xenon inbouwen corsa c

Forumindex Forums Modellen Corsa xenon inbouwen corsa c

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    corsa100

hallo,

Ik heb een xenon kit gekocht voor mijn corsa c , maar ik vraag me nu af hoe ik deze moet aansluiten.
      Bij de meeste auto’s zitten er stekkers waar je ze zo plug en play kan monteren maar bij een corsa niet.

Ik vond deze schema

http://members.home.nl/corsac/Inbouw%20xenon%20verlichting.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Maar daar zijn ze op grootlicht gemonteerd en ik wil ze op mijn dimlicht, of zit ik er nu helemaal naast?

Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe ik dit aansluit

gr

KRSA2000
      Deelnemer

Welke kit heb je gekocht?

corsa100

super vision hid gekocht via ebay, ik ga er ook niet vanuit dat is het super spul is maar wil het eens vergelijken.
          Zitten 2 balsten in en 2 lampjes

Nessuno
          Deelnemer

Ik krijg van de week een setje lampen binnen en een xenon setje.
            kan je als ik het binnen heb wel up to speed brengen.
            moet enkel ff wachten om te kijken of ik die xenon adapters nodig heb.
            ik ga ze zoiezo op mijn dimlicht aansluiten.
            bedoel wat heb je aan xenon als groot licht
            echter gok ik dat ik of de draden naar / in de stekker moet aan passen wat ik liever niet doe.
            Of de boel in de koplamp aanpas (dat heeft iig mijn voorkeur)

Vaak zit er in koplamp een stekker voor een + naar die lamp. De – word vaak ergens centraal in de kopplamp geregeld.

Nu zit het met 1 stekker van buiten af.
            en de rest is lampjes in fittingen wat het atm lastig maakt.
            fitting heeft nl 2 kanten + en –

Dus ik weet niet hoeveel haast je hebt.
            maar met max 2 weken zou ik je het kunnen vertellen hoe ik het gedaan heb.

corsa100

@Nessuno wrote:

echter gok ik dat ik of de draden naar / in de stekker moet aan passen wat ik liever niet doe.

Vaak zit er in koplamp een stekker voor een + naar die lamp. De – word vaak ergens centraal in de kopplamp geregeld.

zou fijn zijn als je dat zou willen doen!, heb niet echt haast liever dat het goed gebeurt dan dat ik alles sloop haha .
              ik wacht uw reactie af!

Nessuno
              Deelnemer

@corsa100 wrote:

@Nessuno wrote:

zou fijn zijn als je dat zou willen doen!, heb niet echt haast liever dat het goed gebeurt dan dat ik alles sloop haha .
                ik wacht uw reactie af!

Zal voor de verandering ook eens foto’s maken van de stap voor stap.
                hoe ik het gedaan heb / ga doen en wat het resultaat is.
                Tevens ga ik dan ook mn mistlampen doen.
                (heb een C-enjoy zonder maar heb wel alle spullen al liggen)

corsa100

[/quote]

Zal voor de verandering ook eens foto’s maken van de stap voor stap.
                  hoe ik het gedaan heb / ga doen en wat het resultaat is.
                  Tevens ga ik dan ook mn mistlampen doen.
                  (heb een C-enjoy zonder maar heb wel alle spullen al liggen)[/quote]

top 2 mense die een how to willen maken:D waneer wilt u aan de slag ermee?

Nessuno
                  Deelnemer

Vandaag De koplampen binnen gehad, nu wachten op het Xenon setje.
                    Koplampen zien er erg goed uit!

corsa100

@Nessuno wrote:

Vandaag De koplampen binnen gehad, nu wachten op het Xenon setje.
                      Koplampen zien er erg goed uit!

Heeft u speciale koplampen gekocht voor de xenon? Waar voor is dat dan

Nessuno
                      Deelnemer

Niet speciale wel lens koplampen.
                        ik had gewoon normale koplampen zonder lens.
                        Daar kan wel xenon in maar daar zijn je mede weggebruikers niet heel blij mee.
                        Aangezien je alles en idereen voor je verblind.

