Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Xenon inbouwen in Astra G modeljaar 2001
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2012 om 16:21 #17240549
Beste forumleden,
Ik ben van plan om in onze Opel Astra uit 2001 een set Xenon lampen te monteren.
Ik heb al andere koplampen gemonteerd, van het merk DEPO met een soort Xenonlens voor het dimlicht, voor het grootlicht is geen lens aangebracht, je ziet dus gewoon het lampje, voor het grootlicht zitten.
Voor alle duidelijkheid, er zitten in het grootlicht en het dimlicht H7 lampen, en onze astra heeft een boordcomputer, dus ik moet rekening houden met de meldingen van defecte lampen.
Mijn vraag welk merk Xenonlampen kan ik het beste monteren?
Pilot komt volgens mij als beste uit diverse testen, maar is ook best prijzig.
Wat moet je van de goedkopere sets verwachten, zou je daar geen last mee krijgen i.v.m.strooilicht?
Graag hoor ik wat reacties van het forum, er zullen best mensen zijn die ervaring hebben met aftermarket Xenonverlichting.8 oktober 2012 om 19:00 #17909345Pilot = top (met uitzondering van de canbus – maar dat is op jou auto niet van toepassing)
Camco = ook zeer goede ervaringen mee
NL Power =goede ervaring mee, zeer concurende prijs !
Well-Done = niet de goedkoopste, maar wel originele ballasten voor een fors lagere prijs dan de dealer.
Leveren ook “gewone” xenonsetjes, tot op heden nog niemand gehad met uitval (3 maanden).
Lince = zeer wisselvallige ervaringen : bij de een werkt het al jaren naar behoren, anderen kunnen om de 3 / 4 weken lampje of ballasten vervangen.Let wel even op dat je de xenonlamp (D2S of H7) met een speciale ring moet vastzetten en dat er ook speciale lampjes in de richtingaanwijzers gaan.
9 oktober 2012 om 04:46 #17909348Speciale lampjes in de richtingaanwijzers?
Waarvoor is dat dan?9 oktober 2012 om 19:57 #17909347nog een vraag.
Ik heb zojuist geprobeerd of ik een melding op de boordcomputer krijg als ik een stekker van een der dimlichten lostrek.
Dit is het geval, moet ik hiermee rekening houden als ik een set xenonverlichting in ga bouwen, of krijg ik daar geen foutmeldingen van?
Pilot heeft het over auto’s met canbus systemen, is dat bij mijn auto van toepassing?Graag jullie mening?
9 oktober 2012 om 19:59 #17909346Astra G heeft geen canbus systeem. Aansluiten van xenon geeft geen foutmeldingen op je boardcomputer.
Groet,
Theo -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.