Xenon koplampen –> Chroom laat los!!

Forumindex Forums Modellen Omega Xenon koplampen –> Chroom laat los!!

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    johan1981
    Deelnemer

Hoi,

Ik heb ook het bekende probleem dat de bevestiging van de reflector afgebroken is van de Xenon-koplamp. De lamp heb ik inmiddels al uit de auto gesleuteld. Nu viel me pas echt goed op hoe slecht/vies de koplampglazen zijn. Lijkt wel of ze verweerd zijn, is hier ook iets aan te doen?

Verder ben ik nog op zoek naar een goede gebruikte of nieuwe wiswas van de rechterkoplamp. Het buisje dat naar buiten komt bij gebruik is gescheurd (mijn eigen schuld).

Ook is de sproeikop van de linkerkoplamp eraf gegaan, het “bolletje” heb ik nog wel, maar ik denk dat als ik ‘m er weer in klik dat ie er zo weer uit ligt. Is hier ook iets aan te doen?

Ondertussen kan ik weer mooi in de Kadett touren. Die had ik van de week ook weer gefixt, accu werd niet geladen tijden rijden. Laadspanning was maar 13 Volt, bleek dat de massa van de dynamo niet goed was. Na schoon maken van de massa heb ik nu weer een goede spanning van 14,4 Volt.

Vega
      Deelnemer

aan allebei is zeker wat te doen.

Klik even op deze link Officiële OOP Meeting 2010

En kijk even hier naar [B1+B2] Koplamp modificatie

johan1981
        Deelnemer

origineel gepost door Vega
          aan allebei is zeker wat te doen.

Klik even op deze link Officiële OOP Meeting 2010

En kijk even hier naar [B1+B2] Koplamp modificatie

Dank je wel voor je reactie, heb gekeken op die 2 linken en geprobeerd om metalrush te bereiken via mail en via PB. Helaas nog niets van hem gehoord.

Ik heb wel belang bij zo’n modificatiesetje, mijn koplamp ligt al open, dat onderdeeltje kan er dus zo in. Wat kost me zo’n set en kan iemand mij zo’n set toesturen. Uiteraard betaal ik van te voren.

Gr. Johan

johan1981
          Deelnemer

Weinig tijd gehad de laatst dagen, maar uiteindelijk heb ik dan de koplampen klaar om ze weer in elkaar te mogen zetten. Alle kit er tussenuit geprutst en een nieuw bevestigingspunt voor de projector gemaakt. Dit bevestigingspunt heb ik via Vega gekregen en werkt mooi.

Nu komt het: Voordat ik alles in elkaar zou zettten, moest de boel nog ff schoon gemaakt worden. Een sopje gemaakt en een doekje door de koplampen gehouden…..tot mijn schrik is het chroom er nu af in het deel waar groot licht zit. Kan dit chroom nou echt zo weinig verdragen? Kan ik dit op de een of andere manier nog weer herstellen? (Gek idee, maar stuk aluminium-folie erin plakken?)

Alle chroom is er gelukkig niet af, omdat ik het redelijk op tijd zag, is het nu ook APK-afkeur?

Baal als een stekker, was bijna weer klaar……:(

manus

Het chroom is idd heel gevoelig maar in het groot licht deel van de koplamp is dit normaal gesproken geen afkeur.
              Welke kant is het?
              Ik heb nog een losse reflector die volgens mij helemaal goed is ik weet alleen niet welke kant moet ik ff kijken.

svdk20
              Deelnemer

anders glas los halen en bij spuiten met verf bus

johan1981
                Deelnemer

Het is rechtsvoor (dus bijrijderskant). Het betreft hier wel een originele Xenon reflector, weet niet of er verschil inzit met halogeen. (Omega B1 Sport van 1998)

Bijspuiten? Bestaat er chroom in spuitbus dan?

Het is waarschijnlijk dus geen APK-afkeur? Dat is dan al een geluk, maar het is gewoon balen dat het chroom eraf is, valt wel op met het heldere glas……

Heeft er iemand toevallig nog een losse pomp van de wiswas liggen? Ik bedoel dus dat ding die onderaan de koplamp bevestigd zit.

Vega
                  Deelnemer

origineel gepost door johan1981
                    Het is rechtsvoor (dus bijrijderskant). Het betreft hier wel een originele Xenon reflector, weet niet of er verschil inzit met halogeen. (Omega B1 Sport van 1998)

Het chroom is er inderdaad zo af, je moet er erg voorzichtig mee zijn.

Als het goed is dan zijn de chromen reflectoren van een Xenon projector en een halogeen projector gelijk. En halogeen reflector is anders.

Bijspuiten? Bestaat er chroom in spuitbus dan?

Zover ik weet niet.

Heeft er iemand toevallig nog een losse pomp van de wiswas liggen? Ik bedoel dus dat ding die onderaan de koplamp bevestigd zit.

Dat zal moeilijk worden, die zie je niet veel voorbij komen.

svdk20
                    Deelnemer

ja hebt van motip verf spuitbussen met chroom verf werkt perfect

manus

Ik heb net gekeken en het is natuurlijk de linker :cry

Chroom spuitbussen bestaan inderdaad,ik heb er geen ervaring mee maar weet dat ze er zijn.
                        Als je zeker wil weten of het afkeur is zou je ff een foto moeten maken,

grt Manus.

johan1981
                        Deelnemer

origineel gepost door manus
                          Ik heb net gekeken en het is natuurlijk de linker :cry

Chroom spuitbussen bestaan inderdaad,ik heb er geen ervaring mee maar weet dat ze er zijn.
                          Als je zeker wil weten of het afkeur is zou je ff een foto moeten maken,

grt Manus.

Jammer, maar bedankt voor het kijken.

Ik werk het wel een beetje bij met wat zilververf, valt het in ieder geval al iets minder op.

Iemand nog een pompje voor onder mijn koplamp? Heb ook al in te koop gevraagd een topic aangemaakt.

opel_omega_steinmetz

Ik heb nog voor zowel links al rechts deze reflectors liggen.
                            Komen uit originele Xenonkoplampen uit een Omega B1 van 1999.

Verkeren beide in perfecte staat.
                            Mocht je er belang bij hebben, doe maar een bod via U2U.
                            versturen is eventueel geen probleem, afhalen trouwens ook niet ;)

Gr Lars

johan1981
                            Deelnemer

origineel gepost door opel_omega_steinmetz
                              Ik heb nog voor zowel links al rechts deze reflectors liggen.
                              Komen uit originele Xenonkoplampen uit een Omega B1 van 1999.

Verkeren beide in perfecte staat.
                              Mocht je er belang bij hebben, doe maar een bod via U2U.
                              versturen is eventueel geen probleem, afhalen trouwens ook niet ;)

Gr Lars

Bedankt, maar het is ondertussen opgelost. Morgen de Omega voor de APK.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.