Ik weet niet wat het is maar ik dacht ik koop een mooie astra cabrio, maar dit is nu het 3e topic dat ik ga openen terwijl ik de auto in april ofzo heb gekocht.
Eerst was het mn waterpomp, daarna mn dak, nu is mijn rechter xenon koplamp ermee opgehouden.
Hij geeft de melding Dimlicht,Achterlicht, de eerste keer dat ik erachter kwam dat het dus mn rechterkoplamp was ipv een achterlicht, deed hij het nadat ik mn lichten uit en weer aanzette. Toen was ook gelijk de storing weg maar kwam even later weer terug. De volgende dag deed hij het helemaal niet meer.
Ik had eerst een nieuwe xenonlamp gekocht, dat was het niet, zekeringen zijn OK, ik heb de starter/omvormer verwisseld met de linker koplamp, ik heb de lamp verwisseld met de linker alles wat ik van de rechter koplamp in de linkerkoplamp zet werkt gewoon, maar rechter koplamp wil maar niet werken. Voor de rest werkt gewoon alles aan de koplamp wat betreft knipperlicht en parkeerlicht (grootlicht heb ik niet geprobeerd).
enig idee of er iets is dat vaker voorkomt bij die koplampen, of dat er een storing gewist moet worden als je bolletje kapot is geweest o.i.d.?
ik hoor liever niet dat de koplampunit vervangen moet worden want die zal vast niet goedkoop zijn.
(ik denk dat de linker koplampunit ook al een keer vervangen is aangezien de binnenkant van deze koplamp een stuk schoner is.)
alvast bedankt
edit: het betreft een astra g met originele xenon koplampen