Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Yes we got him! Monza Keinath KC5 (foto-update 8-9-2013)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 augustus 2013 om 20:17 #18141943
vet man! mooi hoor.
veel plezier ermee.
2 augustus 2013 om 20:18 #18141944Rvs aan gewoon staal lassen is verre van ideaal. Roest ook een heel stuk sneller.
2 augustus 2013 om 20:21 #18141945AnoniemLid sinds:
1 January 1970De puntlassen zullen inderdaad goed behandeld moeten worden. Maar de dorpel zelf zal nooit meer roesten. :D
2 augustus 2013 om 20:42 #18141946AnoniemLid sinds:
1 January 1970wist niet meer zeker of de versteviging middels de koker, in stand was gekomen,
of dat de versteviging elders in het chassis was gehuisvest,
aan de knikpunten te zien onder de koker was dat dus wel het geval, thnx ;)heb hier anders wel een plaatwerker, die het geduld heeft,
en het evt recht kan krijgen voor je, zo houdt je het org laswerk in takt,
tenzij de cabrio-versteviging achter de koker een douw heb opgelopen,
of dat er rond de laspunten roestvorming is opgetreden.
Het beste is, het zo origineel te laten en kijken of herstel zo mogelijk is. :thumbde nieuwe kokers komen er ook niet altijd mooi en recht aan,
vooral met ‘imitatie’, waar het hier om gaat,
ontkomt deze koker niet aan een beetje plamuur. :hmmzvandaar eerst optie bekijken of plaatwerk herstel mogelijk is,
kan het op de foto niet goed beoordelen,
maar wat ik zo kan zien, schijnt het mee te vallen :thumbup2 augustus 2013 om 20:46 #18141947AnoniemLid sinds:
1 January 1970Deze kokers zijn krom en waarschijnlijk ook roestig. Ook niet imitatie leverbaar. Daarom geef ik deze aan een vriend mee, die ze exact namaakt van rvs. Uiteraard worden ze wel weer gewoon wit mee-gespoten als de gehele auto gespoten wordt. Dit is nodig omdat de lak op veel plaatsen slecht is.
2 augustus 2013 om 20:53 #18141948AnoniemLid sinds:
1 January 1970Maargoed, ik moet dit nog aanpakken en misschien ga ik dan toch voor andere werkwijze. Maar vooralsnog denk ik dat vervangen voor rvs het gemakkelijkst is.
2 augustus 2013 om 21:05 #18141949AnoniemLid sinds:
1 January 1970deze cabrio verdiend het beste, Ed, neem er de tijd voor,
jullie staan er beter voor te kijken dan wij, als foto-toeschouwer :mrgreen:En dat er hier en daar meningen vrijgegeven, waaronder die van mij,
tja, misschien dat jij daar je voordeel uit kan halen,
als het maar ten goede komt aan de Keinath, toch? :worsik vind het een prachtige wagen,
ben zelf niet een cabrio-lover, maar deze mag er zijn :wub
misschien omdat het voorheen een Monza was :hmmz :D2 augustus 2013 om 21:21 #18141950AnoniemLid sinds:
1 January 1970Uiteraard het beste voor de Keinath, geldt trouwens voor al onze hobbyauto’s
Ik ga altijd voor het beste, lukt dit niet om financiele reden, dan spaar ik totdat dit later wel past. Maar met minder neem ik geen genoegen.
Zo is onze Keinath zeker niet de mooiste, en kan het nog wel maanden of misschien wel jaren duren voordat hij is zoals ik wil. Jullie reacties neem ik zeker tot me, en probeer er zeker mijn voordeel mee te doen. Immers ben ik geen restaurateur, maar computertechnicus. Er zeker veel vakmensen op het forum die het beter weten als mij, en zo hoor ik ook graag hun tips.3 augustus 2013 om 10:32 #18141951AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gaat helemaal goedkomen, met geduld kom je tot een ‘schone zaak’, of zoiets degelijks, haha
tot die tijd, af en toe lekker ‘cruisen’ met de fam :thumb:wub
4 augustus 2013 om 13:26 #18141952Let wel op dat er grotere kans is op elektrolytische corrosie als je staal en rvs op elkaar maakt, dus ik weet niet of het ideaal is om de dorpel overzetstukken van rvs te maken.
6 augustus 2013 om 08:17 #18141953RVS is edeler dan staal. Je staal gaat zich opofferen voor het RVS. Een echte corrosieingenieur zal zeggen dat je daar een electrolyt voor nodig hebt (water). Maar sta er niet raar van te kijken dat je staal ergens in een keer is doorgerrot waar je het niet verwacht.
Of je moet alles van RVS maken (back to the future!)Waarom niet gewoon een koker zetten van koolstofstaal? goedkoper, makkelijker en beter te lassen. Als je het vervolgens goed behandeld en bijhoudt heb je helemaal geen RVS nodig!
