Xenon inbouwen Zafira B

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Xenon inbouwen Zafira B

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 82)
  • Auteur
    Zafira2.2
    Deelnemer

Vanmiddag ingebouwd dus nog niet kunnen testen. Ga straks even kijken. Ik vond het makkelijker dan gedacht het vervangen van de lampen. Xenon inbouw hield mij tegen ivm bumper losmaken, koplampen eruit etc. Nu dit niet nodig is en ik bekend ben met xenon inbouwen in andere auto’s wordt het toch wel verleidelijk een keer xenon te installeren.

sky-rider
      Deelnemer

Hoi.

Ik rij nu bijna 1 jaar met xenon in mijn zafira B en ik zou niet anders meer willen.
        Gewone xenon is goed omdat het strooilicht al afgevangen wordt.

Inbouwen in mogelijk met de standaard lamphouder plaatjes, de rubber tule even er doorheen halen en je hoeft verder niks aan te passen.

Ik heb mijn setje gekocht bij NAVaudio. Niet duur en werkt perfect.

Ik heb na 8 maanden ergeren toch ook maar de T10 lampjes vervangen voor led’s met 6000K kleur, vond het geen gezicht die gele vlek als de xenon aan staat.
        Heb toen oom maar meteen H.O.B. lampen voor mijn grootlicht en mistlampen gekocht.
        Werkt ook super zit xenon gas is maar geen ballast.
        Is vooral voor het grootlicht fijn omdat je nu ook kunt seinen met je lampen.
        H.O.B. is ook in 6000K te krijgen en geeft ongeveer 1,5 x het licht van de halogeenlamp.

Zafira2.2
        Deelnemer

Bedankt voor je bericht. Welke lamp heb jij ?

H7 of H7C ( de korte )
          Ik denk namelijk dat de lange H7 niet gaat passen ivm het paddestoel kapje dat voor de lamp zit en hij er tegenaan komt ?

Hoor graag van je

C00kie
          Deelnemer

Vandaag ook xenon set ingebouwd. Einzelmann xenon perfect set, geen can-bus problemen goede garantie en speciale lens waardoor er weinig strooilicht ontstaat en mooi strak beeld ook zin standaard reflector lampen
            Alles kopiëren aan de rechterkant en alles weer opbouwen :D

udo
            Deelnemer

Misschien een lijstje waar je alles gehaald hebt ? Volgens mij kun je er zo een how to van maken. Duidelijk zo met de foto’s ! Kost het alles ? Ben ook van plan om het te doen.

C00kie
              Deelnemer

Kost je niks meer dan een goed set kopen, wat gereedschap als doppenset, schroevendraaiers, tang en stukje tape om de stekkers te isoleren ;)

Niks ingewikkeld dus. Heb het nu al diverse malen bij een Zafira B (maar ook Astra G-H, Vectra C/Signum, Zafira A) gedaan maar zag deze topic dus vandaar de foto’s om het een en ander duidelijk te maken.

Zafira2.2
                Deelnemer

Ziet er goed uit, netjes gedaan! Bedankt voor alle foto’s, hier hebben we iets aan!

Zafira2.2
                  Deelnemer

Korte update van mijn kant als TS. Ik heb gisteravond in 1,5 uur Xenon ingebouwd. Een H7 6000k Canbus set.
                    De GP Thunderlampen zijn gewoon geel in vergelijking met Xenon.

Ik ben bezig een ‘How To’ te maken met foto’s etc zodat iedereen het zelf kan doen.

Even kort :

– De bumper hoeft er echt niet af.

– Je hoeft geen special adapters/fitting te kopen, gewoon huidige aanpassen met ijzerzaagje.
                    ( De adapters/fitting zijn na aanpassing ook nog gewoon voor halogeen te gebruiken)

– Enige dat je uit hoeft te bouwen is het luchtfilterhuis, 5 min werk.

– Kosten € 80,- voor een goede AC Canbus Slimline set : Bestaat uit H7 6000k lampenset op metalen voet ( is een must ) + set led T10 steek stadslicht + reserve xenonlamp.

