Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › y22dtr zwakke punten/kwaaltjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2014 om 16:47 #17265836
Zijn dit betrouwbare blokjes? Wat kan zo een blok aan hoe is het verbruik? Olie verbruik? Ik weet bijna niets van diesel blokjes. Nu heb ik een mooie astra g coupe op het oog deze heeft 270k gelopen vind het niet veel voor een diesel uit 2003/4 Kan iemand me wat tips geven waar ik op moet letten bij deze blokjes? Over de carrosserie weet ik voldoende omdat ik eerder een g coupe heb gehad. Wat ik wel weet zit deze blok vaak in de vectra b. Wie kan mij wat tips geven en zijn ervaring met deze blok delen? Heb niet zo veel gevonden met de zoek functie.
Alvast bedankt voor de reacties
Groet
12 mei 2014 om 17:11 #18233534De blokken schijnen heel betrouwbaar te zijn. Alleen de dieselpomp wilt gemiddeld rond de 200.000KM defect gaan. Dat is eigenlijk het enige wat ik weet.
12 mei 2014 om 17:20 #18233535Dieselpomp is wel een duur geintje waar zit de dieselpomp ergens is die zichtbaar zo ja hoe man ik merken weten of deze in orde is ? Km stand is bijna 3 ton die is vast wel eens eerder vervangen denk ik dat word dus goed na checken
13 mei 2014 om 07:03 #18233536De dieselpompen van na 2003 schijnen wel verbeterd te zijn ten opzichte van de versie pompen die gemonteerd zijn tot 2002.
Je kunt na mijn mening niet testen of een dieselpomp slecht is. Controleer gewoon bij koude start of de motor netjes wil aanslaan. EN als iemand de motor uitzet dat het blok niet compleet trilt bij uitzetten. Dit heeft mijn monteur me geadviseerd toen ik ging kijken voor mijn Astra G 2.0 16V DTI. Maak een testrit met autobaan stuk erbij dat je even boven de 120KM komt om te kijken of het blok niet in storing komt. Regelmatig EGR problemen. Vaak om te lossen door schoon te maken.13 mei 2014 om 10:16 #18233537Zwakke punten zijn:
– bij de oudere modellen inderdaad de Dieselpomp
– Vastzitten van de Vlinders van de variabele turbo (VGT) (bij veel rustig rijden / korte stukken
– EGR (zelfde verhaal als de VGT regeling van de turbo.
– Vacuumslangen, klepjes en dergelijke kunnen nog wel eens voor moeilijke zoekoprachten zorgen
– Wervelkleppen en inlaat willen wel dichtslibben met roet, maar dat is bij alle moderne diesels met EGRWillem
13 mei 2014 om 15:34 #18233538dus deze blok is niet echt geschikt voor iemand die heeeeel veel korte ritjes doet? omdat je dan de turbo snel sloopt?
14 mei 2014 om 09:54 #18233539Een diesel is eigenlijk niet goed voor korte stukken. Maar moet zeggen heb zelf mijn Astra 2.0 16v DTI ruim 7 jaar gehad. En de laaste 5 jaar weinig km en vooral korte stukken van 12km per rit naar werk gereden totaal geen problemen gehad. Als je dan een keer aan lange afstand rijd. Even de motor lekker warm rijden en even stukje doorrijden om alle roet eruit te stampen. :D
13 juni 2014 om 21:27 #18233540waarom een diesel als je bijna alleen maar om de hoek moet zijn ?
wegen belastingtechnisch is een benzine dan al gauw goedkoper18 juni 2014 om 22:06 #18233541@cano666 wrote:
dus deze blok is niet echt geschikt voor iemand die heeeeel veel korte ritjes doet? omdat je dan de turbo snel sloopt?
Dit geld voor ELKE!!! Moderne dieselmotor.. Alleen altijd rustig rijden is al Funest, ook al is het alleen maar snelweg.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.