6 augustus 2013 om 08:26 #18141954AnoniemLid sinds:
1 January 1970@DevilraY wrote:
RVS is edeler dan staal. Je staal gaat zich opofferen voor het RVS. Een echte corrosieingenieur zal zeggen dat je daar een electrolyt voor nodig hebt (water). Maar sta er niet raar van te kijken dat je staal ergens in een keer is doorgerrot waar je het niet verwacht.
Of je moet alles van RVS maken (back to the future!)Waarom niet gewoon een koker zetten van koolstofstaal? goedkoper, makkelijker en beter te lassen. Als je het vervolgens goed behandeld en bijhoudt heb je helemaal geen RVS nodig!
Is wel een overtuigend woord, het zal dan staal worden (koolstofstaal). inderdaad goedkoper. Alleen even bedenken hoe ik de binnenkant behandel.
6 augustus 2013 om 11:18 #18141955Ik moet over korte termin na denemarken , da is iemand die mij bodydelen van carbon maakt, misschien is dit en oplossing voor jou om die drempels ook van carbon te maken , steviger gaat haast niet.
Gr. Peter6 augustus 2013 om 11:53 #18141956Heb je de GSE verkocht of heb je hem uit de verkoop gehaald?
6 augustus 2013 om 16:13 #18141957@Senatorman wrote:
@DevilraY wrote:
RVS is edeler dan staal. Je staal gaat zich opofferen voor het RVS. Een echte corrosieingenieur zal zeggen dat je daar een electrolyt voor nodig hebt (water). Maar sta er niet raar van te kijken dat je staal ergens in een keer is doorgerrot waar je het niet verwacht.
Of je moet alles van RVS maken (back to the future!)Waarom niet gewoon een koker zetten van koolstofstaal? goedkoper, makkelijker en beter te lassen. Als je het vervolgens goed behandeld en bijhoudt heb je helemaal geen RVS nodig!
Is wel een overtuigend woord, het zal dan staal worden (koolstofstaal). inderdaad goedkoper. Alleen even bedenken hoe ik de binnenkant behandel.
Nou, daar zijn slangetjes voor, voor op een verfspuitje. Het is een slang van ongeveer anderhalve meter met op het einde een sproeikop. Je kan ze ook zelf maken door een banjobout op elke vlakke kant een gaatje in te boren en die vervolgens op een slang te zetten. De bout moet wel door de ontwateringsgaatjes van je dorpel/kokers kunnen.
Ik zal eens op de doos kijken wat voor merk het is. Hiermee behandel ik de dorpels, maar ook de chassisbalken en andere kokers in de bodem. Meestal spuit ik er Owatrol in, maar andere verf of coating kan natuurlijk ook.Voor je de dorpel erop last kun je het plaatwerk daar waar je niet last al netjes coaten, moet je bovenstaande alleen terhoogte van de lassen uitvoeren.
6 augustus 2013 om 16:16 #18141958AnoniemLid sinds:
1 January 19706 augustus 2013 om 16:46 #18141959Owatrol is mooi spul omdat het over lichte roest heen kan. De eigenschap van owatrol zorgt er voor dat het zuurstof en vocht verdringt en daardoor voor een geweldige afsluiting van het onderliggende metaal. Na droging kan je er met lak overheen.
9 augustus 2013 om 16:00 #18141960Ten eerste. Gefeliciteerd met je aanwinst. In mijn bescheiden mening, de mooiste Monza ooit gebouwd. Ik ben zelf wel een groot coupe en cabrio liefhebber, en vooral open is de KC5 erg mooi. :thumb :thumb :thumb
Ook de combi van het wit en rood is super. :thumb Je zit hem meer in wit/wit uitvoering.Veel succes met je restauratie van de wagen. De auto is het absoluut waard, en je verdient je investering dubbel en dwars terug.
15 augustus 2013 om 15:39 #18141961AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gescoord via Ebay en vandaag ontvangen. Originele Keinath prospectus 8 pagina’s full color. (mijn eerste ebay aankoop :afro )
15 augustus 2013 om 16:02 #18141962mooi man :thumb
8 september 2013 om 20:54 #18141963AnoniemLid sinds:
1 January 1970Afgelopen weekend een zeer leuke meeting gehad op de Big Opels jaarmeting, waar ik David heb ontmoet.
Hij heeft de enigste Keinath KC5 in de UK.Samen even een paar mooie foto’s geschoten.
Een zeer en interessant weekend gehad, en ook nog met een mooie beker naar huis mogen gaan.
9 september 2013 om 06:01 #18141964Dat rode interieur is wel heel wat mooier dan het witte leer.
En de originele grill staat ook mooier. Je houdt ‘m toch wel zoals hij nu is?Wel ontzettend leuk om er 2 op de foto te hebben :thumb
9 september 2013 om 06:06 #18141965AnoniemLid sinds:
1 January 1970Uiteraard blijft hij helemaal origineel, en wil ik niets veranderen. Wel is hij nog verre van smetteloos, dus dat gaan we de komende jaren aanpakken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.