Nu even wachten op de xenon (h1 set)
                        En dan kan ik die in bouwen.
                        Zou plug and play moeten zijn kwa lampen.
                        Moet alleen even kijken hoe ik de draden netjes aansluit.
                        Zit te denken aan solderen aangezien dat het netst is.
                        Maar wil niet in orignele kabels gaan knippen,nog mn stekker slopen.
                        Nu zag ik dat er losse draden naar van mijn nieuwe koplamp naar de contra stekker lopen dus denk dat ik daar wel wat mee kan :)

Op de orginele koplamp zit de stekker namelikk vast gegoten aan het huis.

Nessuno
                        Deelnemer

Xenon setje is binnen,zal zo eens beginnen met foto’s maken.

Als ik het goed gezien heb is die van mij plug and play.
                          leuk voor mij maar daar koop jij weinig voor helaas.
                          Niet te min zal ik toch even plaatje schieten en hier neer zetten straks.

Wat bedoel ik met plug and play,
                          mijn koplamp heeft H1 lampen
                          Lamp er instoppen en steek stekkertjes aansluiten.
                          Geen geknip in orginele dan wel de lamp kabels.
                          Enkel balasten netjes vast zetten en stekkers inpluggen.

Tot later!

Ps welke koplampen heb je zelf en waar kom je vandaan (stad)

opelkadetje
                          Deelnemer

ik volg deze ook even, sta op het punt om een C corsa te kopen voor vrouwlief… en die wil angel eyes en uiteraard xenon , en verlagen enz enz…

moet de bumper eraf bij verwisselen van de koplampen?

misschien meenemen in de how 2 ? :)

Nessuno
                            Deelnemer

Het zit er in en was super makkelijk!
                              Kruip zo achter de pc om ff een deftig verhaaltje te schrijven.

kwam er tevens achter na het wisselen van mijn verlichtings knop van 1 zonder voor mistlampen naar 1 met de voorste mistlampen.
                              Dat ik enkel het relay en de zekering en het lampje in het dashboard misten om mijn mistlampen werkend te krijgen. (Kabel boompje had ik al)
                              Dus die gaan er morgen in, heb alles in huis :)

Om je koplampen te wisselen moet de bumper er van af inderdaad.

opelkadetje
                              Deelnemer

maak je dan ook een how 2 voor de mistlampen :) ook wel goed om te weten.. ga k dat ook doen :)

Nessuno
                                Deelnemer

@opelkadetje wrote:

maak je dan ook een how 2 voor de mistlampen :) ook wel goed om te weten.. ga k dat ook doen :)

Ik weet niet of mijn howto’s gaan werken op de meeste corsa’s
                                  ik heb een 1.4 enjoy en heb gewoon de mazzl dat buiten de spullen om die ik koop het plug en play is.
                                  (er maar weinig ontbreekt, en de rest er wel gewoon allemaal in zit)
                                  Die mistlampen is enkel een willekeurig setje lampen,draadboompje van een corsa met temp sensor en mistlampen.
                                  Lichtknoppen blok met voormistlamen ,15A zekering,1x een relay.
                                  Lees ook horror verhalen dat mensen kabels moeten trekken etc.
                                  Dus vandaar.

Hoe ik mij xenon in gebouwd heb (H1 lampen)

De koplampen die ik gekocht heb komen bij FK in Duitsland vandaan en zijn de volgende.

Kosten 150 euro ex verzend kosten.
                                  Deze hebben voor zowel dim als groot licht H1 lampjes.
                                  deze how to kan dus afwijken als je andere lampen hebt!

Cheapo dingo Xenon (om te proberen koop later wel een pilot setje)
                                  De ballast.

De Xenon lampjes zelf.
                                  Met extra rubberen sok!

Stap1.
                                  haal je bumper los. 9 schroefjes en 3 plastic dopjes.
                                  (Ga er van uit dat men weet waar wat zit en hoe let los moet)

Stap 2.
                                  Draai de 3 schroeven waar mee je koplam vast zit los.
                                  (dop 9) 2 boven op 1 aan de zijkant.
                                  En haal hem voorzichtig naar je toe.
                                  En haal de stekker los.

