XEV nokkenas op inlaatzijde LET ??

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) XEV nokkenas op inlaatzijde LET ??

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    DEEF
    Deelnemer

helaas is mijn opc na de runs bij v-max ineens olie meer gaan verbruiken en gaan roken na het starten/gas geven na lang stationair draaien :cry :cry
      waarschijnlijk (bijna zeker) zijn er klepseals overleden :swear
      nu heb ik in engeland een LET kop gekocht voor 100 euries en wil ik deze reviseren/flowen.(aangezien vervangen van de seals minimaal 900 euries kost en een gereviseerde kop 800 :shock: )
      nu heb ik gehoord dat sommige een XEV inlaat nokkenas monteren.deze zou een hogere lift hebben en beter zijn.zijn er mensen op het forum die hiermee ervaring hebben??alle info is welkom…

gr. DEEF

kiyamizio

ik weet alleen van de xe nokkenas.
        of is die gelijk aan xev

jason

xe is voor een c20let dit gaat aan het opc te zien denk ik om een z20let.

Baas J.
          Deelnemer

The xev cam needs retarding half a tooth which means to fit it you need to modify your pulley or buy an adjustable one. The regal cam drops straight in. The regal cam has more lift than the xev cam so in theory should produce more torque. The only before and after figures I ever found showed a peak increase of 11lbft and 2hp for the XEV, with the eds cam i’ve seen independent figures around +35lbft and +15hp. Ofcourse figures are mapped to suit hardware.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.