OpelJeff
                    Deelnemer

Ik ga mijn mijn gp thunders er ook uit halen.
                      ik reed van het weekend in het donker op de snel weg in duitsland.
                      Er was geen verlichting maar ik zag niks. Moest uiteindelijk me groot licht aan zetten om wat te zien.
                      Conclusie mooie lampjes voor in de stad en verlichte wegen drama in het echte donker.

Nu wil ik dus ook xenon maar ik snap dat stapje van de fitting verbouwen niet helemaal??
                      Dit is nodig om de stekker van de xenon lamp er in te drukken ?
                      Verder vraag ik me af of je ook zon rubbertje er bij krijgt zoals op de fotos na want je moet toch een gat in je afdekrubber maken.
                      Moet je nog wat doen met je accu ? Los koppelen ?? en ik neem aan dat je verder een goede beschrijving er bij kreeg?
                      En waar heb je de belasten gelaten ??

:wtf :angel

Zafira2.2
                      Deelnemer

@OpelJeff wrote:

Ik ga mijn mijn gp thunders er ook uit halen.
                        ik reed van het weekend in het donker op de snel weg in duitsland.
                        Er was geen verlichting maar ik zag niks. Moest uiteindelijk me groot licht aan zetten om wat te zien.
                        Conclusie mooie lampjes voor in de stad en verlichte wegen drama in het echte donker.

Nu wil ik dus ook xenon maar ik snap dat stapje van de fitting verbouwen niet helemaal??
                        Dit is nodig om de stekker van de xenon lamp er in te drukken ?
                        Verder vraag ik me af of je ook zon rubbertje er bij krijgt zoals op de fotos na want je moet toch een gat in je afdekrubber maken.
                        Moet je nog wat doen met je accu ? Los koppelen ?? en ik neem aan dat je verder een goede beschrijving er bij kreeg?
                        En waar heb je de belasten gelaten ??

:wtf :angel

De fitting is het metalen plaatje dat op de H7 stekker geklikt zit. Deze moet je aan 1 kant doorzagen zodat je de kabels van de xenonlamp erdoor kunt voeren. Precies zoals in eerder bericht hierboven met de foto’s. Dan wikkel je er 1keer met electra tape omheen zodat de lamp en fitting tegen elkaar aanblijven zitten en stop je het weer terug in de lamphouder. Hier ben je het langst mee bezig, samen met de kabels netjes door de afdekdop te voeren en weer water/vocht dicht te maken.

De rubber afdek kap die nu om je lamphuis zit moet je aanpassen en bij elke xenonlamp zit weer zo een rubber afdicht rondje waar de kabels van de xenonlamp doorgevoerd worden.

Accu heb ik niks gedaan, ik heb de motorkap open gedaan, daarna auto op slot gedaan.

Een goede bescrhijving krijg je er echt niet bij. De sets komen allemaal uit China met vrijwel identike handleidingen. Hier moet je he tniet van hebben.

De ballasten zitten in het zicht geschroeft aan beide kanten door een loos gat net boven waar je bovenste schroef van je koplamphuis zit. Je hebt ruimte zat om de ballasten + bedrading netjes weg te werken.

Mocht je een xenon set kopen, dan MOET hij canbus geschikt zijn, met AC ballasten en lampen op een metalen voet.
                        De goedekopere Ebay setjes zijn DC ballasten en hebben vak een plastic lampvoet die dikker zijn en daardoor niet passen in het lampenhuis.

Ik ben geen held op autogebied, maar wel iemand met 2 rechter handen om het zo maar te zeggen. Als je echt helemaal geen gevoel hebt en bang bent om een schroefje los te halen van je auto moet je hier niet aan beginnen ;)

BadBert
                        Deelnemer

@sky-rider wrote:

Hoi.

Ik rij nu bijna 1 jaar met xenon in mijn zafira B en ik zou niet anders meer willen.
                          Gewone xenon is goed omdat het strooilicht al afgevangen wordt.

Inbouwen in mogelijk met de standaard lamphouder plaatjes, de rubber tule even er doorheen halen en je hoeft verder niks aan te passen.

