Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Xenon vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2011 om 22:12 #17237550
Sinds vandaag werkt mijn xenon niet meer 100%.
De rechter xenon lamp wil niet aanspringen.Als ik de dimlichten inschakel, flikkert het licht een keer, maar daarna blijft het donker.
Het gaat om een setje H1 Xenon in 8000k, van een goedkoper merk (geen Pilot, Philips o.i.d.)Ik heb ff snel de stekkerverbindingen gecontroleerd, maar deze waren op het eerste oog nog goed.
Iemand die een idee heeft wat er mis kan zijn?
Balast misschien defect?Het is trouwens van de ene op de andere dag gebeurt.
Heb in die tijd niks aangereden, schoongemaakt of andere dingen gedaan waardoor de lamp kapot zou kunnen gaan.28 mei 2011 om 07:33 #17877492Je kunt de ballasten wisselen,dan weet je of het aan de lamp of ballast ligt.
30 juni 2011 om 11:21 #17877493Hallo,
Als ik het goed lees gaat het hier over een Bi-Xenon kit? (H4) Als dit het geval is kijk ook even je Relais na, deze bevindt aan de kabelboom van de Xenon Kit (zwart kastje). Kijk ook even de zekeringhouder na en de Min draden. Vaak zitten hier vaak de problemen met zulke Kits.Als je een H7 of andere lamp soort heb en je gebruikt de Onststorings kabels dan zit vaak daar het probleem, deze zijn voorzien van een weerstand die soms de geest geeft. Doordat die flink warmte ontwikkelen zullen deze harder slijten dan de Kit zelf..
Voor verdere vragen kun je me altijd even een mailtje sturen.Mvg
Orlando
Namens Hidxenonverlichting.nl19 juli 2011 om 22:45 #17877494VOlgens mij rijd Hardcorehell een Calibra C20NE.
Daar gaan H1 lampen in, en is z’n Xenonset eentje met dikke ballasten. Daarbij heb je geen tussenblok tussen de ballast en de lamp.Ik zeg: wissel de ballasts een keer om. Ik vermoed dat de ballast gewoon ruk is.
Had ik ook met mijne. Wou soms wel en soms niet. Setje nieuwe ballasts erbij en probleem is over.21 juli 2011 om 10:57 #17877495Hoi,
Ik weet niet van elke auto welke lamp ze hebben, maar vaak zit bij H4 daar de bottelnek.
Het kan zijn dat zijn ballast kapot is, maar wat ik van de week mee heb gemaakt…
Het klinkt misschien raar, maar er kwam een klant bij ons en die vertelde dat zijn Xenon Kit kapot was. Wij zijn gaan meten en meten, we zijn er achter gekomen dat zijn accu maar een spanning had van 10Volt.
Een Xenon Kit heeft echt 12Volt nodig om op te starten, daarna mag de spanning lager zijn. Toen zijn we gaan kijken ofdat de dynamo toch niet defect was van de auto. Wat blijkt, de dynamo was versleten van deze auto..Ik wil hier mee zeggen kijk ook even je accu spanning na, voordat je een nieuwe ballast bestel. Geven trouwens allebei de lampen problemen of enkel maar 1 kant? Ik kan je altijd een losse ballast leveren, dat is het probleem niet maar eerst even kijken ofdat je het zo kunt oplossen ;)
Ps. blijkt het echt je ballast te zijn en is het bij allebei de kanten raad ik je aan om een volledig nieuwe set te kopen, dit is bijna net zo duur dan 2 losse ballasten. (1 ballast kost 32,50 een complete Kit kost 69,99)
Mvg
Orlando27 juli 2011 om 23:49 #17877496Volgens mij doet er wel meer niet aan de auto op 10V
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.