Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › z1.2xe motorlampje brand
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2012 om 21:30 #17241315
Al een lange tijd heb ik een probleem met mijn opel corsa c z1.2xe.
Af en toe gaat het motorlampje branden. (eens in de maand)
Heb toen een ander gaspedaal erin gezet, omdat ze aan het ouwehoeren waren geweest met het pedaal.
Afstellen met stationeer waarschijnlijk. Een lading kit zat om het elektrische gedeelte. Omdat ze wat af hadden laten knappen.Ging enige tijd goed tot vorige week toen het erger werd en bleek dat er ook water naar binnen stroomde.
Zomer is voorbij, het regenseizoen is begonnen.Geconstateerd dat er water aan de bestuurderskant naar binnen kwam.
Afvoergoten onder de ruitenwissers verstopt.
Vorige week dat verhaal opgelost.Tot gisteren.
Gisteren reageerde hij helemaal niet meer op het gaspedaal, lampje ging weer branden.
Vandaag gekeken. Gaspedaal met elektronica leek niet nat te zijn geworden.
Stekker wat op het gaspedaal zit was aangetast. Leek kortsluiting gehad te hebben.
Andere stekker van de sloop gehaald en eraan gesoldeerd.
Probleem niet verholpen.
Loopt nu continu op noodprogramma.Kan ik mijn auto zelf uitlezen?
Of iemand een idee wat mijn probleem kan zijn?Groetjes Martijn
11 november 2012 om 12:49 #17917568Kan best aan de BCM liggen, het water is namelijk je auto binnen gekomen via deze BCM , en die kan dan best eens nat geweest zijn vanbinnen..
Willem
11 november 2012 om 13:33 #17917569Als ik hem laat uitlezen geeft hij dan een foutmelding dat het daar wegkomt?
11 november 2012 om 13:34 #17917570jupzz
11 november 2012 om 20:30 #17917571Deze week maar uit laten lezen.
Maar hoe weet je zo zeker dat dit de plek is waar het water binnen is gekomen?12 november 2012 om 20:52 #17917572jij zegt dat aan de bestuurderskant naar binnen kwam
in 99 van de 100 gevallen loopt dit zo door de BCM naar binnen..
Kwaaltje van de Corsa-C
Willem
12 november 2012 om 23:32 #17917573Wat betekend letterlijk bcm en zijn functie dan?
En de combinatie… foutcode geven, die weer in combinatie ‘niet reageren op gaspedaal’ is dat logisch?Martijn
(donderdag uitlezen)
13 november 2012 om 08:24 #17917574Er zijn verschillende topics met lekkage problemen voor de Ctjes.
Het meest voorkomende is idd de BCM kast(board-computer-module) die naast je ruitensproeireservoir zit.
Uitlezen geeft uitsluitsel wat jou probleem is.13 november 2012 om 22:21 #17917575Letterlijk BCM:
Body
Control
ModuleWillem
14 november 2012 om 23:12 #17917576Als de bcm kapot is, wat is dat wijsheid, nieuw of van de sloop?
Normaal als er geen water bij komt, voldoet 1 van de sloop ook wel toch?Hoop dat morgen uitlezen uitsluitsel geeft, rijd al een paar dagen op noodprogramma en ben blij dat hij de 80 km/u haalt :S
15 november 2012 om 12:30 #17917577@ willem:thnx :thumb
15 november 2012 om 22:17 #17917578Vandaag heen uitlezen geweest. Conclusie weer iets richting gaspedaal… deed wel heel raar zei de bewuste man.
Geen of slechte voeding/massa… vaag.
Had vorige week een nieuwe stekker eraan gezet, met haast, omdat de ouwe stekker 4/6 pootjes min of meer versmolten was.
Die had ik aan elkaar gezet met amp stekkertjes, ivm tijdnood.
Vanavond de stekker eraan gesoldeerd, tot mijn verbazing had ik 2 draden verwisseld.
Dat verklaarde de motorstoring :S
Nu werkt alles weer naar behoren.
Hopen dat het nu goed blijft met een verse stekker en gaspedaal.Verder de bak bij het bcm-gedeelte gedemonteerd. Afdichtingsrubber van het deksel is helemaal poreus.
Bak stond een laagje water in.
Dat verklaard dus het water wat naar binnen stroomde.
Het weekend alles maar eens netjes afkitten.Bedankt iedereen voor de gewenste info!
Groetjes Martijn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.