Ik heb mijn setje gekocht bij NAVaudio. Niet duur en werkt perfect.

Ik heb na 8 maanden ergeren toch ook maar de T10 lampjes vervangen voor led’s met 6000K kleur, vond het geen gezicht die gele vlek als de xenon aan staat.
                          Heb toen oom maar meteen H.O.B. lampen voor mijn grootlicht en mistlampen gekocht.
                          Werkt ook super zit xenon gas is maar geen ballast.
                          Is vooral voor het grootlicht fijn omdat je nu ook kunt seinen met je lampen.
                          H.O.B. is ook in 6000K te krijgen en geeft ongeveer 1,5 x het licht van de halogeenlamp.

Heb je een linkje welke H.O.B lampen voor grootlicht je gekocht hebt?
                          Zijn volgens mij hetzelfde voor de astra H toch?

heb ook xenon (6000k) in mijn astra H, wel de R lampen (gewone gaven te veel strooilicht en geen APK-OK lichtbeeld, de R lampen wel), in mijn stadslichten zitten al ledjes (alleen zijn die 7500 k volgens mij, komen nog wel een keer andere in), maar grootlicht zitten nog normale halogeen lampen in (wel iets wittere dan standaard).

OpelJeff
                          Deelnemer

hmm ben niet heel handig maar luchtfilterhuis krijg ik er ook nog wel uit ;)
                            verder waar heb jij je setje gekocht ??
                            en ik ben benieuwd naar je how to

Zafira2.2
                            Deelnemer

Ik heb deze set. De ballasten zijn anders dan op de foto. Ik heb dunne ( slimline )

http://www.verlichtingkopen.nl/xenon-verlichting/xenon-kit-auto-can-bus/xenon-kit-h7-auto-can-bus

Ik zat te zoeken naar H7R ivm reflector lampen, maar de gewone H7 lampen geven in de lampunits van de Zafira B geen strooilicht en de bundel hoogte is even hoog als bij mijn halogeen ( afgetekend op de muur )

udo
                              Deelnemer

@Zafira2.2 wrote:

Korte update van mijn kant als TS. Ik heb gisteravond in 1,5 uur Xenon ingebouwd. Een H7 6000k Canbus set.
                                De GP Thunderlampen zijn gewoon geel in vergelijking met Xenon.

Ik ben bezig een ‘How To’ te maken met foto’s etc zodat iedereen het zelf kan doen.

Even kort :

– De bumper hoeft er echt niet af.

– Je hoeft geen special adapters/fitting te kopen, gewoon huidige aanpassen met ijzerzaagje.
                                ( De adapters/fitting zijn na aanpassing ook nog gewoon voor halogeen te gebruiken)

– Enige dat je uit hoeft te bouwen is het luchtfilterhuis, 5 min werk.

– Kosten € 80,- voor een goede AC Canbus Slimline set : Bestaat uit H7 6000k lampenset op metalen voet ( is een must ) + set led T10 steek stadslicht + reserve xenonlamp.

Weet je ongeveer wanneer je de how to klaar hebt? Ben even benieuwd naar de fotos.

Zafira2.2
                                Deelnemer

De ‘How To’ zal iets langer op zich laten wachten, even druk met andere dingen.

sky-rider
                                  Deelnemer

Op verzoek de link naar de site waar ik de H.O.D (B) lampen gehaald heb.

Ik heb ze in mijn mistlampjes ook zitten en in het groot licht.

Werkt super.

Voor 6000K moet je de “gewone”witte uitvoering hebben.

http://www.navaudio.nl/products/Xenon-look-H.O.D-lampen-in-diverse-kleuren.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

suc6

BadBert
                                    Deelnemer

Thnx sky rider!!

dus de “gewone witte” moet ik dan hebben voor ongeveer 6000k? Wat is “super wit” dan ongeveer?

voor mijn mistlampen heb ik LED onderweg (icm HLS module zijn ze DRL). maar die HOD’s ga ik bestellen voor mijn grootlicht! Dat is nu te geel t.o.v de xenon….

