Forumindex › Forums › Modellen › Astra › xenon probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2011 om 16:23 #17238744
Ik weet niet wat het is maar ik dacht ik koop een mooie astra cabrio, maar dit is nu het 3e topic dat ik ga openen terwijl ik de auto in april ofzo heb gekocht.
Eerst was het mn waterpomp, daarna mn dak, nu is mijn rechter xenon koplamp ermee opgehouden.
Ik had eerst een nieuwe xenonlamp gekocht, dat was het niet, zekeringen zijn OK, ik heb de starter/omvormer verwisseld met de linker koplamp, ik heb de lamp verwisseld met de linker alles wat ik van de rechter koplamp in de linkerkoplamp zet werkt gewoon, maar rechter koplamp wil maar niet werken. Voor de rest werkt gewoon alles aan de koplamp wat betreft knipperlicht en parkeerlicht (grootlicht heb ik niet geprobeerd).
enig idee of er iets is dat vaker voorkomt bij die koplampen, of dat er een storing gewist moet worden als je bolletje kapot is geweest o.i.d.?
ik hoor liever niet dat de koplampunit vervangen moet worden want die zal vast niet goedkoop zijn.
(ik denk dat de linker koplampunit ook al een keer vervangen is aangezien de binnenkant van deze koplamp een stuk schoner is.)alvast bedankt
22 augustus 2011 om 16:59 #17891120sorry op een of andere manier 2 keer aangemaakt, deze mag weg
22 augustus 2011 om 17:57 #17891121Ik ziu de multistekker er even aftrekken en eens op de stekker meten of je daar wel spanning opkrijgt bij het aanzetten van je lampen.
Daarvandaan gaat de spanning intern naar de ballast aan de onderzijde, vanaf de ballast naar de D2S lamp.Probleem is dat je op de ballast en van de ballast naar de lamp geen spanning kunt meten.
23 augustus 2011 om 15:29 #17891122Heb vandaag nog geen kans gehad om aan de multistekker te meten, maar toen ik achter een andere auto reed vanochtend, mertke ik dat toen ik mijn xenon probeerde, dat de rechter eerst even aan ging totdat hij zeg maar op sterkte is en toen pas viel hij uit.
Blijkbaar doet hij het dus wel eventjes als hij een tijdje uit heeft gestaan ofzo…23 augustus 2011 om 15:39 #17891123Ik gok dat er een slecht contact of vuil in de stekker aansluiting zit. De kans dat de unit zelf kapot is lijkt mij heel erg klein.
Als je een beetje in de buurt woont wil ik wel even samen met je kijken ?23 augustus 2011 om 18:32 #17891124In me Corsa startte een xenon koplamp ook even op, en ging dan weer uit (op volle sterkte) bij mij viel spanning weg door een overgangsweerstand in de draad.
24 augustus 2011 om 09:14 #17891125Hallo,
Het kan ook zijn dat je Ballast aan het overlijden is..
Dit horen wij vaker, dat ze eerst een tijdje branden en daar er mee stoppen, alleen klopt het verhaal dan niet dat het rechts wel allemaal werkt..
Hmm, ik zou als ik jou was even een busje contact spray kopen en deze stekker eens inspuiten.
Dan weet je weer wat meer.Echter zit ik net te bedenken: hoelang heb je de ballast + lamp in de rechter-koplamp gehad? Aangezien je zegt dat hij het daar wel doet, maar hoelang? aangezien hij links ook opstart en na enige tijd uitvalt. (dit zou weer wijzen op een defecte Ballast).
Mvg
Orlando -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.