Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Y3.0DT loopt onregelmatig!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2015 om 19:35 #17272043AnoniemLid sinds:
1 January 197024 mei 2015 om 09:30 #18285399Die vervuiling is niet extreem maar voldoende om de regelkleppen te laten verstoppen. Verwacht met deze vervuiling niet dat de pomp geheel defect is. Wat voor brandstofdrukken behaal je en wanneer loopt die onregelmatig? Mogelijk enkel de het filter vervangen en regelkleppen vervangen maar zou eerst een goede diagnose doen. Gebruikt wel een origineel filter ivm met correcte afdichting en het voorkomen van lucht in je brandstofsysteem.
Jij zegt een Z30DT maar die heeft 184 pk en enkel geleverd in de C2. Een Y30DT heeft 177pk en geleverd in de C1!
Greetz c00kie
24 mei 2015 om 12:05 #18285400AnoniemLid sinds:
1 January 1970Had ik dat fout van de Z en Y :???:
Verder nog niet uitgelezen
24 mei 2015 om 13:50 #18285401Maakt niet uit maar bij een Z motor zitten meer onderdelen die dit probleem kunnen veroorzaken.
24 mei 2015 om 19:39 #18285402@C00kie wrote:
Die vervuiling is niet extreem maar voldoende om de regelkleppen te laten verstoppen. Verwacht met deze vervuiling niet dat de pomp geheel defect is. Wat voor brandstofdrukken behaal je en wanneer loopt die onregelmatig? Mogelijk enkel de het filter vervangen en regelkleppen vervangen maar zou eerst een goede diagnose doen. Gebruikt wel een origineel filter ivm met correcte afdichting en het voorkomen van lucht in je brandstofsysteem.
Jij zegt een Z30DT maar die heeft 1184 pk en enkel geleverd in de C2. Een Y30dt heeft 177pk en geleverd in de C1!
Greetz c00kie
Z30DT 1184PK :angel DAT wil IK OOK :mrgreen:
24 mei 2015 om 19:52 #18285403LOL :D
26 mei 2015 om 19:33 #18285404De vraag welke Helmer hierboven stelt betreft mijn signum welke ik onlangs heb aangeschaft.
Betreft inderdaad een Y30DT motor.De motor loopt stationair iets onregelmatig.
En als je er mee gaat rijden en vol gas geeft (automaat) begint hij in te houden. En tijdens het rijden schokt hij heel af en toe en houdt hij in.Hoe kan ik de brandstofdrukken meten, en kan ik het oorspronkelijke brandstof filter weer terug plaatsen vastschroeven.
Of moet er altijd een nieuwe in.PS. Helmer is afgelopen zaterdag even langsgeweest en heeft mij meegeholpen om de MULTI CONTOUR stoelen in te bouwen in mijn vectra C station welke welke wel voorzien is van een Z30DT motor.
Helmer langs deze weg nogmaals bedankt voor je hulp. :thumb
26 mei 2015 om 19:46 #18285405De brandstofdrukken zou je kunnen controleren met opcom of tech2. Zou het filter wel vervangen als je deze los neemt daar de pakking erg belangrijk. Deze motor heeft geen opvoerpomp dus een gesloten brandstofsysteem is erg belangrijk voor de aanzuiging. Dit om startproblemen en verdere schade door lucht in het systeem te voorkomen.
Waarschijnlijk zal het probleem met enkel de kleppen wel verholpen zijn mits de pomp niet reeds teveel interne schade heeft opgelopen.
Greetz c00kie
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.