[Y32SE] Lekke katalysator? Mogelijkheden RVS?

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz [Y32SE] Lekke katalysator? Mogelijkheden RVS?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    warhamstr
    Deelnemer

Een goede kerstavond.

Me zit met een probleem. Ik rijdt een Omega met een Y23SE. (dat is niet zo’n probleem overigens :wub )

Probleem is dat de uitlaat nogal een kabaal maakt (koud erger dan warm). Vorige week de pijp geïnspecteerd en tot de conclusie gekomen dat de twee voorpijpen lek zijn/dat beginnen te worden te zijn. Narigheid is dat er in elke pijp, volgens mij, twee katalysatoren zitten…

Nu is het vervangen van de hele lijn voor originele onderdelen een beetje schreeuwend duur. En imitatie heb ik slechte ervaringen mee.

Kan je zo’n uitlaat namaken in RVS? Hoe doe ik dat met de Kats? Of is het wijs om, nu het nog kan, de voorpijpen te repareren en waar mogelijk te conserveren. En dan de rest tot einddemper te vervangen voor RVS? Wat zijn daar de nadelen van? Verkeerde waardes voor de Lamdas’s met als gevolg storingen en foutcodes?

Heb al eea uitgespookt met auto’s maart dit is een beetje nieuw terrein zegmaar. Graag meningen/advies/tips/tops enz.

wim-v6
      Deelnemer

Uiteraard kan dat, maar ook dat zal prijzig zijn.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

warhamstr
        Deelnemer

Wat kan? Volledig RVS inc kats? En gaat dat goed met de lambdasondes?

warhamstr
          Deelnemer

Kick! Nu ook MM-lampje aan op het dash…

Corsa_GSi
            Deelnemer

Natuurlijk kan je de uitlaat geheel in RVS met sportkats laten maken, geen idee wat dat zou gaan kosten.
              Neem daar voor eens contact op met bijvoorbeeld Botter (zit hier op het forum), die maakt heel veel uitlaten opmaat en van RVS.

Zo te zien kan je het hele systeem vanaf kat al kant en klaar ook kopen:
              http://www.simons-uitlaten.nl/contents/nl/d903_Simons_Sportuitlaat_Omega_B.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Friedrich Motorsport wordt in Duitsland regelmatig gebruikt:
              http://www.friedrich-motorsport.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;

De voorpijp is zo te zien inderdaad met 2 kats vanaf spruitstuk naar rest van de uitlaat.

op ebay zie ik een KOMPLETE uitlaat (inc kats) voor 510 pond:
              http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-OMEGA-3-2-V6-01-04-FULL-EXHAUST-BACK-BOX-CENTRE-SILENCERS-TWIN-CATS-/261323987825″ onclick=”window.open(this.href);return false;

theunm

weet niet wat vaardigheden zijn mbt metaalbewerking buisbuigen ?

technisch is alles mogelijk je huidige kats er inlassen of wat algezegd wordt sportkats plaatsen
                maar of dit alles goedkoper is als een aftermarkt uitlaat.

misschien kijken of er een aftermark merk wat minder slecht is

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.