Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › [Y17DT] Diesel probleem.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2013 om 05:26 #17260466
Goedemorgen mede opel rijders,
Ik zit namelijk met een groot probleem,
Ik heb een astra G uit 2001 met 188dkm.
Waarvan de kop vervangen is, warmtewisselaar, brandstofpomp ecu, distributieriel, en de krukassensor.
Probleem doet het als volgende voor ,
Zeeer slecht starten en na een aantal minuutjes heel kort aanslaan 300rpm max en dan weer stilvallen,
Daarbij rookt hij ook heel erg wit.
Nu hebben wij de timing van de distributie al gecontroleerd die staat netjes op punt.
Opcom geen foutmeldingen.
Lmm eens verwisseld van mijn andere rijdende astra g zelfde probleem.
Dieselfilterhuis eens verwisseld zelfde probleem, maar dan kwam het.
Wij zagen dat er bijna geen diesel in de dieselfilter zat, zijn we beginnen zoeken rond da euvel.
Wat blijkt dus de inspuitpomp zuigt geen diesel aan. ofwel heel erg weinig.
is dit een een gekent probleem ? wat kunnen jullie mij aanraden ?
ik heb er al aantal (uren) zitten achter zoeken .
Ik hoop op wat info .Mvg Lorenzo :cry :cry :cry
7 september 2013 om 05:59 #18172060Geen punten waar ie lucht op kan zuigen, denk daarbij aan:
Dieselfilter zelf
Filterhuis
Leidingen
Voorraad / Klotspot pot in de tank
Retourslangetjes, leidingen en slangen
Verstuiver(s)Let op, ook de Stuurdoos en dieselpomp willen wel eens kapot bij deze motoren.
Willem
7 september 2013 om 06:21 #18172061hallo,
Dieselfilter is eens uitgewisseld en het zelfde resultaat.
toevoer leiding vacuum getrokken en diesel kwam eruit.
Vooraad in tank uitgekuist en heel netjes.
Retourslang ook ok.
verstuivers nog niet getest, maar dan zou hij toch teminste op 3pote moeten draaien ? of ben ik verkeerd ?mvg lorenzo
8 september 2013 om 10:56 #18172062ja dat zou moeten, maar als 1 injector te veel wegtrekt is er te weinig voor de andere cilinders..
ik ga zelf uit van de Pomp ECU
Willem
9 september 2013 om 17:00 #18172063hallo iedereen,
Goed nieuws whoehoe auto draait terug mooi king: .
Maar :wtf .
Ik heb de wagen een geheel groot onderhoud gegeven,
Met de beste olie in mijn ogen Marly Black Gold 10w40.
En c2i Diesel cleaner .
Tijd voor de eerste testrit ,
Wat blijkt vanaf 2500 a 2800 toeren stopt hij met trekken en blijft hij ook hangen in dat toeren gebied.
En alsook enorm roken ( Blauw ), zak je onder dat toeren gebied geen rook en goed rijden en trekken .
Ik snap het niet goed meer .
Om stationair draaien en dergelijke alles ok .
Ik begin beetje hopeloos te worden :SIemand die wat tips kan geven ?
Mvg Lorenzo
10 september 2013 om 21:02 #18172064Te weinig inspuitdruk / te lage dieselopbrengst van de dieselpomp.
Ook de rede dat ie eerder niet wilde blijven draaien
11 september 2013 om 03:04 #18172065goedemorgen wim,
Weet jij wat daar kan aan gedaan worden ?grtjs lorenzo
11 september 2013 om 17:59 #18172066hallo,
Geen diesel op de retour aan de tank,
Is er een bepaald sensor op de mazoutpomp die defekt zou zijn ?Mvg Lorenzo
11 september 2013 om 21:29 #18172067meestal stuurdoos zelf..
Willem
12 september 2013 om 16:00 #18172068Hey wim,
De stuurdoos is uitgewisseld met 1ntje die zeker werkt, namelijk mijn andere astra .
heeft niet geholpen
Mvg Lorenzo13 september 2013 om 09:13 #18172069Dan zal de pomp mechanisch kapot zijn.
Welke stuurdoos is vervangen, die direct op de pomp, of die los op de motor zit.
Willem
15 september 2013 om 06:26 #18172070De auto draaid,
Gisteren 4 andere injectors geplaatst, ( had ik nog liggen)
Nogmaals dieselfilter overbrugt met doorzichtige leiding ( nog niet starten)
Daarnaa Retour van tank gewoon aangesloten en bidon van 10liter gevuld met diesel,
Die aangesloten op dieselpomp en jep !!!! daar starte hij dan :D
Nieuwe koperen dichtingen, dieselfilter er terug tussen ,Ontlucht met Vacuum via compressor en na heel veel rookWas het toerenbereik volledig beschikbaar :D die 75pk ook ;D
Me so happy :wors :wors :wors
Nu is de vraag of hij vandaag nog zal starten ? ergens likje in leiding ofzo is rap gebeurt .Mvg Lorenzo
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.