Stap 3.
                                  Ga rustig zitten en haal het motortje van je hoogte verstelling los!
                                  Deze dien je later over te bouwen in je nieuwe koplamp.
                                  Heb je geen nieuwe koplampen kan je stap 3 en 4 over slaan

Stap 4.
                                  Bouw je hoogte verstellings motortje over.
                                  neem hier de tijd voor en weest geduldig!!

Stap 5.
                                  H1 lampje er uit halen en de stekkers los maken.
                                  (vergeet niet de zwarte stekker van het lamphuis af te halen)

Stap 6.
                                  Monteer de Xenon lamp in het lamp gat en zet hem vast met het veertje.

Stap 7.
                                  Hier zie je de + en – kabeltjes die op de balast komen.
                                  Blauw is de + en zwart de –
                                  (voor de mensen die opletten en die dunne rooie en zwarte kabeltjes opgerold zien liggen, deze zijn van de angel eyes daar ga ik nog iets voor bedenken.)
                                  Evt een schakeling tussen stadslicht en angel eyes.

Stap 8.
                                  Op de foto zie je het kapje wat over de lamp komt en de behuizing water dicht maakt.
                                  Hier moet je een gat van ongeveer 22mm in boren zo dat de Xenon kabels door de lamp naar buiten kunnen.

Stap 9.
                                  de 2 kabel schoentjes die op de lamp en behuizing zaten prik je over op de kabels die naar de ballast gaan.
                                  Let op dat je dit goed om doet!

Stap 10.
                                  Als je alles goed hebt gedaan dus gat geboord kabels er door heen en de rubberen sok op zijn plek gedrukt hebt.
                                  ziet het er zo uit.

Stap 11.
                                  En dan is dit het eind resultaat.
                                  (mocht het gat iets groter zijn doe dan een beetje lijm of kit om het gat heen voor je de sok er in duwt.)

Stap 12.
                                  Draai de dop terug op de koplamp.

Stap .13
                                  Sluit de kabels op de ballast aan dit kan maar op 1 manier en kan dus niet mis gaan.
                                  En zorg er voor dat je Ballasten goed vast komen te zitten
                                  (ik heb er voor gekozen om de achterkant van de ballasten van een dun laagje isolatie tape te voorzien.)
                                  (voorkomen is beter dan genezen) al zou het niet nodig moeten zijn.
                                  Verder heb ik de ballasten en kabels simpel met tiwraps netjes vast gezet.

Stap 14.
                                  en Tada

Ze lijken erg blauw maar dat valt reuze mee.
                                  Dit komt mede door de normale stadslampen.
                                  Omdat dit er niet uit ziet en om problemen met de petten te voor komen even snel stads led lampjes gescored.
                                  En dan is dit het totaal plaatje.

opelkadetje
                                  Deelnemer

bumper moet eraf dus om ze te monteren.
                                    wat heb je voor deze lampen betaald?

Nessuno
                                    Deelnemer

@opelkadetje wrote:

bumper moet eraf dus om ze te monteren.
                                      wat heb je voor deze lampen betaald?

Staat in de post die ik nu aan het maken ben.
                                      150,- ex verzenden totaal was het 165 voor de koplampen en 50 voor het xenon setje.

Nessuno
                                      Deelnemer

@opelkadetje wrote:

Die is morgen aan de beurt!
                                        Net nog even alles netjes gesoldeerd (heb andere dan standaard mistlampen) anders is het nl plug en play!

Zal daar morgen ook foto’s van maken als ik ze monteer.
                                        Maar zoals eerder gezegd hoeft het niet allemaal zoals bij mij plug en play te zijn!
                                        Het hangt een beetje af van wat het plan met de Corsa in de fabriek was
                                        Bij mij lijkt het als of alles voorbereid is qua kabels.
                                        Ik kan zonder problemen bv elektrische (Hagus) verwarmde spiegels monteren.
                                        Mij deur stekker aan de chassis kant heeft 19 pinnen.
                                        Terwijl de 1.2 van een kennis er maar 14 heeft.
                                        Ik hoef dus enkel maar de kapjes (deur en spiegel), de knopjes en deurkabelboom te regelen.
                                        Alles in te bouwen en dan werkt het (reeds getest!)
                                        (heb alles al liggen, echter heb een rechter Hagus spiegelglas nodig)
                                        En die zijn helaas niet meer leverbaar bij de dealer dus het word ebay’en alleen moet ik ff uit vogelen wat voor glas ik nodig heb.
                                        Als ik die binnen heb maak ik daar ook wel een how to van.

