Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Yes we got him! Monza Keinath KC5 (foto-update 8-9-2013)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2013 om 21:00 #18141893AnoniemLid sinds:
1 January 1970:wub
ennuh….is dat dezelfde die we op dat zweedse blog hebben gevonden ?? :hmmz
viewtopic.php?f=14&t=172757&start=50
btw: leuke foto’s :thumb
9 mei 2013 om 21:04 #18141894AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja. Via via en met veel geluk heb ik de eigenaar gevonden. Ben moe, en mis nog even me laptop maar zal morgen het hele verslag geven hoe het is gegaan.
9 mei 2013 om 21:16 #18141895AnoniemLid sinds:
1 January 1970Was de zoektocht niet voor niets geweest,
kwam um toevallig tegen op het net king:Doe lekker rustig aan, lekker languit, de Keinath is binnen :thumb
9 mei 2013 om 21:38 #18141896ben heel benieuwd naar het verhaal…en de foto’s…! :thumb
10 mei 2013 om 06:19 #18141897Super mooie wagen. Cabrio rules !
Veel plezier er mee10 mei 2013 om 07:45 #18141898Mooie auto en een heel leuk kenteken,veel plezier met de wagen maar dat gaat vast lukken :thumb
10 mei 2013 om 12:05 #18141899AnoniemLid sinds:
1 January 1970Helemaal weer thuis met de Keinath.
Hoe is het allemaal gegaan:
Naar aanleiding van het volgende topic: Opel Monza GSE Keinath Cabrio. Waar zijn ze?
Waarmee mijn bedoeling was om alle ooit bestaande exemplaren van deze zeldzame auto in kaart te brengen. Er werd grondig door veel leden gespeurd op het internet en al snel ontstonden er foto’s van verschillende Keinath’s.
Monzaron plaatste onderstaande foto van, welke van een Zweedse blog af kwam.
Hij heeft mij toen geholpen aan de afkomst van deze foto, waarvoor ik hem zeer dankbaar ben :wors en hiermee ben ik verder gaan speuren.
Ik heb contact gezocht met de eigenaar van deze blog, waarop nog veel meer exotische auto’s stonden, en gevraagd hoe hij aan deze foto kwam. Alle foto’s op zijn blog heeft hijzelf gemaakt, en reist daarvoor veel naar meetings, shows en evenementen. Maar de Keinath had hij gemaakt tijdens een vakantie in 2010. In 2011 was hij weer in hetzelfde pittoreske vissersdorpje, helemaal aan de oostzijde van Zweden, direct aan de Baltische zee, waar hij weer dezelfde auto aantrof, op de oprit van een huisje.
Hij is toen op zoek gegaan naar de originele foto waarop het kenteken nog te achterhalen was. Via de Zweedse RDW ben ik achter de huidige naam van de eigenaar en zijn contactgegevens gekomen. Het bleek een (beroemde) zweed te zijn, een oudere man van 83 die nog zeer actief is met schrijven van boeken en het runnen van zijn bedrijf.
Ik heb hem gevraagd of hij zijn auto nog had, en of hij bereidt was om deze te verkopen. In eerste instantie zij hij nee, maar na overleg met zijn vrouw, en na het overwegen van mijn bod heeft hij mij toch die auto gegund. Dit alles speelde af in januari 2013. Pas in mei 2013 mocht ik de auto komen ophalen. Eerder liet het koude en slechte weer het niet toe. Ook stond de auto in een winterstalling, samen met een aantal boten.Zo ben ik in de 1e week mei, per vliegtuig naar zweden gevlogen om de auto op te halen.
Ik ben door die meneer heel vriendelijk ontvangen, hebben samen door zweden een rondrit gemaakt, gegeten en ben daar blijven logeren.
Ik heb alle documentatie, onderhoudspapieren, en de volledige geschiedenis ontvangen van deze auto. Zo is deze Keinath in 1985 tezamen met twee andere Keinaths Zweden binnengekomen ter promotie van Opel in Zweden. Deze auto betrof de meest extravagante versie, wat ook duidelijk te zien is aan het bloedrode interieur. Ook zat er bij deze auto een leren cap en cabriobril met het Keinath Logo. En was er voor de dame een leren handtasje met logos. Deze leuke gadgets heb ik ook allemaal bij de auto meegekregen.Hierbij de foto’s van het reisverslag.
Met het vliegtuig naar Stockholm
Had een klein geschenk gemaakt, met een foto op de achtergrond welke ik van hem had ontvangen.
Op de boot van Denemarken naar Duitsland
Thuis aangekomen is onze zoon (10 jaar) direct met de Keinath cap en bril in de auto gaan zitten.
10 mei 2013 om 12:51 #18141900echt onwijs gaaf :thumb
10 mei 2013 om 16:28 #18141901Helemooie monza :thumb
10 mei 2013 om 18:44 #18141902AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi geschreven, met als uitsmijter de race-oma, staat haar goed, houden zo :mrgreen:
Ik merkte voorheen in de Keinath topic, tijdens ‘onze zoektocht’ naar Keinath’s
dat je er klaar voor was, je wilskracht, om er een te vinden en krijgen was toen al enorm. :thumbBen daarom meegegaan en een periode diep het net ingedoken,
zoveel mogelijke Keinath’s ‘boven water’ te halen,
met als mijn persoonlijke klapper, die Keinath uit het zweedse blog uit 2010.
