 #18285706Ik zie dat zo’n luchtmassameter rond 250 euro kost. Kan ik geen gebruikte luchtmassameter bij de sloop halen?
Ik heb gisteren nog met de op-com uitgelezen en de foutcodes opgeslagen. link voor het bestand: http://www.filedropper.com/diagreport2004vectra-csignumvoertuigdtc-informatievoertuig201505262254″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Weet niet of dit voldoende is.27 mei 2015 om 11:18 #18285707hmmmm, zou misschien je brandstof tank (gedeeltelijk) vacuüm trekken aangezien je tankontluchting niet werkt ?
Weet niet of het enig sinds veilig is om zonder tankdop een kleine rit te maken :)27 mei 2015 om 14:00 #18285708Ik denk dat je ook nog een oude software, 3010. (niet 100% zeker). De nieuwste software is 3072.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.