opelkadetje
                                        Deelnemer

goed bezig :) en zeker duidelijk :)

Nessuno
                                          Deelnemer

@opelkadetje wrote:

goed bezig :) en zeker duidelijk :)

Bovenste post iets aangepast.
                                            ivm electrische hoogte regeling
                                            (net alles er weer uit gehad om mn hoogte stel motortjes over te zetten)
                                            Het zit in de auto,koplampen zijn voor bereid maar dan moet je ze niet vergeten over te bouwen…
                                            =============================================
                                            Tevens mijn mistlampen ingebouwd.
                                            En dat was super simpel.
                                            Ik zet een lijstje neer voor wat je standaard bij een corsa nodig zou hebben.
                                            Zelf had ik geen kapjes etc nodig ivm custom voorbumper.

boodschappen lijstje.
                                            1x kabelboom met mistlamp stekkers en de buiten temp sensor.
                                            1x lichtschakel blok met extra de voorste mistlampen knop.
                                            1x 15A zekering
                                            1x schakel relay (zal nog even kijken welke het is )
                                            1x lampje voor in het dashboard.
                                            2x mistlampen
                                            6x schroefjes.
                                            6x plastic moertjes en houdertjes of hoe ze ook heten
                                            2x kapjes voor in de bumper met mistlamp gaten.(facelift model)
                                            1x lange grijze grille met 2 mistlamp gaten er in (pre facelift.
                                            1 tube ramen kit of 2 componente kit iets dat goed plakt!

We gaan beginnen.
                                            Stap 1.
                                            Het makkelijkst is om te beginnen met de lichtknop schakelaar,zekering,en het relay te plaatsen.

Zekering en relay zijn in rood omcircled.

Stap 2.
                                            Als dat zit haal je de temp sensor los, en controleer je of in het deel van de kabel wat achter blijft 4 draden zitten.
                                            Is dit het geval dan prik je het nieuwe stukje kabel boom er aan.
                                            Is dit niet zo kan je stoppen met deze howto want dan ontbrekende draden voor je mistlampen in de kabel boom en zal je zelf iets moeten gaan verzinnen!!

Stap 3.
                                            sluit nu je mistlampen aan en test of het werkt.
                                            Contact en verlichting moet aan staan!
                                            Indien alles netjes werk haal je de mistlampen en het kabel boompje los.
                                            En leg je deze op een veilige plek neer.

Stap 4.
                                            Demonteer de voor bumper.
                                            En leg hem op een dik kleed (plate oid)
                                            Haal je tempsensor los.
                                            kijk goed hoe de bumper grille vast zit
                                            ===========================================================================
                                            Stap 4.A
                                            pre facelift:
                                            In het midden geklikt en op de hoeken gesmolten.
                                            pak een hobby mesje en snij alleen de boven kant (gesmolten deel) los.
                                            Beetje trekken en trekt hem los.
                                            Pak de nieuwe bumper grille en monteer deze.
                                            van uit het midden beginnen,klikt vanzelf op zijn plaats.
                                            bij de hoeken druk je hem goed in model en lijm je hem vast (er zit “meestal” niets meer om te smelten)
                                            Laat het drogen tot het goed vast zit.

Stap 4.B
                                            Facelift model.
                                            hier hoef je alleen de kapjes los te halen.
                                            hoe dit zit weet ik helaas niet.
                                            =========================================================
                                            Stap 5.
                                            Monteer je mistlampen.

Stap 6.
                                            Monteer de kabel boom netjes in de bumper grille, en sluit de kabels op de mistlampen aan.
                                            Sluit tevens je temp sensor aan.

Stap 7.
                                            Breng de bumper in positie en sluit de kabelboom aan op het deel wat aan de auto vast zit.

Stap 8.
                                            Test alles nog een keer!
                                            Als alles werkt monteer je de bumper en kun je het lampje in het dashboard inbouwen.
                                            (helaas best veel werk voor enkel een lampje…)

Stap 9. Geniet van je mistlampen.

