Z 16 XER, toerental zakt traag/gas blijft hangen

Forumindex Forums Techniek Ecotec Z 16 XER, toerental zakt traag/gas blijft hangen

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Nitram

Sinds een aantal maanden zijn we in het bezit van een Astra H station (Z 16 XER) Af en toe lijkt het alsof het gas blijft hangen, na het intrappen van de koppeling blijft het toerental hangen rond de 2000 toeren of zakt dan heel langzaam terug. Het lijkt dan net alsof je niet kunt autorijden.. :D
      Ik heb al eens ergens gelezen dat dit zo hoort (afstelling i.v.m. Milieu eisen??) maar kan het mij niet voorstellen, bovendien doet het “probleem” zich maar af en toe voor.
      Donderdag ga ik er mee naar de dealer, heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
      Alvast bedankt!

66
      wim-v6
      Deelnemer

Z16XEP denk ik????

Willem

Nitram

Heb het zojuist even gechecked, op het blok zit een sticker met Z16XER..

RISL
          Moderator

En wat staat er op je kentekenbewijs? Je kan het ook online bij de rdw even nakijken.

Nitram

Op het kenteken kan ik geen motorcode vinden, via de rdw ook niet maar daar staat wel het vermogen vermeld. (85 kW)
              Voor zover ik weet heeft de Z16XEP 77 kW en de Z16XER 85 kW
              Bovendien zit de bewuste sticker op het blok, dus in principe lijkt het mij duidelijk.

Haasje17
              Moderator

De motorblokken zijn vrijwel identiek de XEP en XER zijn gelijk op de software na. Heb het eens eerder gezien, hierbij was toen de temperatuursensor stuk.

corsa_c20xe
                Deelnemer

Een Z16XER heeft nokkenasverstellers een XEP niet.

Probleem komt mij niet bekend voor.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.