Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Xenon pasring??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2011 om 21:54 #17229470
Hallo
Ik wil xenon verlichting in mijn astra g zetten.
Heb er zwarte heldere koplampen in (van gm-tuningparts).Nu is mijn vraag: passen hier gewoon h7 xenonlampen in, of heb ik adaptors nodig?
heb deze gezien bij maxi cartuning, maar weet dusn iet of ik ze nodig heb? :wtfMvg Jordy
23 november 2011 om 22:27 #17774088als jij van die koplampen units hebs waar je nu h7 hallogeen lampen in hebt zitten die vast gezet worden door twee ijzeren staafjes/veertjes dan is de kans heel groot dat het past. je xenon peertjes zijn namelijk ook H7.
maar zoals ik ook het probleem had. mijn koplampen units waar voorheen gewone hallogenen peertjes inzaten was niet 1:1 compatible met de xenon peertjes die ik had. ik had namelijk pilot xenon. bij deze peertjes komen de draden gewoon direct achter de fitting uit, bij de traditionele hallogeen peetjes heb je alleen twee contactlipjes die uit de fitting steken, met als gevolg dat het dus niet paste. de originele koplampen hadden namelijk een draaifitting waardoor de peertjes vast gezet werden ipv twee ijzeren lipjes. de makkelijkste oplossing is om een gat te boren door je draaifitting (waar je normaal je hallogeen peertje insteekt). hierdoor kunnen de draden van het xenon peertje doorheen gevoerd worden.
zelf heb ikhet opgelost met BMW adapters, bleek volgens nltuning.nl ook voor een astra G te zijn.
Dit klopt niet helemaal. om het passend te maken moest ik de lipjes van de adapter wat korter afvijlen en vervolgens het xenon peertje eraan vast lijmen omdat het anders los zat tussen de koplamp behuizing en de fitting, er zat wat spelling tussen.de aanpassingen valt opzich allemaal wel mee. aan de koplampenunits hoefde ik niks aan te passen, alleen die bmw adapter dus. verder is het gewoon apk goedkeur en nog nooit mensen zien knipperen in de zin van dat het irritant oogt ofzo. ook vrienden van mij, die voor mij gereden hebben vonden het niet irritant eruit zien.
succes ermee
waar een wil is, is een weg!!
23 november 2011 om 22:31 #17774089Volkomen mee eens waar een wil is is een weg.
Maargoed die adaptor ringen kostte 2 tientjes, dus bestel ze gewoon mee. ben ik tenminste zeker van mijn zaak.
En scheelt mij een hoop werk. ;)24 november 2011 om 08:08 #17774090Dan heb ik nog een vraag, hoe krijg je de xenon bulb door de adapter ringen? :???: :wtf het zit me niet allemaal mee met die koplampen (ik heb de orginele)
Heeft iemand foto’s? en een how to….
24 november 2011 om 19:00 #17774091Ik heb een xenon setje en die pasringen besteld.
Ben van het weekend een benieuwd of ik ze erin krijg. :hmmz24 november 2011 om 19:05 #17774092Ik snap werkelijk niet wat het probleem is……. Op de DEPO koplampen zit fabrieksaf standaard een zwarte ring, die draai je los, Xenon H7 lamp druk je in het gat met het grote pinnetje naar onder, de 2 kabels haal je door de ring heen en de ring draai je weer vast op de koplamp… meer is het niet, daarna maak je een klein sneetje in de rubberen afdekdop en je trekt de kabels naar buiten, naar je ballast toe. Echt 5min werk.
24 november 2011 om 20:44 #17774093Dat is fijn om te horen. dan ben ik eens benieuwt of het bij mij ook zo moet lukken :D
24 november 2011 om 22:30 #17774094niet als je de originele koplampen van opel hebt. die hebben namelijk een draaimechanisme waar de lamp en fitting in gedraaid wordt. ik zou eerst maar eens kijken hoe je originele lampen vast gezet worden. op met die ijzeren lipjes, of met dat baggere draaimechanisme, wat ik dus had.
24 november 2011 om 22:35 #17774095Alleen non xenon lampen hebben van die ijzeren lipjes. Projector koplampen hebben altijd een draairing. Zelfs originele xenon koplampen van Hella hebben een draairing!
Die ring werkt perfect, beter dan die lipjes die je verbuigt..25 november 2011 om 07:19 #17774096Ik heb de orginele koplampen, zitten allemaal met het draaimeganisme vast. ik heb die ringen gekocht maar ik krijg de lamp niet door die ringen en de stekkers ook niet.. word er een beetje gek van. hopelijk kan iemand me helpen (een foto ofzo).
25 november 2011 om 10:59 #17774097Maak eens een foto van de spullen die je hebt… dan kan ik je wel verder helpen…
25 november 2011 om 11:37 #17774098Ehh stekkers 1 voor een rubber kun je er zo dooreentrekken? Of heb je wat anders?
25 november 2011 om 12:52 #17774099ik zal zorgen dat ik foto’s kan regelen.
het is hoe de rechter aansluiting op de volgende afbeelding alleen dan van opel :D
http://www.jps-tuningshop.com/UserFiles/Image/LED_lampen_web.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;21 december 2011 om 20:27 #17774104inmiddels zijn we een maand verder… hoe is het eignelijk afgelopen met je xenon?