klapper in die zin, omdat het simpelweg niet op een showcar leek,
daar waar anderen wel als schow-stukken tentoongesteld stonden foto’s.Deze Monza stond er maar, zonder kenteken,
je zou je bijna kansrijk gaan voelen door deze wagen op te gaan zoeken,
tenminste dat was mijn gevoel :hmmzIk feliciteer jullie met deze mooie aanwinst,
en je wilskracht, die je uiteindelijk gebracht heeft,
naar de eigenaar van deze Keinath , zoals op het zweedse blog afgebeeld was. king:ik heb je nieuwe aanwinst, de Monza Keinath, nader bekeken. :wors
Al met al lijkt het me een zeer goede basis om uit te werken naar perfectie,
wat deze cabrio goed zal gaan doen, ik persoonlijk zie pas een mooie cabrio,
als ie strak in de lak zit, net interieur, en een mooi en goed dak heeft.zie hier en daar bij deze wel plekkies, oude schade, rechts achter onder de lijst,
zoals foto op zweedse blog, niet mooi klaar gemaakt, die antenne zooi mag naar mijn mening eraf,
kokerbalk rechts beetje minder mooi afgewerkt dan links.Allemaal plaatwerk en spuitwerk, is goed te doen,
denk na spuitbeurt bijna nieuwe en strakke Keinath,
ik zou het iig laten doen, gaat super uitzien bij een Monza als deze in zijn soort :wubMaar eerst …….samen veel plezier gewenst met de Monza Keinath C5 ;)
10 mei 2013 om 18:56 #18141903AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bedankt voor de leuke reacties.
De Keinath lijkt op de foto netjes maar in werkelijkheid dient er wel het een en ander aan te gebeuren.
Zo is de auto 12 jaar niet gewassen en gepoetst dus hier hebben we wel een beste klus aan, daarnaast zijn de banden uitgedroogd, de uitlaat lekt, en dient de kap vervangen te worden, en zal de auto ooit nog eens overgespoten moeten worden.
De auto heeft eigenlijk geen kilometers gemaakt, in de winter binnen gestaan, en in de zomer in de volle zon gestaan met de kap dicht. Voordeel hiervan is dat het interieur nagenoeg nieuw is, maar het dak hiervan wel de littekens heeft. Er zit nog het originele dak op.
Op het reservewiel (heeft ook een LM velg, en is geheel nieuw :angel ) na zullen alle velgen opnieuw gepolijst moeten worden, omdat er op de vlakken die origineel gepolijst zijn, nu met zilververf behandeld zijn.
Ook de lak, banden en rubbers hebben te lijden gehad in de zon, en dienen vervangen te worden.
Maargoed, het hoeft niet allemaal in 1 maand klaar, en de auto zal de komende maanden steeds mooier gaan worden.
Maar we hebben dus wel weer wat te doen.10 mei 2013 om 19:14 #18141904Je hebt hem en kan me voorstellen dat je trots bent je hebt iets wat je mischien al een tyd wou
Had ik met mijn cabrio ook heb hem immidels 6 jaar en hopelijk dit jaar klaarHet gaat erom dat je iets hebt wat niet 123 op elke straat hoek te koop is
Veel plezier er mee
10 mei 2013 om 20:29 #18141905mooi verhaal…mooie auto…!
Wat wenst een mens zich nog meer..! :thumb
Leuk man…beel plezier met opknappen…! king:10 mei 2013 om 20:34 #18141906moooi verhaal om te lezen en de bij behorende pics :jerry :jerry :thumb
10 mei 2013 om 20:50 #18141907Mooi verslagje.
Veel plezier ermee.
11 mei 2013 om 12:56 #18141908Mooie wagen!
Ben benieuwd om ‘m in het echt te zien!Gaaf dat alle originele ‘geschenken’ er nog bij zitten, dat maakt de auto compleet :thumb
11 mei 2013 om 15:04 #18141909Vette wagen, en nog mooier verhaal! Dit is een echte unieke verschijning, en met de historie en papieren erbij een exemplaar dat je moet koesteren! Geen 24V of andere ongein, gewoon he-le-maal origineel houden en super strak maken!
15 mei 2013 om 20:02 #18141910AnoniemLid sinds:
1 January 1970Keinath goedgekeurd door de rdw met een beetje geluk eind volgende week krijgen we het kenteken
15 mei 2013 om 22:12 #18141911Mooie wagen!
En met de goedkeuring weer een stapje dichter bij het uiteindelijk doel…
Succes met het opknappen! :thumb
16 mei 2013 om 06:28 #18141912Dat is goed nieuws!
Hoeveel km staat er eigenlijk op de teller? Of heb ik daar overheen gelezen?16 mei 2013 om 06:37 #18141913AnoniemLid sinds:
1 January 197075850 km stand
16 mei 2013 om 07:11 #18141914@Senatorman wrote:
Keinath goedgekeurd door de rdw met een beetje geluk eind volgende week krijgen we het kenteken
kijk dat zijn goede berichten heb je er veel aan moeten doen of ben je er zo eerst naar toe gegaan
blijft een apart wagentje :thumb
16 mei 2013 om 09:05 #18141915AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb hem bij de plaatselijke garage eerst laten voorkeuren. Hier direct al de koplampen laten afstellen. Technisch was de auto geheel in orde, alleen de uitlaat lekte op twee punten. De uitlaat is vrij nieuw, maar de aansluitpunten zaten niet goed vast. De banden hadden uitdrogingsscheurtjes, maar zolang er geen karkas te zien is, is dit geen afkeur.
De RDW heeft hem nu geschouwd. (Geen van de medewerkers hadden nog nooit zo’n auto gezien :D )
Nu wachten op het kenteken, daarna platen halen, en dan kan de garage de auto afmelden.
Zelfs de koplamp-spoeiers en de koplampwissers werken
16 mei 2013 om 09:39 #18141916Ik denk dat sowieso niet veel mensen deze auto ooit in het echt hebben gezien.
17 mei 2013 om 09:21 #18141917Ik had er voor het eerst topic ook nog nooit van gehoord.
Mooi reis verslag en veel plezier er mee. :thumbup :thumbup :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.