Daar ik lampen uit China heb gehaald wist ik niet wat voor lampjes er in zouden zitten.
                                            Vandaar het kleur verschil.
                                            Binnen kort worden de standaard h3 lampjes vervangen voor degelijke witte (Xenon look)
                                            Of voor een hid Xenon setje.
                                            Afhankelijk wat het makkelijkst te krijgen is.
                                            Wat heeft het mij in totaal gekost.

30 euro voor de mistlampen.
                                            2 euro voor een setje zekeringen bij de aktion.
                                            15 euro voor de lamp schakelaar.(ebay)
                                            0 euro Kabel boom was gratis, van een oude bumper die ik nog had.
                                            0 euro Dashboard lampje bij een kennis gehaald.
                                            De rest heb ik tijdelijk geleased uit mijn Gsi.

Lampjes die ik heb.

Post word nog bijgewerkt op dit moment.

opelkadetje
                                            Deelnemer

je bent lekker op dreef :) zal hier zeker wat aan hebben als ik aan de gang ga.. anders kom ik gewoon ff langs haha.. half uurtje rijden :)

opelkadetje
                                              Deelnemer

nais nais :)

Nessuno
                                                Deelnemer

@opelkadetje wrote:

nais nais :)

Want moet ik nu nog doen aan mn corsa … raak een beetje door de te doen dingen heen >.<

opelkadetje
                                                  Deelnemer

haha nou heb je ff…

– verlaagd ?
                                                    – dikke velgen?
                                                    – blinderen ?
                                                    – led achterlichten ?
                                                    – andere uitlaat ?

of mij helpen als ik de corsa binnen heb hahaha :) je bent in ieder geval goed bezig :)

misschien een kleine how 2 over hoe je de voorbumper losmaakt.. zit die ook voor in de wielkuipen geschroefd?

Nessuno
                                                    Deelnemer

@opelkadetje wrote:

haha nou heb je ff…

– verlaagd ?
                                                      – dikke velgen?
                                                      – blinderen ?
                                                      – led achterlichten ?
                                                      – andere uitlaat ?

of mij helpen als ik de corsa binnen heb hahaha :) je bent in ieder geval goed bezig :)

misschien een kleine how 2 over hoe je de voorbumper losmaakt.. zit die ook voor in de wielkuipen geschroefd?

-Verlagen doe ik niet de 17″ die ik nu heb lopen soms al aan.
                                                      -Dikke velgen heb ik al.
                                                      -Blinderen. ga ik laten doen.
                                                      -led achterlichten.Heb al gsi achterlichten.
                                                      -Andere uitlaat,heb al een tussen demper vervanger en remus einddemper.

Voorbumper losmaken is heel simpel.
                                                      Wat heb je nodig qua tools.
                                                      Rateltje met dop 9 en 10
                                                      Torks 31 bitje en houder.
                                                      Zijknip tang.

1.Voel met je hand aan de binnenkant van de wielkuip richting de bumper.
                                                      Je voeld eeneld een gaatje hier in zit een plastic moertje maat 10.
                                                      Draai deze los met de ratel.

2.Zoek in d pvc kuip richting de voorkant bumper na 1 torx schroef,draai deze los.
                                                      Volg de pvc binnenkuip naar beneden en dan zit er aan de onderkant (straat kant naar boven toe) nog een torx schroef draai deze ook los.

3.herhaal 2 en 3 aan de andere kant.

4.kruip een beetje onder de voorkant van de auto je ziet 3 zwarte paraplu dopjes
                                                      Haal deze er voorzichtig uit met de zijkniptang (knip ze niet af)

5. Trek de wielkuiplijst voorzichtig op zij en beweeg de bumper van de auto af (achter de lijst vandaan)
                                                      Doe dit ook aan de andere kant.

6. Nu hangt de bumper alleen nog vast in het midden onder de motokap.

7.Doe je motorkap open en schroef de 3 dop 9 moertjes in het midden van de bumper los .
                                                      Pak je bumper er af en maak de temperatuur sensor los.

8. Je bumper is nu gedemonteerd.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.