Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › xenon regeleenheid stuk of sensor? ondertussen hersteld
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 november 2012 om 11:47 #17253163
kan iemand me meer info geven of ik hier wel eens gelijk zou kunnen hebben. ( gaat over een vectra b uit 2000 )
Ik heb pas 2 nieuwe sensoren gestoken in de vectra (vorige waren kapot door het vuil zaten vast en zin hierdoor afgebroken) voor de xenonlampen automatische hoogteregeling.
Wel als ik deze nu uitlees via de tech 2 zie ik op de achterste sensor vaste voltage 3.4 v (ba) en op de regeling staat deze op 1.7 dus denk ik dat deze ok is gezien als ik met de krik em optakel de spanning stijgd bij de regeling
bij de voorste is dit een heel ander verhaal daart lees ik op de vaste voltage 2.7 V (ba) en op de regeling komt die op 0.0 te staan bij deze komt geen verandering bij het optakelen met de krik ( dus vermoed ik dat deze ergens stuk moet zijn)Zou hier dan de sensor niet werken of zou er een probleem kunnen zijn met de bekabeling gezien de vaste voltage ook lager is dan de achterste.
Of zou het kunnen dat een van de regeleenheden van de lampen stuk is en hierdoor de voorste sensor niet gezen wordt
Want de lampen laten calibreren kan ik momenteel niet door de dtc foutberichten van de voorste sensor (de beide stelmotoren werken wel dit is geen probleem die zie ik tijdens het starten omlaag en omhoog gaan in de lampen.Alvast bedankt voor de hulp
26 november 2012 om 16:38 #18078332Het probleem opgelost, na enige tijd zoeken gezien dat een van de sensorkabels door gesleten was van het gebruik en weg en weer gaan tijdens het draaien in bochtjes (kabel nr 4 die naar aansluiting 13 van de voorste lamp ( chaufeurszijde) loopt )
Draadje eruit gepleurd en volledige nieuwe erin gestoken met nieuwe klemmen tot aan de koppeling parafaanplaat en weg was het probleem.De xenon lampen heb ik nadien nog kunnen afstellen en calibreren dus die staan terug goed om rond te rijden. in totaal uurtje of 5 bezig geweesst kabel zit niet bepaald makkelijk om te gaan wisselen (nu een extra stukje bescherming erond gezet krimgaine( of kous ) ,zoals het vaak genoemd word en hopelijk hebben we dit niet meer voor
Greets blue
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.