22 december 2011 om 07:52 #17774105Sorry, heb het er druk mee.. Ik heb niets kunnen doen, R&M-Tuning zegt dat ze wel passende adapters hebben maar niet op vooraad. die wat ik nu heb zijn voor BMW en lijken daarop. ik had Xenon bij heuts gehaald maar die heb ik alweer terug gebracht, het lukte me gewoon niet. nu even wachten tot het nieuwe jaar. Als ik de kans krijg probeer ik foto’s te maken (alsnog) maar mijn auto begint geluiden te maken onder de kap en denk dat ik daar eerst naar moet laten kijken (komt onder de luchtfilter vandaan).
Dus even in het kort: Xenon zit er nog steeds niet in :(
22 december 2011 om 07:59 #17774106Controleer je oliepeil dan maar snel, bij de 2.2 zoveel mogelijk de olie op de max houden in verband met je distributie ketting.
Onder het luchtfilter zit niks, dus vermoedelijk multieriem of distributieketting die geluiden maakt.
Als je orginele lampen hebt geen projectorlampen moet er een soort kunstof ring op worden gemonteerd.
Heb je projectorlampen zit het met een kunstof ring geschroefd of metale klemmetjes, beide lampen kun je dan gewoon een xenon lamp inzetten zonder wat aan te hoeven passen.
22 december 2011 om 08:33 #17774107Het olipijl zakt erg snel, volgens mij is er ook iets mis met de koppakking ik heb niet veel maar een beetje bruinig schuim op de olidop…
Ik heb zo een kunstof ringen besteld maar die passen niet (is van BMW, die zouden volgens de site hetzelfde zijn… niet dus) nu heb ik een site gevonden die ook echt voor de astra g hebben… en 10.000K kunnen leveren (wat mooier). http://www.xenonlamp.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; hopelijk krijg ik nu het juiste materiaal :D
Bedankt voor de hulp! zal snel de oli bijvullen hahahaha
22 december 2011 om 12:44 #17774108Als je goed kijkt op de site dan zie je dat de ring voor de Astra G hetzelfde is als die voor de BMW.
En zoals bij iedere site staat, moet de ring iets worden aangepast om het passend te maken.
Net zoals derartz aangaf. Ik zou die ringen die je nu hebt gewoon houden hoor!
Nergens zijn ringen te vinden die “specifiek” voor de Astra G zijn… Zo worden ze wel aangeboden, maar ze zijn dus eigenlijk gewoon voor de BMW. Ik heb dus ook gewoon die besteld. Het aanpassen is een fluitje van een cent!Groet,
Dave
22 december 2011 om 12:47 #17774109owja, ik heb de mijne via Navaudio… en daar zijn ze ook nog goedkoper! Hahaha!
Zie: http://www.navaudio.nl/products/BMW-E39%252d1-520%2C-530%2C-728i.html” onclick=”window.open(this.href);return false;22 december 2011 om 13:07 #17774110Thnx voor de tip! dan bespaar ik me weer iets (omdat ik ze al heb) ik kreeg alleen de Xenon niet door de fitting heen, haw did you do it?? heb je toevallig een haw to do? hahahaha :D
22 december 2011 om 14:23 #17774111Nee, nog niet, ik moet de boel nog erin maken!
Wil daar eigenlijk na de kerstdagen mee beginnen.22 december 2011 om 15:46 #17774112He jammer…. ik denk dat het voor mij ook pas iets voor na de kerst is aangezien ik helemaal geen Xenon heb hahahaha als ik je voor ben zal ik het delen. :thumb
22 december 2011 om 17:05 #17774113tja ik had gewoon de orginele lampenhouder gebruikt .
gat erdoor heen geboort en de metale pennetjes eruit gehaalt
kan je zo de kabels een voor een erdoorheen trekken en gewoon zoals normaal weer terug plaatsen.
(evt beetje opvullen met kit ofzo tegen vocht)22 december 2011 om 17:18 #17774114ja ik heb dus ook die bmw e39 ringen gebruikt, zoals op de foto hier iets naar boven. om het passen te maken moest ik de lipjes korter afvijlen, xenon peertje aan de ring vastlijmen want anders zit er 1 mm speling tussen de bwm ring en het xenon peertje. later bleek dat ik ook nog de bmw ring moest vol spuiten met kit via de kant waar de draden uit komen. Ik had namelijk last van vocht in m’n koplampen.
kost wat werk, maar dan heb je ook wat. ik rij er inmiddels al 25000 km mee rond zonder problemen. ook tijdens de APK wordt hij gewoon goed gekeurd, zelfs met een steekproef controle door iemand van de RDW.
de makkelijkste oplossing is om gewoon lekker depo koplampen aan te schaffen. kost iets van 170 euro bij gm tuningparts, maar dan heb je wel betere koplampen (lenzen ipv spielel projectoren) en je hoeft niet te vijlen, lijmen en kitten.
succes
23 december 2011 om 14:15 #17774115Voor diegene die nog een knappe en betaalbare set orginele projector units met net nieuwe xenon zoeken :
viewtopic.php?f=63&t=159176 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.