OpelJeff
                                      Deelnemer

Ad Zafira 2.2:

Hoe heb jij je lampen afgesteld ??
                                        gewoon via het wieltje in de auto ( knopje )
                                        of op een andere manier ?
                                        of was het plug en play niks hoeven af te stellen ??
                                        ik reed tot de gp-thunders altijd met me verlichting op de laagste stand.

Zafira2.2
                                        Deelnemer

Hoe heb jij je lampen afgesteld ??
                                          gewoon via het wieltje in de auto ( knopje )
                                          of op een andere manier ?
                                          of was het plug en play niks hoeven af te stellen ??
                                          ik reed tot de gp-thunders altijd met me verlichting op de laagste stand.

Geen aanpassing hoeven doen aan het beeld, het lichtbeeld staat gelijk met hoe mijn halogeen stonden. Om het te testen ben ik in de auto van mijn vrouw gaan rijden en zij in mijn auto achter me en geen verblinding in de spiegels.
                                          Ik rijd altijd met ‘ knopje’ op ‘ 0 ‘
                                          Ik rijdt nog wel even naar de garage om het 100% zeker te hebben.

OpelJeff
                                          Deelnemer

Tjah over het verblinden zit ik nog wel over in
                                            en het feit hoe legaal het is in het buitenland aangezien ik met regelmaat naar andere landen ga.
                                            Heb je geen foto hoe het er uit ziet ?
                                            een voor proefje van je how to ??

OpelJeff
                                            Deelnemer

als ik het doe denk ik er over na om deze te kopen
                                              http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/239/xenon-kit-h7-6000k-slim-line-canbus” onclick=”window.open(this.href);return false;

Zafira2.2
                                              Deelnemer

Tip als je een set koopt.

– AC ballast, dus geen DC ballast. Google maar eens hierop en je leest snel genoeg het verschil.
                                                – De lamp moet op metalen voet zijn, dus niet op plastic voet.
                                                – Canbus geschikt.
                                                – Koop hem bij een winkel in NL ivm garantie, terugsturen etc.

OpelJeff
                                                Deelnemer

ik ga er even naar kijken.
                                                  Maar ik heb advies gevraagd aan gm-tunningparts
                                                  en zij gaven deze set aan zal toch goed moeten wezen dan ??
                                                  Verder kan ik via mij lokale tunning zaak nog even kijken
                                                  vast bedankt voor de tips de vragen komen vanzelf weer :wtf :afro

OpelJeff
                                                  Deelnemer

@Zafira2.2 wrote:

Ik heb deze set. De ballasten zijn anders dan op de foto. Ik heb dunne ( slimline )

http://www.verlichtingkopen.nl/xenon-verlichting/xenon-kit-auto-can-bus/xenon-kit-h7-auto-can-bus

Ik zat te zoeken naar H7R ivm reflector lampen, maar de gewone H7 lampen geven in de lampunits van de Zafira B geen strooilicht en de bundel hoogte is even hoog als bij mijn halogeen ( afgetekend op de muur )

Jij bent tevreden over deze set en voldoet ook aan al die eisen die jij hier boven beschrijft ??
                                                    Moest je aan de kit zelf nog iets aan passen ? vind het wel een mooi bedrag.

Zafira2.2
                                                    Deelnemer

Ik ben tevreden over deze set omdat de kwaliteit van de ballasten stukken beter is dan ik elders heb gezien. De set zelf is nog geen 70 euro. De ballasten zijn cruciaal omdat deze de stroom toevoer naar je lamp regeld.

Je hoeft verder niks aan te passen aan de set zelf. De enige aanpassing die je moet doen is aan de orginele H7 metalen fitting zodat je de xenonlamp in het lamphuis goed kunt bevestigen. De andere aanpassing is een gat maken in het rubber afdek dopje zodat ook daar de kabels van de lamp en de kabel naar de ballast door kan.

Als jij zelf al je H7 lampen eens vervangen hebt vanuit de motorruimte, zoals ik eerder heb beschreven, dan kun je ook xenon monteren.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 82)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.